بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
سهامدار خرد یک شرکت سیمانی عنوان کرد:

هیات داوری در دریافت سود کمک خاصی نمی کند !

شرکت سیمان سپاهان سود سال مالی 92 را که مبلغ 200 ریال و همچنین سود سال مالی 93 که مبلغ 320 ریال به ازای هر سهم می باشد را در حالی به سهامداران خود پرداخت نکرده که طبق آخرین زمانبندی سود سال 92 را باید تا تاریخ خرداد سال 93 به سهامداران خود پرداخت می کرد.
کد خبر : ۱۵۴۴۳۳
نویسنده :
یارمحمدی
با توجه به پیگیری های انجام شده در خصوص عدم پرداخت سود تقسیمی شرکت سیمان سپاهان، مسئولین این شرکت یا پاسخگو نبوده و یا به بهانه مشکلات نقدینگی پرداخت این سود را به ماه های آینده موکول کردند.

به گزارش بورس نیوز، شرکت سیمان سپاهان سود سال مالی 92 را که مبلغ 200 ریال و همچنین سود سال مالی 93 که مبلغ 320 ریال به ازای هر سهم می باشد را در حالی به سهامداران خود پرداخت نکرده که طبق آخرین زمانبندی سود سال 92 را باید تا تاریخ خرداد سال 93 به سهامداران خود پرداخت می کرد.

چندی پیش مدیرعامل شرکت بورس در گفتگو با بورس نیوز در رابطه با عدم پرداخت سود تقسیمی شرکت ها عنوان کرد که سهامداران اگر شکایت کنند، هیأت داوری راسا سودشان را از حساب شرکت ها بر می دارد.

احسان ابریشم چی یکی از سهامداران سیمان سپاهان در واکنش به این صحبت در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: من از طریق سامانه مدیریت پیگیری تخلفات و شکایات، در رابطه با عدم پرداخت سود سیمان سپاهان، اعتراض خود را به سازمان بورس ارائه کرده بودم که بعد از گذشت چند روز با بنده تماس گرفتند و دو راه برای دریافت سود تقسیمی به من پیشنهاد شد.

وی در ادامه افزود: یکی از این راه حل ها صبوری تا زمانی که مشکلات نقدینگی شرکت حل می شود، بود و دیگری طرح شکایت از طریق سایت دبیرخانه هیأت داوری سازمان بورس بود.

نکته جالب اینجاست که طرح شکایت از طریق این سامانه الکترونیکی گویا تنها برای سهامداران ساکن در پایتخت مناسب است، چرا که طبق راهنمای ثبت دادخواست در سامانه دبیرخانه هیأت داوری سازمان بورس، ريال شاکی بایستی از دادخواست خود پرینت گرفته و همراه با سایر مدارک و منضمات به دبیرخانه سازمان بورس تحویل دهد! که این موضوع قطعاً نیازمند حضور سهامدار در تهران و سازمان بورس می باشد و بدین ترتیب این هیات کمک خاصی نمی کند و این در حالی است که ممکن است مبلغ این سود هر چند اندک سهامداران در مقابل هزینه سفر به تهران قابل مقایسه نباشد و سهامداران خرد به ناچار گزینه اول را انتخاب خواهند کرد.

در خاتمه گفتنی است که مشکلات عدیده سهامداران در رابطه با دریافت سود نقدی نیازمند عزم جدی مسوولان برای حل و فصل موضوع است .

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
بنده هم مثل ايشان مسير فوق الذكر را رفته ام وصحبتهاي ايشان صحيح است
شهلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
حقوق هییت مد یره را همان روز دادند وبه ریش ماسهامداران خندیداند لعنت براین بورس
سيمان ايلام
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
چرا درباره وضعيت سيمان ايلام و بي توجهي مسئولان اين شركت در قبال پرداخت سود به سهامدارانش تحقيقي نمي‌كنيد. اين شركت پس از برگزاري مجمع اعلام كرده است كه سود سهامداران از طريق واحده سپرده‌گزاري آن شركت پرداخت ميشود اما معلوم نيست كه سهامدار بايد چطور مدارك ارسال و يا درخواست سود سهام خود را بكند. در تماس تلفني با اين شركت نيز كسي جوابگو اين مشكل نيست.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
باسلام ؛اکثر پرسنل سازمان بورس و شرکت بورس همه بدنبال منافع شخصی خود هستند و به انجام کار بصورت حرفه ای و تخصصی نمی اندیشند