بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
در صحبت ها و نقطه نظراتی که در جمع این مدیران و کارشناسان ارشد بازار سرمایه مطرح شد، این اتفاق نظر وجود داشت که طبق شواهد و قرائن موجود چنانچه اتفاق منفی خاصی در روند مذاکرات هسته ای رخ ندهد، دستیابی به توافق هسته ای تا روز دوشنبه هفته جاری امکان پذیر است که در این صورت بازار سرمایه و بورس می تواند تأثیر مثبت محسوسی از آن بپذیرد.
کد خبر : ۱۵۱۳۷۵

رییس سازمان بورس در آستانه حصول توافق هسته ای در مذاکرات ایران با گروه 1+5 در جلسه ای که طی اولین روز کاری هفته جاری با حضور نهادهای حقوقی و بزرگان بازار سرمایه برگزار شد، به بررسی مشکلات بورس و راهکارهای موجود برای رفع آنها پرداخت.

به گزارش بورس نیوز، در این جلسه مدیران بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ هایی همچون سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری بانک ملی، شستا، صندوق بازنشستگی نفت، بانک های ملی، پاسارگاد، ملت، تجارت، مهر اقتصاد، دبیر کانون کارگزاران ، مدیران عامل شرکت های کارگزاری نهایت نگر و مفید نیز در کنار مدیران و معاونان ارشد سازمان بورس، و مدیران عامل شرکت های بورس و فرا بورس حضور داشتند.

در صحبت ها و نقطه نظراتی که در جمع این مدیران و کارشناسان ارشد بازار سرمایه مطرح شد، این اتفاق نظر وجود داشت که طبق شواهد و قرائن موجود چنانچه اتفاق منفی خاصی در روند مذاکرات هسته ای رخ ندهد، دستیابی به توافق هسته ای تا روز دوشنبه هفته جاری امکان پذیر است که در این صورت بازار سرمایه و بورس می تواند تأثیر مثبت محسوسی از آن بپذیرد.

بازار سرمایه را فدای تأمین نقدینگی نکنیم

طی این جلسه محمد فطانت رییس سازمان بورس مهمترین نکته موجود برای اینکه بازار سهام بتواند پس از رسیدن به توافق نهایی پر نشاط بوده و رونق روز افزونی داشته باشد را عدم عرضه سنگین سهام توسط حقوقی ها عنوان کرد.

چرا که بی شک عرضه های سنگینی که از جانب سهامداران عمده و حقوقی صورت می پذیرد، می تواند پول های جدید سرازیر شده به سمت بورس را فراری دهد. بطوریکه وی تأکید کرد که نباید بازار سرمایه را فدای تأمین نقدینگی نکنیم.

در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد بازار به گونه ای مدیریت شود که هیجانات سهامداران و سرمایه گذاران طوری سرکوب نشود که امید جوانه زده در دل آنها به نا امیدی بدل گردد.

سازمان بورس پیگیر مطالبات بورسی ها از دولت 

ضمن اینکه سازمان بورس در رأس امور جاری خود خواسته های به حق فعالان بازار در خصوص نرخ سود سپرده های بانکی، نرخ خوراک پالایشگاه ها، نرخ مالیات به ویژه مالیات بر ارزش افزوده از دولت را پیگیر است تا با حل مشکلاتی که تحت تأثیر این موارد بر بورس و شرکت های فعال آن اعمال شده، صنایع بتوانند جان تازه ای گرفته و قوام بیشتری به دست آورند.

وی ادامه داد این پیگیری ها بدان گونه است که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور با جدیت زیادی به دنبال انجام اقداماتی جهت حمایت از بازار سرمایه است و بر همین اساس وی در رابطه با برنامه هایی که به وسیله آنها بتوان رونق را به بورس برگرداند، با وزرا صحبت کرده و جلسات متعددی داشته است.

