بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
مدیر حسابرسی صنعتی شرکت تولیدی گرانیت بهسرام عنوان کرد:

دلایل توقف طولانی مدت نماد و زمان بازگشایی آن

سازمان بورس به دلیل اینکه شرکت طی عملکرد سال گذشته زیان محقق کرده، اعلام نموده که می بایست بودجه سال مالی جاری تعدیل شود و سود برآوردی امسال به دلیل احتمال عدم توانایی "کهرام" در تحقق آن، کاهش یابد.
کد خبر : ۱۵۱۵۲۳
نویسنده :
جمشیدی
نماد معاملاتی شرکت تولیدی گرانیت بهسرام در حالی طی ششم تیر ماه جاری به دلیل اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده که تاکنون پس از گذشت 11 روز معاملاتی مورد بازگشایی قرار نگرفته است. علاوه بر این، "کهرام" طی عملکرد 12 ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93، مبلغ 299 ریال زیان محقق کرده و در مقابل برای سال مالی جاری سود 53 ریالی را برآورد نموده است.

در همین ارتباط، مدیر حسابداری صنعتی شرکت تولیدی گرانیت بهسرام در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: سازمان بورس به دلیل اینکه شرکت طی عملکرد سال گذشته زیان محقق کرده، اعلام نموده که می بایست بودجه سال مالی جاری تعدیل شود و سود برآوردی امسال به دلیل احتمال عدم توانایی "کهرام" در تحقق آن، کاهش یابد. بر این اساس پس از انجام مذاکراتی با کارشناسان و مدیران مربوطه در سازمان، بودجه امسال تعدیل شده و طی چند روز آتی پس از بررسی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر می شود.

امیر رضا درخشان پور افزود: با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه طی 30 تیر ماه جاری نماد معاملاتی "کهرام" پس از انجام این امر بازگشایی می شود.

وی همچنین با اشاره به عملکرد شرکت طی سال مالی 93، در این خصوص ابراز داشت: این مجموعه طی سال گذشته به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن و ساخت و ساز و نیز مشکلات پدید آمده ناشی از آن همچون کاهش مقدار تولید و فروش زیان محقق کرده است. علاوه بر این، صادرات محصولات به کشورهای خارج از کشور همچون عراق نیز دلیل تنش های سیاسی موجود در این کشور متوقف شده است.

مدیر حسابداری صنعتی شرکت تولیدی گرانیت بهسرام افزود: انجمن صنفی گروه کاشی و سرامیک طی دی ماه سال گذشته نامه ای به شرکت مبنی بر تعطیلی کارخانه به دلیل تولید بیش از تقاضای داخلی ارسال نمود و وضعیت نامناسب اقتصاد کشور و بازار فروش محصولات موجب شده تا در حال حاضر قیمت فروش محصولات حتی به نصف بهای تمام شده تولید برسد.

علاوه بر این عدم حمایت دولت از صنایع مختلف همچون کاشی و سرامیک و دریافت مالیات سبب تشدید وضعیت نا مناسب موجود شده است. چراکه در شرایط فعلی هزینه انرژی مصرفی چند برابر شده و هیچ گونه تسهیلات بانکی نیز به شرکت ها اعطا نمی شود و در کنار این موارد تعزیرات اعلام کرده که در صورت افزایش قیمت فروش محصولات جرایمی در نظر گرفته می شود.

درخشان پور در خصوص تأثیر پذیری شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک همچون "کهرام" از حصول توافق نهایی در مذاکرات سیاسی ابراز داشت: به نظر می رسد این مجموعه در صورت دستیابی به توافق جامع هسته ای و بهبود وضعیت اقتصادی از پتانسیل پوشش زیان و تحقق سود برخوردار باشد و بتواند نزدیک به سود برآوردی عمل کند. چرا که وضعیت تولید و سودآوری شرکت رابطه مستقیمی با مذاکرات سیاسی دارد و آثار مثبتی بر کاهش هزینه واردات مواد اولیه و برخی از قطعات مصرفی اعمال می کند و انتظار می رود تا با گشایش روابط بین المللی با توجه به بازاریابی قوی شرکت بازارهای هدف صادراتی توسعه یابند.

بر این اساس امیدواریم تا با تحقق امیدواری ها و خوش بینی های موجود پیرامون بهبود شرایط سیاسی، وضعیت شرکت نیز رو به بهبودی پیش رود.

وی در خاتمه پیرامون برنامه های "کهرام" برای اجرای برنامه افزایش سرمایه گفت: این مجموعه طی سال گذشته برنامه ای به منظور افزایش سرمایه 300 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها (زمین) در نظر داشت که این امر به دلیل مشکلات متعدد و موانع پیش رو و نیز عدم موافقت سازمان بورس جهت اجرای آن منتفی گردید و در حال حاضر "کهرام" هیچ برنامه ای در این خصوص در نظر ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
یکی از نقش های بازار سرمایه نقدشوندگی سرمایه گذاریه. کسرا بیش از یک ساله ک بسته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
آنقده بعضی از افراد بخیلا"که تا بازار میخواد رشد کنه انگار روزی اونا بند میاد .آخه آدم عاقل وقتی یک ریسک بزرگ بازار بعد دوازده سال رفع میشه فقط بازار بیست درصد رشد کنه .اصلا"بیا و بگو دیگه رشد سهام توجیه نداره و قیمتا کاملا" حبابی شده و بعد توافق باید شاخص افت کنه .