بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
در مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده شرکت شیشه و گاز عنوان شد:

افتتاح خط سوم تولید واحد شمس آباد با حضور رییس بنیاد مستضعفان/افزایش 87 درصدی سرمایه شرکت

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیشه و گاز( سهامی عام ) رأس ساعت 10:00 روز پنجشنبه مورخ 1394.04.25 درمحل قانونی کارخانه شرکت با حضور بیش از 76 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۱۹۰۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیشه و گاز( سهامی عام ) رأس ساعت 10:00 روز پنجشنبه مورخ 1394.04.25 درمحل قانونی کارخانه شرکت با حضور بیش از 76 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای جدید ساز به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان منصوری و نوین و به دبیری آقای مهرابی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای سعید بیات و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم 260 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

افتتاح خط سوم تولید واحد شمس آباد با حضور رییس بنیاد مستضعفان/افزایش 87 درصدی سرمایه شرکت

افتتاح خط سوم تولید واحد شمس آباد با حضور رییس بنیاد مستضعفان/افزایش 87 درصدی سرمایه شرکت

حاشیه مجمع:

مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده سهامداران شرکت شیشه و گاز در تاریخ 25 تیر ماه سال جاری در داخل سایت شرکت واقع در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت شیشه و گاز از سال 1339 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون با گذشت بیش از 50 سال، تولید بطر و بلور در واحد مهرآباد و همچنین تولید شیشه لایت در واحد شمس آباد را در دستور کار قرار داده است.

مدیر عامل شرکت شیشه و گاز با اعلام خبر راه اندازی خط تولید جدید در واحد شمس آباد اظهار داشت: صبح روز پیش از برگزاری این، خط سوم تولید بطر و جار در واحد شمس آباد با حضور رییس بنیاد مستضعفان، مهندس محمد سعیدی کیا راه اندازی شد که این امر منجر به افزایش میزان تولید دو محصول فوق در "کگاز" خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد و راه­اندازی برند­های NCB وSHOGA افزود: از ابتدای مرداد ماه سال جاری فعالیت خود را با برند شاینا آغاز خواهیم کرد که این امر نشان دهنده افزایش مشتریان "کگاز" و به تبع آن افزایش سهم بازار خواهد بود.

مهندس بیات در ادامه افزود: اکنون، شرکتهای بزرگ خوشگوار،کوکاکولا، فانتا و ساسان تولیدکنندگان پپسی و میرندا بواسطه کیفیت­های مناسب شرکت شیشه و گاز از مشتریان دائمی شرکت شده و قراردادهای خود را تا پایان سال 94 با این شرکت تمدید نموده­اند.

مدیر عامل "کگاز" در خصوص برنامه های شرکت در سال مالی جاری گفت: به منظور راه اندازی فاز 2 واحد شمس آباد، نیازمند دریافت تسهیلات به میزان 13 میلیون یورو ارزی و همچنین 20 میلیارد ریال غیر ارزی می باشیم که تأییدیه از کمیته عالی بانک صنعت و معدن دریافت و آماده جهت ارائه به صندوق توسعه ملی و مسدودی ارز می باشد که امید است در سال جاری عملیاتی و LC باز شود.

وی، خبر از صادرات بطر لایت تولیدی شرکت شیشه و گاز به خارج از کشور داد و افزود: در همین راستا هم اکنون قرارداد با دو شرکت عراقی و یک شرکت ترکمنستانی به ثبت رسیده است.

مهندس بیات از جمله برنامه های مهم "کگاز" در سال جاری را تولید بطر با تکنولوژی جدید NNو PB عنوان کرد و گفت: راه اندازی تکنولوژی فوق منجر به کاهش حجم مواد اولیه مورد نیاز در ساخت بطر خواهد شد به گونه ای که هیچ تغییری در سایز بطر ایجاد نگردد و کیفیت بطرها نیز افزایش یابد و سبک سازی بطور کامل انجام شود، که این امر مورد پذیرش مشتریان بوده و بواسطه سبک سازی تعداد بیشتری در حمل و نقل جا گرفته و هزینه حمل و نقل کاهش می یابد .

وی ادامه داد: سبد محصولات شرکت شیشه و گاز با سفارش و خرید 60 قالب در بلور و 50 قالب بطر جدید تا پایان سال 94 تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شیشه و گاز سود عملیاتی سال 93 شرکت را نسبت به سال گذشته با رشد 80 درصدی توصیف کرد و افزود: در سال گذشته 11.5 میلیارد تومان سود به واسطه فروش زمین داشته ایم که نشان از وجود سود غیر عملیاتی بود این در حالی است که امسال سود عملیاتی "کگاز" محقق شده است.

وی خبر از نرخ فروش 3 ماهه ابتدایی سال جاری با تعرفه سال 93 شرکت شیشه و گاز را داد و خاطر نشان کرد: از ابتدای تیرماه سال جاری مجوز افزایش 10 درصدی نرخ فروش محصولات تولیدی شرکت را دریافت و در دستور کار خود قرار داده­ایم.

وی خاطرنشان کرد که گزارش سه ماهه بورس با افزایش6 درصد روبرو خواهد شد و تعدیل مثبت داریم.

شایان ذکر است، در پایان جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیشه و گاز، مجمع فوق العاده برگزار شد که در نهایت افزایش سرمایه 87 درصدی "کگاز" از محل مطالبات سهامداران به تصویب اعضای هیئت مدیره و سهامداران رسید.

چشم انداز:

شرکت پیشرو و سر آمد در زمینه انواع ظروف شیشه ای سبک در داخل کشور و حضور فعال تر در بازار های بین المللی

مأموریت:

تولید شیشه های بطر، جار و بلور سبک و نیمه سبک و عرضه آن به بازار های داخلی و خارجی به منظور تأمین سود پایدار برای سهامداران از طریق رضایتمندی مشتریان با اتکاء به ساختار های دانش محور و کارکنان توانمند و ایجاد تعامل مثبت با ذینفعان.

اهداف کلی:

الف: حفظ و توسعه سهم بازار بطر و بلور

ب: ارتقاء تکنولوژی شیشه

پ: افزایش سود آوری

ت: افزایش فروش محصولات

ث: ارتقاء فعالیت های تحقیق و توسعه

استراتژی ها:

الف: اتخاذ استراتژی کیفیت محوری در تأیید محصولات بطر و بلور بطوری که محصولات بلور در بازار با محصولات وارداتی رقابت نمایند و محصولات بطر در سال 1393 رقیب شرکت مکتب و در سال 1396 جزء بهترین و بزرگترین تولید کننده بطری های لایت در خاور میانه و دنیا باشیم.

ب: راه اندازی پروژه فاز 2 کارخانه شمس آباد که هم اکنون استارت اولیه اخذ مجوز آن از سهامدار عمده صورت گرفته و مقدمات اولیه اخذ تسهیلات از بانک توسعه صادرات شروع و قرارداد با پیمانکاران داخلی و خارجی جهت خرید تجهیزات، دستگاه ها و ماشین آلات مورد لزوم انجام گرفته است.

پ: راه اندازی سه برند جدید در محصولات بلور جهت توسعه شبکه بازار

ت: راه اندازی پروژه فاز 2 کارخانه شمس آباد بزرگترین و مجهز ترین دستگاه های روز دنیا

ث: ایجاد تنوع در تولید محصولات بلور

ج: ایجاد نمایندگی های فروش در سراسر کشور

چ: استفاده از مدیران و روسای مجرب و کار بلد در کلیه قسمت های شرکت

طرح های در حال توسعه:

عملیات اجرایی فاز 2 شمس آباد از سه ماهه دوم سال 1393 آغاز گردید و قرار داد ساخت ساختمان سازی در آن با اخذ مجوز ساخت به شماره 77-9203 مورخه 1377.08.23 از وزارت صنایع و خرید قطعه 100.000 متر مربع در شهرک صنعتی شمس آباد در سال 1377 آغاز شد. پس از انجام عملیات دیوار کشی کارخانه، سالن تولید و فونداسیون ایجاد یک کوره 75 تنی در سالهای ابتدایی، بعلت عدم تأمین منابع مالی پروژه متوقف گردید و مجددا از اواخر سال 1388 عملیات اجرای پروژه با ارائه طرح توجیهی جدید و مبلغ 285.999 میلیارد ریال با اخذ مجوز طرح توسعه شماره 56269.01 مورخ 1377.11.25 جهت فاز اول آغاز گردیده است. پروژه مذکور در آبان ماه سال 1392 روزانه 58 تن به بهره برداری رسیده است.

عملیات اجرایی فاز 2 از سه ماهه دوم سال 1393 آغاز گردیده است و ساختمان اصلی کارخانه به متراژ 14000 متر مربع به صورت دو سوله موازی می باشد و قرار ساخت ساختمان و سازه های آن با ارزش 108.721 میلیون ریال با شرکت ایران ابزار منعقد گردیده و کارهایی از قبیل خاکبرداری و بتن ریزی انجام گردیده و در جهت خرید ماشین آلات طرح مزبور با توجه به گزارش و بازدید های بعمل آمده توسط تیم اعزامی از شرکتهای سازنده s1 به نام های BDF , BOTTORE , SANJIN در کشور های ایتالیا و چین تدمین کننده نهایی ماشین آلات پروژه به تأیید مدیران شرکت رسیده است.

اطلاعات طرح های توسعه شرکت:

افشاء اطلاعات مربوط به طرح ها و پروژه های عمده توسعه شرکت شامل:

1- راه اندازی پروژه فاز 2 کارخانه شمس آباد با دستگاه ها و ماشین آلات روز دنیا

2- ایجاد سه برند جدید در محصولات بلور به جهت توسعه شبکه بازار

3- راه اندازی پروژه خط 3 فاز 1 کارخانه شمس آباد

کلیاتی درباره شرکت:

تاریخچه

شرکت شیشه و گاز (سهامی عام) در تاریخ 23 فروردین ماه 1339 بصورت شرکت سهامی تأسیس شده و تحت نامه شماره 7296 مورخ 22 اردیبهشت ماه 1339 در اداره ثبت و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. شرکت در تاریخ 30 مهر ماه 1350 به شرکت سهامی خاص و در تاریخ 14 شهریور ماه 1356 به شرکت سهامی عام تبدیل و در تاریخ 30 مرداد 1369 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است. در حال حاضر شرکت جزء واحد های فرعی شرکت پایا صنعت سینا و واحد تجاری اصلی نهایی آن بنیاد مستضعفان می باشد.

ترکیب صاحبان سهام:

افتتاح خط سوم تولید واحد شمس آباد با حضور رییس بنیاد مستضعفان/افزایش 87 درصدی سرمایه شرکت

جایگاه شرکت در صنعت:

مرکز اصلی شرکت و کارخانه آن در تهران سرآسیاب مهر آباد جنوبی واقع است. گفتنی است از آبان ماه سال 1392 فاز اول شمس آباد برای تولید بطر با ظرفیت 38.000 تن در سال واقع در کیلومتر 30 اتوبان تهران قم نیز به بهره برداری رسیده است.

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 5 اساسنامه تاسیس کارخانه به منظور تولید انواع بطری، بلور و سایر مصنوعات شیشه ای و مبادرت به هر نوع فعالیتی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم برای انجام مقاصد بالا، لازم یا مفید باشد است. بموجب پروانه بهره برداری شماره 332.3.28083 مورخ 15 مهر 1341 که توسط وزارت صنایع و معادن صادر شده، سهره برداری از کارخانه شرکت با ظرفیت 7 میلیون عدد بطری در تاریخ 30 خرداد ماه 1341 آغاز شده است. بر اساس آخرین پروانه صادره از سوی وزارت صنایع در تاریخ 28 بهمن 1377 طرفیت تولید کارخانه شرکت 61.000 تن انواع بطری 10.000 تن انواع بلور 1.200 تن گاز کربنیک تعیین شده است. بازم به توضیح است از اردیبهشت سال 1391 کوره شماره 4 با تولید حدود 22.000 تن در سال از مدار تولید خارج شده است و همچنین از تاریخ آبان ماه سال 1392 کوره شماره 1 پروژه شمس آباد با ظرفیت اسمی 38.000 تن در سال در مدار تولید قرار گرفته است.

نمودار مقایسه ای سود (زیان) ناخالص ده ساله:

افتتاح خط سوم تولید واحد شمس آباد با حضور رییس بنیاد مستضعفان/افزایش 87 درصدی سرمایه شرکت

ترازنامه:

افتتاح خط سوم تولید واحد شمس آباد با حضور رییس بنیاد مستضعفان/افزایش 87 درصدی سرمایه شرکت

صورت سود و زیان:

افتتاح خط سوم تولید واحد شمس آباد با حضور رییس بنیاد مستضعفان/افزایش 87 درصدی سرمایه شرکت


آدرس وبسایت شرکت:

http://www.shoga.net


اشتراک گذاری :
ارسال نظر