بورس زیر ذره بین 5+1

فطانت گفت : لزوم اجرای چنین برنامه هایی آنجا خودنمایی می کند که کشورهای خارجی (5+1) این روزها و در جریان مذاکرات هسته ای اشاره های زیادی به وضعیت بورس تهران داشته اند و این نشان از آن دارد که بورس کشور ما بسیار از سوی سرمایه گذاران خارجی رصد می شود. از این رو باید طوری عمل کنیم که بتوان از این بخش از اقتصاد کشور نماد و ویترین خوبی را به نمایش بگذاریم.

بیان مشکلات بورس از زبان مدیران تراز اول بورس 

پس از سخنان رییس سازمان بورس فرصت به آن رسید که حاضرین در جلسه مشکلات و راه های رفع آنها پیرامون بهبود وضعیت بورس را مطرح کنند که در ذیل به صورت مختصر به آنها اشاره می شود.

1- لزوم کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و اصلاح و تعدیل آن به صورت مستمر و متناسب با نرخ تورم

2- اصلاح نرخ مالیات به ویژه مالیات بر ارزش افزوده که فشار سنگینی را بر دوش صنایع و تولید کنندگان تحمیل می کند.

3- عدم الزام شرکت های فعال در مناطق ویژه اقتصادی به پرداخت یک درصد از کل درآمد و نه سود خود به دولت، آن هم در شرایطی که بسیاری از آنها سود ده نیستند.

4- اعتراض بانک ها پیرامون جریمه 28 درصدی در نظر گرفته شده برای آنها جهت عدم عرضه سهام بنگاه های تحت پوشش و در مقابل الزام آنها به حمایت از بورس. حال آنکه این دو موضوع با یکدیگر در تناقص بوده و همخوانی لازم را ندارد. افزون بر اینکه چنانچه بانک ها این بخش از دارایی های خود را طی سه سال آتی واگذار نکنند، جریمه آنها به 54 درصد افزایش می یابد.

5- لزوم حمایت دولت از بانک ها جهت رونق آنها از طریق پرداخت بدهی های دولت به شبکه بانکی

6- لزوم کاهش نرخ سپرده های قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی جهت آزاد شدن بخش قابل توجهی از منابع بلوکه شده شبکه بانکی و تخصیص آنها به امر پرداخت تسهیلات به واحدهای اقتصادی

7- پرداخت مطالبات معوق به پیمانکاران توسط دولت

8- رتبه بندی و ارزشمند شدن تابلوهای بورس و فرابورس جهت اعمال معافیت های مالیاتی و قرار گرفتن شرکت های حاضر در تابلوهای بهتر در اولویت دریافت تسهیلات از شبکه بانکی

9- برنامه ریزی جهت اطلاع وزراء از وضعیت بازار سرمایه از طریق برگزاری جلسات صبحانه کاری به صورت مستمر

در پایان نیز مقرر گردید چنین جلساتی جهت ارایه راهکار های عملی برای رفع مشکلات پیش روی بازار سرمایه تداوم داشته باشد. بطوریکه حاضرین در جلسه به این جمع بندی رسیدند که در آینده هر بار یک مجموعه میزبان برگزاری این جلسات باشد تا اقدامات و راهکارهای عملی به صورتی کارشناسی تر پیگیری شده و به مرحله اجرا در آید.

همچنین تصمیم بر آن شد که کار گروه ها و کمیته های تخصصی با حضور دو یا چند شرکت حقوقی و سرمایه گذاری جهت پیگیری مشکلات موجود تشکیل شود؛ چراکه به طور قطع سازمان بورس به تنهایی نمی توانند چنین برنامه هایی را اجرایی کند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
لحظه حساس برای بورس و رییس سازمان بورس فرا رسیده است حال همه نگاه ها به عملکرد ایشان و سازمان بورس است چراکه سهامداران داخلی و خارجی در حال محک پایانی بورس در این روزها هستند
ناشناس
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
چه ربطی داره به رئیس سازمان هر کی بخاد میخره هی کی بخاد میفروشه همین اظهار نظرهای غیر کارشناسی باعث میشه تا یه مدت بازار منفی میشه یقه سازمانو بگیرن آقا میفرمایند فقط بخرید ایندیگه چجوری بازاریه
ناشناس
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
چه ربطی داره؟ ربطش این است که آن که میخره یا میفروشه سهامدارا خرد است اکثرا و این رییس سازمان بورس هست که باید حقوقی را متقاعد کند تا تو و سهامداران خورد را غورت ندهند مثلا با عرضه های سنکین یک کمی اطلاعاتت را بیشتر کن همین شماها بورس را خراب کرده اید
علی
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
رییس سازمان بورس خیلی وقتها دست حقوقی ها رو رو کرده و گفته ازشون گله مندم..ولی متاسفانه برخی حقوقی های معاند نا شناس نمیگذارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
به جای کلمه دستور باید مینوشتید درخواست . آخه رئیس سازمان بورس چه اختیاری داره که بخواد به حقوقی ها دستور بده !؟ مگه دفعات قبل که جلسه میذاشتن حقوقی ها به حرفش گوش میکردن که ایندفعه بخوان گوش کنن !؟
علی
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
بذار دلشون خوش باشه

