بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر : ۱۵۵۳۷۰
در شرایط امروز بازار سرمایه، بهترین راهکار رفع مشکلات تزریق نقدینگی است چراکه بازار سهام این روزها از نبود نقدینگی رنج می کشد.

ابوالقاسم آقادوست، رییس هیات مدیره کارگزاری آثل در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، با اشاره به مشکلات بازار و افت ادامه دار آن در خصوص راهکار رفع مشکلات بورس گفت: مهمترین مشکل این روزهای بازار سهام کمبود نقدینگی است . بر همین اساس اگر بتوان نقدینگی های جدیدی را به بازار تزریق کرد بازار با رشد شاخص ها و همچنین رشد حجم و ارزش معاملات مواجه می شود.

وی تزریق نقدینگی به بازار سرمایه را در شرایطی که رکود حاکم بر این بازار مزمن شده است ، فقط از طریق حمایت های دولتی امکان پذیر دانست و ادامه داد: دولت باید برای حمایت از بازار سرمایه وارد شود و نامه چهار وزیر به رییس جمهوری نیز بیانگر همین امر است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اینکه آیا در سایر بازارهای بین المللی در شرایط بحرانی دولت وارد می شود، گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته هنگامی که بازار سرمایه با بحران روبه‌رو می‌شود، دولت‌ها وارد بازار شده و مانع از تشدید بحران می‌شوند اما پس از برقراری آرامش، آن را رها می‌کنند تا بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا، بازار سرمایه به تعادل برسد.

آقادوست معتقد است با توجه به ادامه دار شدن رکود و افت در بازار سهام ، سرمایه گذاران اعتماد خود را به این بازار از دست داده اند و ترجیح می دهند از بازار سهام خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال‌حاضر بسیاری از افراد به‌خصوص حقیقی‌ها برای کاهش زیان، اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند، گفت: اما بسیاری از افراد منتظر اقدام عملی مثبت از سوی دولت هستند تا به این بازار ورود پیدا کنند. زیرا قیمت سهام بسیار ارزنده است و در صورت رونق بازار سرمایه از رشدهای بسیاری برخوردار خواهد شد.


رییس هیات مدیره کارگزاری آثل با اشاره به اینکه بازار سرمایه ویترین اقتصاد است، ابراز داشت: اکنون دولت با کمبود نقدینگی روبه‌رو است و کسری بودجه دارد اما از آنجایی که بازار سرمایه آیینه اقتصاد است و حساسیت بسیاری زیادی دارد، به نظر می‌رسد که ارزش هزینه کردن در این مقطع زمانی را دارد.
 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که دولت از بازار سرمایه حمایت کند، این بازار از رشد خوبی برخوردار خواهد شد، اما بی توجهی دولت به این بازار تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت و باعث خروج سرمایه ها از بازار سهام می شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۱
ما 7 میلیون سهامدار و خانواده هایمان دو سال است که با امدن این دولت به خاک سیاه نشستیم البته که رأی ما هم قدرت ما رو نشون خواهد داد