بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
کد خبر : ۱۵۱۶۱۱
رئیس سازمان بورس با اعلام آثارتوافق تاریخی بر اقتصاد کشور، ۳ اولویت اصلی بازارسرمایه از جمله OPEN UP بورس ایران خبر داد و از همه فعالین خواست تا از فرصت به وجود آمده برای توسعه بازار استفاده کنند.

محمد فطانت در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره آثار توافق تاریخی بر اقتصاد ایران و برنامه های سازمان بورس برای آینده بازارسرمایه اظهار داشت: طبق تحلیل های معتبر داخلی و خارجی مانند موسسه گلدمن ساکس، اقتصاد ایران بعد از نهایی شدن لغو تحریم ها بالاترین رشد دنیا را به خود خواهد دید. چرا که بر همگان عیان و واضح است که این کشور پهناور و دارای ذخایر غنی چه ظرفیت هایی داشته و چه تعداد علاقمند به سرمایه گذاری در پروژه های متعدد و وسیع و در سطح جهانی دارد.

وی با تاکید براینکه باید از مقام معظم رهبری ،دولت تدبیر و امید، شخص رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده قدردانی و تشکر ویژه کرد، ادامه داد: بنابراین ایران می تواند به یکی از کشورهای برتر در عرصه اقتصاد جهانی تبدیل شده و حتی به زعم کارشناسان بین المللی ، می تواند در بین 11 کشور اول دارای بیشترین رشد بایستد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: درباره آثار توافق بر بازارسرمایه هم انتظار این است که صنایع و شرکت ها براساس نوع فعالیت و جایگاهی که دارند طی دوره های زمانی کوتاه، میان مدت و بلندمدت از توافق تاریخی متاثر شوند.در کنار همین وضعیت است که شرایط جذب سرمایه گذاری خارجی به اقتصاد ایران فراهم شده و بازار سرمایه در اولویت توسعه قرارگرفته است.

فطانت ادامه داد: بنابراین درحالی برخی شرکت ها به رغم همه فشارها و تحریم ها عملکرد قابل قبولی داشته و با برنامه اقتصاد مقاومتی از محدودیت های موجود و چندین ساله عبور کرده اند که با لغو تحریم ها و ترسیم چشم اندازی مثبت، می توان شاهد توسعه فعالیت شرکت ها در عرصه ملی و بین المللی آن هم با هزینه ها و محدودیت های کمتر و همچنین رشد سود آوری و بهبود فضای کسب و کار و بهره وری بود.

وی خاطر نشان کرد : با این حال وجود ریسک های سیستماتیک و مشکلاتی درصنایع مانند نرخ خوراک پتروشیمی به طور کاملا" واضح، اجازه اجرای پروژه ها و برنامه های مدنظر نمی دهد. این موضوع یکی از دغدغه های اصلی بازار سرمایه و فعالان است ولی انتظار می رود این گونه مسائل هم در آینده و به فراخور زمان و شرایط برطرف شده و در آینده نمود بیشتری یابد.

وی با تاکید بر تداوم حمایت های دولت و نظام از بازارسرمایه ، ادامه داد: واقعیت این است که در اولویت قرارگرفتن بازار سرمایه در اقتصاد کشور و موتور محرکه بودن این بازار، نظر همه دست اندرکاران ارشد دولت و نظام بوده و هست و باید این فرصت از سوی همه فعالین و مدیران مغتنم شمرده شود.

دبیر شورای عالی بورس در واکنش به این سئوال که با توجه به علاقه سرمایه گذاران خارجی به حضور در بازارسرمایه ایران و ظرفیت های متعدد و پیدا و پنهان این بازار، چه اولویت های مهمی مدنظر قرار دارد؟ به بورس پرس گفت: یکی از برنامه های اصلی که درآینده ای کوتاه مدت عملی خواهد شد برگزاری همایشی بین المللی با حضور سرمایه گذاران خارجی و اعلام رسمیOPEN UP بورس ایران (گشایش رسمی) است تا متقاضیان خارجی فعالیت در بازارسرمایه ایران ضمن آشنایی در عمل هم دارای امکان حضور و فعالیت داشته باشند.

فطانت ادامه داد: درکنار این رویداد مهم ، باید ابرازهای متنوع و جدیدی طراحی و به کار گرفته شود که مقدمات این برنامه هم از قبل فراهم شده است. سومین اولویت اصلی هم تسریع در هرچه شفاف تر کردن بازارسرمایه و رفع همه مسائل و حواشی آن و توسعه استانداردها و امکان ارتباطی است.

وی درخاتمه تاکید کرد: با این حال با توجه به وجود درایت و پختگی در اصحاب بازارسرمایه، انتظار می رود هر کدام از دست اندرکاران و مدیران به نوبه خود در توسعه هرچه بیشتر بازارسرمایه ایران عزیز حضوری فعال داشته و در جذب سرمایه گذاران خارجی و کمک به عملی شدن ابزارهای نوین نقش داشته باشند تا زمینه رشد اقتصادی کشور از طریق بازارسرمایه فراهم شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
معلومه که دولت از بازار سرمایه حمایت میکنه از صف فروش سهامها در روز بعد توافق کاملا مشهوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
تو را به خدا این بازار رو نگاه کنید توافق هسته ای شده یا جنگ ؟
شکرستان
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
حالا هی بریزید در خیابان شیرینی و شکلات و بند آوردن راه مردم در خیابان.
مجید آباد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
با روند امروز بازار تا این لحظه احساس میکنم که توافق یه کلاه گشادیه که سرمون رفت یا اینکه هنوز هم یه عده ای در راس قدرت هستند که این توافق به مزاجشون خوش نیومده و منفعشوم در خطره .براستی باید از این عده پرسید که منافع ملی بر منافع شخصی ارجحیت داره یا برعکس . در ضمن یه سوال از بورس نیوز چرا چند روزه که نمیشه روی نظرات مثبت ومنفی زد ؟اگه دقت کنید چند روزه روی هیچ نظری مثبت و منفی نخورده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
فطانت جدی به این حرفا که میزنی اعتقاد داری ؟
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
بابا وضعیت بازار امروز را ببین !! شما که توان مقابله با مافیای بورس را نداری چرا بمردم دروغ میگید؟