کجا حقوقی به حرف ایشونه!
دارم میبینم در صادرات و شپنا چه دارن میکنند
چه با اسم رسمی حقوقی ، چه به نام حقیقی و در واقع حقوقی
ناشناس
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵
خدا رو شکر دستور دادن.اگر نمیدادن فکر کنم حقوقی ها امروز 90 درصد فروش ها رو انجام میدادند.بورس توافق را پیشخور کرده و دیگر بورس بشو نیست.
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
اونها هم اینقدر بچه های خوب و حرف گوش کنی هستندددددد که نگو
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
چرا در بورس قانونی وجود نداره که حقوقی نباید بیشتر از حجم مبنا عرضه کنه ؟؟؟؟؟
اینجوری یک حقوقی نمیتونه قیمت سهم رو پایین بکشه و باعث ناراحتی سهامدار خرد بشه.
ناشناس
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
شمایی که اینقدر روحیه ات لطیفه اوراق مشارکت بخری بهتره
مگه خودت خوشت میاد بهت بگن کی بخر کی بفروش حقوقی هم همینه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
پس چرا اين دستور به حقوقي صادرات داده نشده كه دست از عرضه آبشاري برداره؟
هدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
@@@ پیش بسوی حمایت از بازار سرمایه خصوصا سهام بنیادی.فصل مجامع بسیار نزدیک است به سود دهی شرکتها توجه فرمایید
ناشناس
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
فصل مجامع داره تمام میشه
جعفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
بازم دستکاری بازار و این یعنی ایشون خیلی نابلد هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
سرمایه گذار خارجی چشمش به بورس ماست
ببینه رئیسش دستور میده حقوقی میتونه خرید کنه حالا دیگه نمیتونه فرار میکنه
یکی از ملزومات بازار آزادی ورود و خروج هست
بورس که تله نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
همین امروز بانکی‌ها چه قشنگ به دستورات ایشون گوش دادن.!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
سرمایه گذار خارجی چشمش به بورس ماست
ببینه رئیسش دستور میده حقوقی میتونه خرید کنه حالا دیگه نمیتونه فرار میکنه
یکی از ملزومات بازار آزادی ورود و خروج هست
بورس که تله نیست
امیر
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
بله تله نیست ولی محل عرضه آبشاری حقوقی هم نیست
این حجم عرضه حقوقی باید به صورت بلوکی باشه
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
سلام
کدام دستور چه کسی گوش کرده برای امروز بعنوان مثال سایپا خپارس بانک دی صادرات و ادامه دارد نگاه کنید میلیون میلیون عرضه دارند اگر مدیر هستید قانون بورس را مانند قانون بورس جهانی کنید تا اهرم کنترل از دست نابکاران خارج شود در حال حاضر هم این حقوقی ها با شما و اعتبار دولت بازی میکنند کسی هم گوش به حرف شما ندارد تنها راه بستن کد این حقوقی ها است تازه اگر توان دارید ، به هر صورت به حال کشور باید گریست چون دستور مدیر بورس که سازمان مهمی است و دیگر سازمانها ارزشی ندارد و هر کس سازی میزند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
بزارید این بازار لعنتی یکم جون بگیره.2 ساله پول بی زبونمون تو این بازاره سود نخواستیم بزارید به پول خودمون برسیم بریم.2 روز بازار مثیت شد باز شروع کردید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
بورس نیوز عزیز بشنو و باور نکن!
این دولت به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی اجازه رشد بورس و بالا رفتن قیمت سهام را توسط همین حقوقی ها نخواهد داد چون در تضاد کامل با سیاست های ضد تورمی دولت می باشد و بدلیل اینکه کاهش نقدینگی و پول سوزی در بورس یکی از سناریو های اصلی تیم اقتصادی دولت می باشد بنابرابن با کلمه رمز "هیجان" تمامی افزایش قیمت ها در بورس توسط حقوقی ها سرکوب خواهد شد!
خامنه
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
وکلا سیاست ایرانی را گرسنه نگه دار
اجازه رشد سهام را نخواهد داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
نرخ سود بانک ها تاثیر زیادی روی بورس نداره. اگر اینجوریه پس باید هر بازاری که سود ده هست رو بست چون رقیب بورسه و این با عقلانیت جور در نمیاد. در ضمن سازمان بورس و.. به جای نسخه پیچی برای این و آن برای خودش کاری انجام بده. چرا حجم مبنا رو بر نمیدارید که خود این موضوع باعث رانت میشه و باعث صف نشینی و سوء استفاده خیلی ها از این موضوع میشه اونم با ایجاد صف ها خرید و فروش صوری. چرا نهاد ناظری وجود نداره که بتونه به طور مستقیم به کار حقوقی ها نظارت کنه. وخیلی مشکلات دیگه
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
یکی جلوی دشمنی حقوقی کشتیرانی رو بگیره
ناشناس
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷
تو همون بهتر که بری p/e بالای 20 بخری.
هاشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
بسمه تعالی رانت درهرشرایطی مذموم است چه رانت دولتی چه جناحی وغیره بنداول درخصوص کم کردن نرخ سودسپرده که کالآظالمانه است چراکه اولآخیلی ازسپرده هاقرض الحسنه اندثانیآفاصله بهره بانکی کارمزدوبازپرداخت دستوری بوده نه کارشناسی ضمن اینکه تابحال رانت درکل اقتصادمملکت بیدادمیکرده وهنوزهم میکندضمنآبرخی مالیاتهای دریافتی حاصل ازفروش سهام سهامدارانکه بازیان ازسهم خارج میشوندظالمانه بوده چراکه مالیات بایدازارزش افزوده دریافت شودنه هرگردش پولی که البته این حرفهاخریداری نداردچون قانون محورکارهانیست.!
