بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۵
در پي توافق شركت اوده آلمان و شركت ملي صنايع پتروشيمي

راه اندازي واحد هيدروژن زدايي پروپان بندر امام

اين قرارداد شامل خريد ليسانس ، انجام مهندسي اصولي و ارايه خدمات فني مي باشد كه در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي (بندر امام ) احداث خواهد شد .
کد خبر : ۱۵۳۷۸

قرارداد احداث واحد هيدروژن زدايي پروپان PDH بندر امام با ظرفيت توليد سالانه 350 هزار تن پروپيلن بين شركت ملي صنايع پتروشيمي و شركت اوده آلمان امضاء شد .

به گزارش بورس نيوز به نقل از روابط عمومي شركت ملي صنايع پتروشيمي : اين قرارداد شامل خريد ليسانس ، انجام مهندسي اصولي و ارايه خدمات فني مي باشد كه در منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي (بندر امام ) احداث خواهد شد .

خوراك طرح از پروپان توليدي مجتمع پتروشيمي بندر اما به ميزان 420 هزار تن در سال مي باشد و كليه سرويسهاي جانبي مورد نياز از جمله آب ، برق و بخار از پتروشيمي فجر تأمين خواهد شد .

ارزش كل مبلغ قرارداد 25 ميليون يورو مي باشد و طرح مذكور در طول 5/3 سال به توليد خواهد رسيد .

گفتني است تغيير خوراك مجتمع هاي پتروشيمي از مايعات به گاز اتان به دليل مزيت اقتصادي موجب كاهش توليد پروپيلن در كل دنيا شده است ، اين در حالي است كه تقاضا براي پروپيلن كه از مهمترين الفينهاي سبك و دومين ماده با ارزش صنعت پتروشيمي است همچنان رو به افزايش است.

بر اين اساس شركت ملي صنايع پتروشيمي بر آن شد تا با احداث طرح هيدروژن زدايي از پروپان كه به وفور در گازهاي استخراجي ايران وجود دارد ماده با ارزش پروپيلن را با اقتصادي ترين روش ممكن توليد و به بازار عرضه نمايد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر