بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر : ۱۵۱۴۰۷

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی درنشست علنی امروز یکشنبه ( ۲۱ تیر) مجلس شورای اسلامی درنطق میان دستور، گفت: فساد اقتصادی، عین موریانه کشوررا ازدرون نابود می کند و اعتماد عمومی مسئولان که بهترین سرمایه انقلاب است را تحت تاثیر قرار داده؛ امروزه اختلاس های بزرگ علیرغم تاکید فراوان مقام معظم رهبری به لحاظ کم کاری مجلس و دولت و قوه قضاییه یکی از بلاهای بزرگ حکومت شده است.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون درمجلس شورای اسلامی، افزود: مردم کشورما مقابل جنگ می‌ایستند، در مقابل تحریم مقاومت می کنند ولی وقتی می بینند معاون اول سابق ریاست‌جمهوری اختلاس می کند و به نقل از قول وزیر ارشاد، مهدی هاشمی درپرونده کرسنت حدود ۱۴ میلیارد دلار تا این لحظه به کشور زیان وارد می کند یا ریاست یکی از بانک های کشورفراری است و بعد هم مجازات قابل توجهی برای آنان در نظرگرفته نمی شود، اعتمادشان به همه مسئولان سلب می شود.

وی افزود: مسئولان امانت دار بیت المال هستند، امانت‌دار خون شهدا هستند و اگر با اختلاس دربیت المال خیانت کردند، باید نسبت به سایر مردم شدیدتر مجازات شوند نه اینکه حدود ۱۴ میلیارد دلاربه کشور زیان مالی بزنند و بعد محکوم به ۱۰ سال حبس شوند، چنین مجرمی را حتی اگر ۱۰ بار هم اعدام کنند بازهم کم است، یا برای رحیمی اگر حکم اعدام هم می دانند باز کم بود؛ ما قانونگذران درتعیین مجازات اختلاس کنندگان ضعیف عمل کردیم، چگونه این همه اعدامی درخصوص مبارزه با مواد مخدر داریم؛ ازاین رو برای افرادی که ام الفساد نیزهستند باید مجازات اختلاس کننده را افزایش دهیم.

این نماینده مردم درمجلس نهم درخصوص حوزه انتخابیه خود، تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی  دو مورد تجربه ای که درشهرهای نجف آباد وتیران با کمک مسئولان و مردم درحال انجام است را بیان می کنم، درزمان حاضر که کشورازلحاظ کمبود منابع مالی رنج می برد، پروژه عظیم فاضلاب شهر نجف آباد که ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه نیازدارد و شهرتیران را که با کمک مردم به صورت سهام پروژه درحال انجام هستیم.

ابوترابی ادامه داد: به این صورت که در این طرح کل مردم شهرستان نجف آباد با جمعیتی حدود ۲۵۰ هزارنفر سهام دارپروژه فاضلاب می شوند و با پرداخت قسطی پول امروز شاهد اجرایی شدن ۱۸۰ کیلومتر شبکه فاضلاب نجف آباد دریک سال  هستیم، حال در ۱۷ سال قبل ازشبکه فاضلاب نجف آباد که با بودجه دولتی انجام شده بود، فقط ۲۵ کیلومترانجام شد که اگرقراربود بودجه دولتی به شکل ۱۷ سال قبل به طرح فاضلاب شهر نجف آباد داده شود، حداقل ۱۰۰ سال دیگرطول می کشید، حال امید است با طرح سهام پروژه ابتکاری که مردم نیز منفعت سهام دار شدن پروژه وافزایش منزل به لحاظ خرید امتیازفاضلاب آن هم به صورت قرض الحسنه و جدی دریک کار جمعی مشارکت پیدا می کنند، انجام می شود.

وی گفت: بعضی ازنمایندگان مجلس را می دیدم که ازاول دوره مجلس دنبال منابع دولتی برای پروژه فاضلاب شهرشان بودند که به لحاظ نبود منابع مالی نتوانستند یک مترهم شبکه فاضلاب را توسعه دهند، حال  مابه لطف خدا و مشارکت مردم حدود ۲ هزار انشعاب فاضلاب دریکسال گذشته واگذار کردیم، ۱۰۰ کیلومتر لوله خریداری کرده و حدود ۱۸۰ کیلومترهم پیمانکار در درحال انجام شبکه گذاری فاضلاب است.

