بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر : ۱۵۰۸۶۱

به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از فارس، روند معاملات بازار سهام طی روز دوشنبه نشان داد که بنیاد مستضعفان با هدف بهینه‌سازی پرتفوی شرکتهای خود، معاملات عمده‌ای را در 4 نماد معاملاتی جابه‌جا کرد. در نماد معاملاتی سیمان تهران 87 میلیون سهم از پرتفوی بنیاد مستضعفان به سبد دارایی‌های شرکت زیرمجموعه این نهاد یعنی شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس منتقل شد.

در عین حال تعداد یک میلیون و 450 هزار سهم از نماد معاملاتی شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال، 40 میلیون سهم از نماد معاملاتی بانک سینا و تعداد 2 میلیون و 505 هزار سهم از نماد معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا از پرتفوی بنیاد مستضعفان واگذار شد.

طی روز گذشته تعداد دیگری از حقوقی‌ها نیز به دنبال جابه‌جایی دارایی‌ها در پرتفوی خود بودند. از جمله شرکت سایپا بیش از 144 میلیون سهم از نماد معاملاتی شرکت کمک‌فنر ایندامین را میان کد معاملاتی زیرمجموعه‌های خود جابه‌جا کرد.

بیمه سامان نیز تعداد یک میلیون و 35 هزار و 511 سهم از نماد معاملاتی شرکت فرآورده‌های نسوز آذر را کُد به کُد کرد.

سرمایه‌گذاری پارس پلیکان فیروزه اما در «وتوصا» تعداد 33 میلیون و 683 هزار و 945 سهم را از پرتفوی ترکویز پارتنرزلیمیتید به سبد خود منتقل کرد. همچنین گروه پتروشیمی تابان فردا که از اقدام سبد پتروشیمی‌های صندوق نفت و تامین اجتماعی به وجود آمده تعداد 248 میلیون سهم پتروشیمی خارک را از پرتفوی صندوق نفت به کد خود منتقل کرد.

با واگذاری مدیریت تاپیکو از سوی شستا به این هلدینگ و در عین حال با واگذاری سهام صندوق نفت در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و سایر پتروشیمی‌ها از جمله پتروشیمی خارک؛ گروه پتروشیمی تابان فردا فعالیت پررنگ‌تری را در بازار سهام نشان خواهد داد.

در نماد معاملاتی بانک انصار نیز روز گذشته بانک قوامین فروشنده تعداد 300 هزار سهم بود. صندوق بازنشستگی نیز بیش از 9 میلیون سهم پتروشیمی جم را در بازار جمع‌آوری کرد.

سرمایه‌گذاری ملی ایران اما در 3 نماد معاملاتی شرکت‌های ایران مرینوس، نفت پارس و پتروشیمی فارابی حامی دارایی‌های خود با بازارگردانی محدود است. در نفت پارس دیگر حقوقی شرکت (پارس بازرگان)، نیز خریدار محدود این سهم با هدف بازارسازی است.

شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا همچنان فروشنده سهام ایران‌ترانسفو است در حالی که بانک انصار در نماد معاملاتی شرکت پاکشو به دنبال جمع‌آوری خرد سهام این شرکت در بازار است.

همچنین سرمایه‌گذاری آتیه تکادو همچنان برای خرید سهام شرکت فرآوری ذغال سنگ پرورده طبس در بازار سهام از خود علاقه نشان می‌دهد 3 نماد معاملاتی شرکت‌های گل گهر، کویر تایر و سیمان هرمزگان بازارگردانی حقوقی خود را در گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید شاهد هستند.

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاری فرهنگیان از جمله حقوقی‌های شرکت ذوب‌آهن اصفهان دیروز تعداد 700 هزار سهم را در نماد معاملاتی «ذوب» واگذار کرد. همچنین شرکت عمران جلفا همچنان علاقه‌مند به واگذاری سهام در نماد معاملاتی کشت و صنعت پیاذر است.

سرمایه‌گذاری دانایان پارس وابسته به بانک انصار اما همچنان در نماد معاملاتی شرکت آذراب فروشنده است این شرکت دیروز تعداد 3 میلیون و 64 هزار و 325 سهم را در این نماد معاملاتی واگذار کرد.

چندی پیش مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری دانایان پارس به طور یکجا به یک شرکت خصوصی فعال در صنعت ساختمان‌سازی و سرمایه‌گذاری واگذار شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر