بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
وزارت نفت فروش نفت خود را بر اساس نرخ ارز مبادله محاسبه می کند و نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی باید طبق قانون تنظیم و به آنها از طرف وزارت نفت با نرخ ارز مبادله ای ارائه شود.
کد خبر : ۱۵۱۷۵۶
نویسنده :
یارمحمدی

هر ساله مجلس شورای اسلامی برای بودجه سالانه کشور، نرخ ارز مبادله ای را مشخص می کند که فروش مواد و محصولات از طرف دولت ( این نرخ که در سال جاری با ارز 2 هزار 850 تومان )  محاسبه می شود.

دبیر انجمن پتروشیمی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: وزارت نفت فروش نفت خود را بر اساس نرخ ارز مبادله محاسبه می کند و نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی باید طبق قانون تنظیم و به آنها از طرف وزارت نفت با نرخ ارز مبادله ای ارائه شود.

احمد مهدوی در رابطه با خبر یکی از خبرگزاری های کشور در خصوص نهایی شدن قیمت پایه 13 سنتی گفت: این رقم قابل تأیید نبوده و باید مشخص شود بر اساس چه فرمولی و اساسی تعیین شده و اعلام نرخ 13 سنتی قابل قبول نمی باشد چرا که طبق فرمول باید میانگین وزنی قیمت گاز مصرفی داخلی و خارجی محاسبه شود و 13 سنت با توجه به این فرمول اشتباه به نظر می رسد.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت های پتروشیمی خریدار خوراک هستند گفت ارقامی همچون 13 سنت را قبول نخواهند کرد چراکه سرمایه گذاری با این نرخ ها توجیه نداشته و شرکت های پتروشیمی که نرخ خوراک 8 سنت در نظر گرفته اند با تعدیل منفی همراه خواهند شد، بنابر این با توجه به غیر قابل اتکا بودن این نرخ ها باید همچنان منتظر خبر قطعی و نهایی سه وزارتخانه بمانیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
قیمت کود کوره داخلی خیلی ارزانه.باید از حقوق سهامدارن دفاع کرد.
رهاورد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
ضرر تو این بازار حقتونه.....

آخه به چه زبونی بگن بفروش برو دیگه هی میگین ضرر کریم زندگیم رفت....

بورس هیچی توش نیست بجز یه عده خاص که رانت دارن تمام....

منتظر شاخص 63000 باشید ...
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
توافق برجام معلوم شد ولی هنوز شرکت نفت قیمت خوراک را اعلام نکرده پس ببینید ما از خارج بیشتر ضربه میخوریم یا از داخل تحریمها بهانه ای بود برای مثلا مدیران کشور که کم کاری و اشتباهات خود را توجیه کنند مشکل ما بیشتر داخلی و سو مدیریت و کم کاری مسولان داخلی است هیچ کس بیشتر از خودمان دشمن ایران نیستیم باید دشمن را در داخل خودمان پیدا کنیم مثل معروف که میگه خودمان کردیم که لعنت بر خومان باد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
آقای زنگنه محاله تا وقتی هست به پالایش و پتروشیمی باج بده.پس تا 2 سال آینده که روحانی هست هیچ امیدی به این صنایع نیست و اگر خدای نکرده 4 سال بعدی ریاست جمهوری هم دست اینها باشه دیگه فاتحه سرمایه گذاری بورس رو باید خوند.
علی
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
افرین گل گفتی.