بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کد خبر : ۱۵۶۴۱۹

به گزارش خبرنگار بورس نیوز،شرکت سایپا آذین براساس گزارش شفاف سازی در خصوص پیش بینی درآمد هر سهم خود بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه سال مالی منتهی به 1394.12.29 موارد زیر را اعلام نمود :

1. بدلیل شرایط رکود حاکم بر بازار به طور عام و بازار خودرو بطور خاص ، این شرکت تنها معادل 35% از فروش پیش بینی شده بر اساس آخرین بودجه اصلاحی را محقق نموده و با توجه به اینکه بیش از 90% هزینه های دستمزد و سربار رفتار ثابت داشته و تابعی از حجم تولید و فروش نمی باشد منتج به تحقق زیان قابل توجه در دوره شش ماهه شده است. با عنایت به سیاست گذاری های جدید دولت جهت خروج از رکود و برنامه های اعلامی توسط شرکت سایپا پیش بینی تولید برای شش ماهه دوم با رشد بیش از 50 % نسبت به شش ماهه اول صورت گرفته که به تبع آن سرانه هزینه های تبدیل کاهشی قابل ملاحظه یافته و در نتیجه حاشیه زیان هز واحد محصول تنزل پیدا می کند.

2. مواد اولیه مصرفی این شرکت در قالب بیش از 500 قطعه و مواد اولیه خام قابلیت دسته بندی داشته که بر اساس واحد های شمارش و نوع محصول بسیار متنوع وارد فضای تولید می شود. در خصوص مواد اولیه فوم نیز ذکر این نکته ضروری است که مواد بر اساس برند شرکت سازنده میزان و نسبت ترکیب متفاوت داشته و به تبع آن نرخ میانگین دارای تلورانس قابل ملاحظه بوده و قابلیت مقایسه در واحد وزن ، را نخواهد داشت. به دلایل فوق جدول بها و مقدار مواد مصرفی به شکل کنونی تنظیم شده است.

3. با عنایت به اینکه قیمت خرید قطعه از سوی شرکت مادر تابعی از قیمت خودرو می باشد و با توجه به مفتوح بودن پرونده قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت ، امکان پیش بینی قطعی افزایش قیمت وجود نداشته ، لیکن اقدامات مربوط به اثبات افزایش هزینه ها و پیشنهاد افزایش قیمت فروش توسط هیات مدیره صورت گرفته و هرگونه افزایش احتمالی در اسرع وقت به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر