بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک که روز سه شنبه سی ام تیرماه در محل هتل انقلاب تهران با حضور بیش از 83 درصد از سهامداران و نمایندگان قانونی آنان به ریاست "فهیم هاشمی" رئیس هیات مدیره بانک تجارت برگزار شد، صورتهای مالی سال گذشته این بانک به تصویب مجمع رسید.
کد خبر : ۱۵۱۸۶۶
نویسنده :
واصله

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک که روز سه شنبه سی ام تیرماه در محل هتل انقلاب تهران با حضور بیش از 83 درصد از سهامداران و نمایندگان قانونی آنان به ریاست "فهیم هاشمی" رئیس هیات مدیره بانک تجارت برگزار شد، صورتهای مالی سال گذشته این بانک به تصویب مجمع رسید.

سهامداران صورتهای مالی بانک تجارت را تائید کردند

محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت در این مجمع با اشاره به وضعیت اقتصاد و بازار پول کشور در سال 93 خاطرنشان ساخت: تداوم رکود ناشی از محدودیتهای خارجی و برخی سیاستگذاریهای گذشته در کنار سیاستهای انقباضی، سال 93 را به یکی از دشوارترین سالها برای بانکهای کشور بدل ساخت، با اینحال بانک تجارت توانست با تلاش پیگیر کارکنان متعهد و دلسوز خود و استفاده از تمام ظرفیتها و اتخاذ تدابیر مناسب از این شرایط دشوار عبور کرده و اینک با توجه به افق های روشنی که در عرصه روابط خارجی کشور پدیدار شده و نیز بازگشت امید و نشاط به فضای کسب و کار در کشور ، مصمم هستیم تا جایگاه ممتاز بانک در صنعت بانکداری کشور ، بویژه در حوزه ارائه خدمات بانکداری بین الملل را احیا کنیم.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به برخی از مهم‌ترین شاخصهای عملکرد این بانک در سال گذشته اظهار داشت: حفظ رتبه اول به لحاظ دارا بودن بالاترین سهم از مانده تعهدات ضمانتنامه‌های بانکی و اعتبارات اسنادی در میان 5 بانک بزرگ تجاری کشور، رشد 6.12 درصدی سپرده ها و رشد 8.18 درصدی تسهیلات، کاهش نسبت مانده مطالبات به تسهیلات و مطالبات از 2.16 به 2.14درصد با تشکیل کمیته های تخصصی وصول مطالبات، طراحی مدل جدید بودجه ریزی برای مدیریت بهینه هزینه ها و درآمدهای بانک، پیاده سازی فرایندهای حاکمیت شرکتی، کسب رتبه نخست در ارائه خدمات موبایل بانک در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت و جایزه ملی مدیریت مالی ایران برای پنجمین سال متوالی گوشه‌ای از توفیقات بانک تجارت در سال مالی گذشته بود. ضمن اینکه اقدامات بسیار مهمی برای تخصیص بهتر منابع و کاهش ریسک از طریق راه اندازی سامانه‌های پیشرفته اعتبارسنجی و مدیریت ریسک در بانک تجارت آغاز شده است .

وی با اشاره به روند افزایش استحکام مالی این بانک در سالهای پس از خصوصی سازی اظهار داشت: اردیبهشت 88 که وارد بازار سرمایه شدیم سرمایه بانک 10.437میلیارد ریال بود که طی سه مرحله به 45.700 میلیارد ریال معادل 337 درصد افزایش یافته است . این افزایش سرمایه ظرفیت توسعه فعالیت‌های بانک را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. با توجه به برنامه‌هایی که برای توسعه کسب و کار و افزایش سودآوری عملیات بانک وجود دارد می توانیم بگوییم که سهامداران می‌توانند مطمئن باشند که روند مثبت و موثر بانک تجارت در بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد یافت .

مقدم افزایش سهم بانک تجارت از منابع بازار پول و تعهدات شبکه بانکی، تداوم روند کاهش مطالبات معوق، ارتقای سطح خدمات بانکداری الکترونیک، افزایش سهم درآمدهای غیرمشاع به کل درآمدها و افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها را از جمله مهمترین اهداف محوری بانک تجارت برای سال مالی 1394 برشمرد و تاکید کرد: در کنار این اهداف، ایجاد تنوع در سبد خدمات و معرفی ابزارهای نوین مالی و بانکی ، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد و توسعه بانکداری جامع و توسعه سرمایه های انسانی متناسب با ساختار و مأموریتهای جدید از جمله راهبردهای کلان برنامه کسب و کار بانک تجارت است .

در ادامه این جلسه گزارش حسابرس و بازرس قانونی درخصوص صورتهای مالی بانک تجارت قرائت شد که مقدم مدیرعامل، فهیم هاشمی رئیس هیات مدیره و رزازان مدیر امور مالی بانک تجارت به سئوالات و نکات مطرح شده در این گزارش پاسخ دادند. سپس صورتهای مالی سال منتهی به 29 اسفند سال 1393 بانک تجارت مورد تصویب مجمع قرار گرفت و سهامداران با تقسیم 10 ریال سود به ازای هر سهم موافقت کردند.

گفتنی است بانک تجارت در سال 1358 از ادغام ده بانک تشکیل شد. این بانک یکی از بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور بوده که ذیل اجرای قانون سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در اردیبهشت ماه 1388 سهام آن در بازار بورس عرضه و به بخش خصوصی واگذار شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
این سهم حاصلی غیر از ضرر وپشیمانی چیزی به همراه ندارد.هیات مدیره بجای گزارش باید از سهامداران حقیقی معذرت خواهی میکردند تابه نحوی ناکارامدی خودرا جبران نماید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
اظهار نظری که توسط شما انعکاس نمی یابد کاری بیهوده است چند بار محترمانه نظرم را اعلام کردم ولی متاسفانه منعکس نگردید