وی درخصوص طرح دوم اقتصاد مقاومتی، افزود: این طرح مربوط به ایجاد یک شهرک صنعتی درمنطقه محروم کرون است، در ۵ سال گذشته دو بار این شهرک کلنگ زنی شد و به لحاظ نبود بودجه هیچ اقدامی درزمین نشده بود، لذا اقدام به تاسیس شرکتی که سهام دارآن سایر شهرک های حوزه انتخابیه هستند ثبت و با پیگیری بخش خصوصی در حال ساخت شهرک صنعتی می باشیم که پیش بینی می شود بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان هزینه ساخت و زیرساخت ها و انتقال امتیازها و زیرگذر دربرداشته باشد که با حفظ منافع بخش خصوصی ایجاد اشتغال خوبی درآینده دراین منطقه محروم می شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به طرح سوم اقتصاد مقاوتی، تصریح کرد: بدون اینکه یک ریال ردیف بودجه برای ساخت  دفترنماینده داشته باشم، با کمک  مردم و مسئولان تا این لحظه حدود ۵۰۰ متر از دفتر در شهرنجف اباد ساخته شده است، اما باید به طورقاطع بگویم که علیرغم عنایات مقام معظم رهبری به شهرستان نجف آباد اما مشکلات بسیاری دراین شهرستان وجود دارد، اما مردم می پرسند آیا دولت نمی خواهد در این شهرستان اقدام بزرگی انجام دهد و بنده حرفی برای گفتن ندارم. همچنین به استاندار تذکر می دهم به لحاظ اینکه شهرستان نجف آباد فرمانداری ویژه گرفته امسال باید بودجه این شهرستان مساوی با بودجه سایر شهرهای اصفهان گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
آیا مقامات بالا که دستشان با همدیگر است از ریخت و پاش ها و غارتگری و چپاولگری های بانک تجارت و شرکتهای زیر مجموعه آن اطلاع دارند ؟ یا اینکه با هم دیگر و بدون سود صدا دارند چپاول میکنند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
باید برای اختلاس بیشتر از ارزش دیه یعنی 150 ملیون مجازات اعدام در نظر گرفته شود تا کسی به خود اجازه دست درازی به بیت المال را ندهد
ria03179
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
تمام بدبختی ملت مظلوم که زیرخط فقرزندگی میکنند ازفساد است درمملکت اسلامی باید شمشیرحضرت علی دست وقلم نمایندگان باشدوحق مظلوم راازظالمان بگیرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
به نظر اینجانب فساد و اختلاس ریشه در موارد ذیل دارد:
1-عدم توجه به شایسته سالاری در رده مدیران
2-مدت زمان بسیار كوتاه تصدی مدیران كه باعث می شود زمان كافی برای كشف پرسنل كم كار و خاطی نداشته باشند.
3-مشكلات قانونی در خصوص امكان اخراج كاركنان متخلف
4-بروكراسی اداری
5-طراحی راهكارهای كنترل و نظارت غیر مستقیم پرسنل شامل نصب دوربینهای مدارهای بسته و ...
6-فرهنگسازی جهت عدم پرداخت رشوه توسط ارباب رجوع از طریق تبلیغات به طور مثال سردر ورودی تمام سازمانهای دولتی آیه شریفه حرام بودن پرداخت و دریافت رشوه با خط درشت نصب گردد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
قوانین احکام جزای اسلامی در کشور اسلامی چرا رعایت نمیشود؟
چرا قطع عضو(انگشت و دست و ....) در کشور اسلامی اجرا نمیشود. اگر اجرا شود قطعا" اختلاسی نخواهیم داشت.
آیا......
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷
بسمه تعالی
دروغ و دغل که وارد شود از آنطرف رشوه و اختلاس و فساد اقتصادی و اخلاقی خارج میشود. البته باید ابتداء ورودی را مراقبت کنیم و بعد با نگاه کردن به خروجی در تنظیم هر چه بهتر ورودی کوشا باشیم.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۶
سلام منبع فساد تفکرات فساداور است وعدم توجه به حقوق ومشارکت مردم وانحصار طلبی نخبهای منجمله تفکر حق سرمایه کذاری وحمایت از تولید وصنعت به وسیله بانکها است که مغایر با حقوق مردم ومشارکت مردم ونظارت مردمی است وخارج کردن مردم از این امر مهم که مستقیما با منافع مردم در ارتباظ است وکسانی که از حق بانکها برای سرمایه کذاری وحمایت از تولید صحبت می کنند پایه کذار انواع واقسام فساد علمی وترکیبی می شوند ونقش بانکها با این قوانین در فساد وخیانت به منافع مردم اشکار است