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
سلام
تا همین ساعت حقوقی سایپا با توجه به دستور شما بالای 3 میلیلون سهم در رنج منفی عرضه کرده و میکند و نماد را منفی کرده چون به دستور شما احترام گذاشته .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
جلوی حقوقی صادرات رو بگیرییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییید.............
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
شاخص به 200هزارهم که برسه بازهم هیچ سهامداری روزهای سیاه نزول وضرر واسترس رو فراموش نخاهدکرد.... هیچ دایه ای عزیزترازمادر نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
حقوقی بانک صادرات درحال اجرای دستوراست
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
اقتصاد ما بسیار بیشتر از اقتصاد چین دولتی است، ببینید برای حمایت از اقتصادشان چطور عملکرد سهامداران بزرگ را مدیریت می کنند، اگر سهامداران بزرگ به حال خود رها شوند هیچ چیز در شرایط فعلی قابل کنترل نیست. توجه کنید اقتصاد ما اقتصاد آزاد نیست کسی که سهم زیادی از این اقتصاد را تصاحب کرده (بیت المال) باید در مقابل اختیاراتش احساس مسئولیت کند. سقوط بورس یعنی سقوط کار و فعالیتهای مولد، یعنی رونق بازارهای موازی انگلی
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
این همه ضرر ما راکی باید جبران کنه اصلا از 20سال پیش تاکنون کسی تو بورس سود کرده
علی
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
نه از بیست سال پیش تا الان همه ضرر کردن...بری سلامتی شما هم در این واپسین روزهای ماه مبارک دعا میکنیم
محسن
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
من با بررسی دقیق تکنیکال و نوشتن فیلتر هر روز سود میکنم و با خرید و فروشهای هر روزه درآمد روزانه مناسبی از بورس دارم طوریکه کارهای دیگرم رو کم کردم و چسبیدم به بورس
محض اطلاع علی آقا عرض کردم .
ساري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
اين جلسه هارو حالا كه ملت با ضر٦٠٪ از بورس خارج شدن مي زارن ديگه چه فايده !نوش داروي پس از مرگ!!
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
بابا این افزایش سرمایه ها هم شده محلی برای کلاهبرداری و دستکاری قیمت سهم و مفت خری حقها. درست الان در نماد پیاذ و حق تقدمش داره روزها این دستکاری انجام میشه ولی کسی توجهی نمیکنه. همه از شرکت در افزایش سرمایه ها فراری شدند به همین دلیل.
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
این ایام بهترین فرصت خروج از بازار است . بزودی خواهید دید که عرضه اولیه را شروع میکنند و همانا از آب گِل آلود ماهی خواهند گرفت ، مواظب باشید صیاد در کمین است .
مرتضی اراک
-
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
اینها همش حرف مگرنه مثل چین دم حقوقیهارو میزاشتن رو کولشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
اول وقت هرچی صفه خریده یه جوری عرضه میکنن که دیگه کسی نیاد تو بورس
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
اقای فطانت نیازی به اظهار نظر جناب عالی در شرایط مثبت بازار وجود ندارد . بیسوادان نیز میدانند که خبر مثبت توافق تاثیر زیادی بر بورس خواهد گذاشت . شما اگر مرد عمل بودید باید در شرایط منفی بازار چاره ساز بودید.
منو توپوووووووول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
این حقوقی هایی همچون وبصادر خساپا وبملت و ....پاره شدن بس که عرضه کردن.
بابا بسه دیگه گند زدید به بازار....
منو توپوووووووول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
این حقوقی هایی همچون وبصادر خساپا وبملت و ....پاره شدن بس که عرضه کردن.
بابا بسه دیگه گند زدید به بازار....
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
سلام
چقدر هم حقوقی ها به حرف شما گوش دادند !!!!!!! امروز توافق اعلام شد وبملت اینقدر عرضه کرد که داشت ................. !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
من برای همیشه بازار ترک میکنم
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
نرو ... بازار بدون تو برای ما مردابی بیش نیست ...
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
هرچی میگی برعکسش از آب در میاد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
از سازمان بورس جز بی صداقتی چیزه دیگری ندیده ایم .شما خودتان باعث کاهش قیمتها هستید . اگر حسابرس مستقل وجود داشت به راحتی اثبات می کرد . در زمان شما
1- سرمایه دولتی 800میلیارد تومانی در اختیار شما قرار گرفت
2- دست کاری نرم افزار بورس
3- خرید وفروش با کد های خاص
مخلس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
سلام
آقای ریس چرا در قانون کاری نمی کیند که در بورس صفی نباشد این از چهل سال پیش که مردم برای سوخت نفت در صف بودند و یا اجناس کپنی بورس به ارث برده قانون را اصلاح کنید تا بازار سریع به تعادل برسد تا کی با این قانون حقوق بیش از 7 میلیون سهامدار حقیقی را پایمال میکنید به خدا این صف های خرید و یا فروش که از قانون 5 درصد درست کرده اند سوهان روح فعالین بازار شده و بازیچه دست گروهی .