بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر : ۱۵۰۷۵۳

به گزارشخبرگزاری تسنیمازمشهد مقدس، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در نشست خبری خود، در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران پیرامون تعیین وضعیت مؤسسه مالی و اعتباری «میزان» اظهار داشت:به نظر می رسد برخی بدخواهان که نمی‌خواهند روال معقول در این باره شکل گیرد، سپرده گذاران و کارکنان را تهدید می کنند؛ ما تأکید می‌کنیم ‌حاضریم مسائل و مطالب سپرده گذاران و کارکنان این مؤسسه را شنیده و بررسی و پیگیری کنیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: قائل به این هستیم که اگر نمایندگان هر کدام از گروه‌ها که پس از تعیین هیئت منصفه همراه آن‌ها امور را پیگیری می‌کنند، پیگیری دیگری داشتند انجام دهیم و هر بار که سرمایه گذاران به استانداری مراجعه کرده‌اند مدیران مربوطه پاسخگویی کرده‌اند اما استانداری به هیچ وجه اجازه بی‌نظمی نمی‌دهد و نمی‌گذارد درب استانداری یا خیابان‌های اصلی شهر غیر قانونی بسته شود چرا که نماینده حاکمیت است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: بنا نیست دولت مطالبات سپرده‌گذاران را پرداخت کند، دولت مسئولیتی برای تأمین این مقدار از محل بیت المال یا حساب‌های مردم ندارد بلکه مسلماً از خود اموال مؤسسه مطالبات سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود که طبق بررسی‌های ما این مقدار پول وجود دارد و قابل تأمین است.

وی در پاسخ به خبرنگار دیگری که درباره مشکلات مجموعه «پدیده» از وی سئوال کرد، گفت: من به عنوان استاندار به آن چه در حوزه استانداری است پاسخ می‌دهم و آن‌چه مدیریت پدیده انجام می‌دهد برعهده خودشان است اما همانطور که در نخستین مصاحبه‌ها نیز عرض کردیم،به‌دنبال تعطیلی پدیده نبوده و نیستیم اما فعالیت در حیطه قانون درباره تمام مؤسسات و شرکت‌های اقتصادی الزام دارد و باید شفاف و روشن فعالیت کنند.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه قصد داشتیم پدیده در فضایی به‌دور از تنش به حل مشکلاتش بپردازد، تصریح کرد: بر اساس قانون تجارت هیچ شرکت سهامی خاصی حق خروج سرمایه را ندارد اما در استان شاهد فروش سهام این شرکت‌ها بودیم که به آن ها گفته شد اجازه ندارند اما به جای فضای منطقی به فضایی تبدیل شد که درخور شأن نبود و باعث نگرانی مردم شد.

رشیدیان با بیان اینکه بنا شده ‌شرکتپدیده تا زمان اتمام پروژه‌های شاندیز و کیش در جای دیگری از کشور فعالیت نکند، تأکید کرد: درهیچ مقطعی به این شرکت اعلام تعطیلی نشده و حتی بارها و بارها به آنها توصیه شد که کار خود را همزمان با پیگیری امور قانونی ادامه دهندو اولویت هایی برای طرح های نیمه کاره شان نیز به آن ها داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شایعات مطرح شده پیرامون استعفای فرماندار مشهد مقدس پاسخ داد و گفت: این که برخی این موضوع را به مطالبی مثل تجمع نسبت داده‌اند صحت ندارد چراکه تجمع در حد استان بوده و مشکلی نبود که با فرماندار برخورد شود و ضمنااستعفای فرماندار مشهد قبل از تجمع بود.

استاندار خراسان رضوی در تبیین بیشتر این مسئله خاطرنشان کرد: نحوه انتخاب آقای گلستانی‌فر برای فرمانداری مشهد به گونه‌ای بود که سعی شد با توجه به حساسیت‌ها برای فرمانداری مشهد مقدس، از بین گزینه‌های مختلف شخصی جامع‌الاطراف انتخاب شود و ایجاد حساسیت در سلابق مختلف سیاسی مشهد نکند.

رشیدیان افزود: آقای گلستانی‌فر در اسفند ماه سال 93 با توجه به توصیه وزیر کشور مبنی بر استعفای متقاضیان کاندیداتوری در انتخابات از مناصب خود، درخواست استعفا دادند که حتی وزیر پیغام داد از ایشان خواهش کنید استعفا را پس بگیرند و نهایتاً ایشان در ایام عید استعفا را پس گرفتند اما در فرصت مجددی که آخر خرداد برای استعفای کاندیدها اعلام شد، وی با توجه به درخواست های مردم ساوه برای کاندیداتوری، مجدداً استعفا داد.

وی با بیان این که طبق قانون باید استعفای ایشان را می پذیرفتیم، افزود:هیچ کس به دنبال رفتن آقای گلستانی فر نبود و ایشان فرد مناسبی بودند.

استاندار خراسان رضوی همچنین در اظهار نظری پیرامون شایعه استعفای خود تصریح کرد: کسانی که در فرهنگ انقلاب رشد کرده اند، از پیر جماران و رهبری درس گرفته اند کهراه مقابله با مشکلات استعفا نیست اما هرگاه که دولت تصمیم بگیرد مدیر تواناتر و کارآمدتری بر سر کار آید، حق همان است اما استعفای بنده مطرح نبوده است.

رشیدیان با اشاره به مبادلات ارزی در استان گفت: ما در خراسان رضوی یک میلیارد و 8 میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به سال 92، 8 درصد افزایش داشت، در دو ماهه اول سال نیز 247 میلیون دلار صادرات داشتیم و بازارچه‌های دوغارون و باجگیران نیز در این دو ماهه دو میلیون دلار صادرات داشتند که 126 درصد رشد داشته است.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در زمینه مشکلات کم آبی استان تصریح کرد: خراسان رضوی در یک پروسه بلند مدت کم آبی گرفتار هستند و پیش‌بینی شده تا 13 سال آینده این کم‌آبی را خواهیم داشت.

رشیدیان بیان کرد: در سال گذشته بارندگی نسبت به سال 92 بهتر بود، بنابراین در وضعیت سفره‌های زیرزمینی شاهد کمی بهبود بودیم. اما با این وجود مشکل آب به عنوان اولویت اصلی استان مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: 3 سد به خراسان رضوی اضافه شده اما بحث مدیریت آب در کشور به ویژه در حوزه کشاورزی حائز اهمیت است، در حال حاضر 89 درصد مصرف آبی استان در حوزه کشاورزی است که اگر 10 درصد از این میزان را کاهش دهیم شاهد صرفه‌جویی قابل توجه‌ای خواهیم بود.

رشیدیان در زمینه جیره‌بندی مصرف آب در استان خراسان رضوی نیز گفت:در هیچ کدام از شهرهای خراسان‌رضوی بحث جیره‌بندی آب مطرح نیست.

وی با تاکید بر این که محدودیت استقرار صنایع در غرب مشهد به‌دلیل حفاظت از منابع آب دشت چناران صورت می پذیرد، گفت: پیشنهاد شده تا جرائم اخذ شده از صنایع آلاینده، در قالب تسهیلات به آنان برگردانده شود تا بتوان نسبت به نصب فیلترینگ و نقص واحد خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بیکار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
بدو بدو حراجش کردم شاندیز سه کیلو 000 10
حافظه تاریخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
یه سری به تیترهای 5 ماه قبلت بزن خجالت نکشیدی
مگه می شه
مگه داریم
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
من سهامدار پدیده نیستم ولی معتقدم اگر سدراه پدیده نمی شدید،واین دولت نگران خروج پولها از بانک به پدیده نبود،اکنون پدیده با افتخار پروژه هایش را به پایان رسانده بود واین مشکلات پیش نمی آمد.
بی نام
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
اینجا ایرانه دیگه .... پر از آدم های حسود که چون خودشون نمی تونن برن بالا بقیه رو می کشن پایین. متاسفانه این بلا سر پدیده هم اومد.