بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
مستطيل شيشه اي تالار

آرامش پیش از طوفان

بازار در حالی از روند فرسایشی و حاکمیت روند نزولی خود قدری فاصله گرفته که بازار به شدت به سمت نوسانی شدن پیش رفته و قیمت سهام از دامنه مثبت به سمت منفی حرکت کرده و باز به مدار قبلی خود بر می گردد.
کد خبر : ۱۵۶۴۶۶
نویسنده :
کیوان فر
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.08.10 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 4 واحد افزایش به رقم 43916 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 62 واحد کاهش عدد 138428 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 2 واحد کاهش به رقم 24626 واحد رسيد.

همچنین در این روز "پارسان" با 29 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 26 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افزایش به رقم 698 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 845 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1255 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز؛ بازار در حالی از روند فرسایشی و حاکمیت روند نزولی خود قدری فاصله گرفته که بازار به شدت به سمت نوسانی شدن پیش رفته و قیمت سهام از دامنه مثبت به سمت منفی حرکت کرده و باز به مدار قبلی خود بر می گردد.

آنچنان که این روزها برخی سهام آلت دست نوسان گیران و سفته بازان می شود. بطوریکه بسیار دیده می شود که سهام شرکتی بدون توجیه و دلیل مشخصی صف خرید و یا فروش می شود.

اما امروز فرمان بازار بیشتر در دست خودوریی ها بود تا سهام آنها با یکدیگر رالی سرعت به پا کنند بطوریکه بر خلاف گزارش های نامطلوبی که این گروه راهی کدال کرده و از تعدیل های منفی با اهمیت خود خبر دادند که پس از بازگشایی مابقی نمادهای خودرویی و با چراغ سبز "خودرو" کل گروه دامنه نوسان مثبت قیمت ها را در پیش گرفته و بزرگان این صنعت تا تشکیل صف های خریداران پیش رفتند.

"خپارس" هم در میان سایر هم گروهی هایش بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص داد؛ گرچه با این حجم 43 میلیونی سهام، در پایان معاملات خبری از صف خرید در نماد مذکور نبود. مابقی اعضا هم رویه ای مشابه را در پیش گرفتند و شاید با کاهش حجم تقاضای خریداران، از فردا شاهد معاملات متعادل تری در این گروه باشیم.

برخی اهالی تالار یکی از دلایل این اقبال را اخباری می دادند که شب گذشته از زبان مدیر عامل ایران خودرو نیز پخش شد مبنی بر اینکه پژوی فرانسه تمام شروط "خودرو" را پذیرفته و قرار است این دو مجموعه خودرو ساز به صورت مشارکت 50 درصدی به تولید محصول مشترک بپردازند و ایران خودرو نیز به عنوان بزرگترین صادرکننده محصولات پژو در منطقه تبدیل گردد.

"ورنا" اما یک ساعت مانده به پایان معاملات در این جاده سبز از سایر نمادهای گروه عقب ماند تا با رشد حدود چهار درصدی و پیش از رسیدن به صف خرید از حرکت باز ایستاده و برای بررسی اطلاعات بیشتر متوقف گردد.

در میان بانکی ها هم "وبصادر" نسبت به موسسه میزان و پذیرش تعهدات آن توضیحاتی ارایه کرد تا با این شفاف سازی قیمت سهم دوباره از قیمت 90 تومان پایین تر بیاید.

در این نامه آمده که پذیرش تعهدات میزان مشروط به وجود ارزش ویژه مثبت بوده و هنوز هیچگونه قراردادی با این موسسه منحله منعقد نشده و تنها با بانک مرکزی توافقی صورت گرفته است.

در تالار شیشه ای اما این روزها پالایشی ها ساکت یک گوشه نشسته اند و هیچ صدایی از آنها در نمی آید و هیچ خبری از این نمادهای پر سر و صدا به گوش نمی رسد. حال آنکه به نظر می رسد این آرامش پیش از طوفان باشد؛ زیرا نمادهای مذکور با وجود پایان مهلت قانونی مقرر برای ارایه گزارش ای عملکرد میان دوره ای همانند دوره های گذشته باز هم در اطلاع رسانی تأخیر دارند و شاید جدا از بحث اینکه تعدیل مثبت اعلام کنند و یا تعدیل منفی، باید خود را برای داستان های تکراری پالایشی ها و دعواهای همیشگیشان با پالایش و پخش آماده کنیم.

در میان تک سهم ها نیز "شپلی" که چند روزی با اقبال خریداران و تشکیل صف های میلیونی خریداران همراه بود، امروز متعادل شد و روند نزولی قیمت خود را در پیش گرفت. اهالی تالار قیمت تعادلی پایین این سهم را پس از اعمال افزایش سرمایه دلیل این رشد قیمت می دانند.

اما در مابقی گروه ها خبر خاصی به چشم نمی خورد و اکثر گروه ها یا متأثر از گزارش های میان دوره ای هستند و یا در انتظار فرجام اجرای برجام و اجرایی شدن آن هستند.

در میان اخبار کلان اما جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه ای خطاب به رییس جمهور بر لزوم عمل به شروط مدنظر مقام معظم رهبری در اجرای برجام تأکید کردند که بر مبنای آن تا لغو کامل تحریم های مالی و اقتصادی از سوی طرف مقابل نباید هیچ اقدام عملی در اجرای برجام توسط ایران صورت گیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
ما سهامداران بازیچه نوسانگیران شده ایم ....
اصلا دیگر سهام نخواستیم..خدانگهدار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
تا زمانی که بازار از سوی دولت تقویت نشود نوسانگیر و دلال نفس بازار و سهامدار عادی را میگیرد.
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
بورس نیوز جان ضمن خسته نباشید ایکاش تیتر میزدید شراکت با ضعیف ترین وبیکیفیت ترین و کمفروش ترین خودرو ساز اروپا .واقعا پژو تکلیفش با خودش مشخص نیست یه زمان گلوله توپ وبعد دوچرخه و بعد لوازم کشاورزی و بعد .... واخر خودرو ساز شد به همین خاطر از شراکت با یک شرکت ضعیف جز هزینه چیزی عاید ایران نمیشود.
تهرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
حقوق سرمایه گذار نبایستی در بازار سرمایه تضییع گردد سود حاصل کار است چرا شرکت های شیشه ابگینه وشرکت کارخانجات مخابراتی ایران وشرکت ساسان وشرکت الومتک وشرکت گچ تهران بین 3 تا 12 سال است سود پرداخت نکرده اند؟ چرا شرکت گچ تهران خسارت تمامی سهامداران خود را پرداخت نکرده است بایستی از حقوق سهامدار حفاظت گردد حق سهامدار بایستی به دست خانواده او برسد شرکتی که از بورس خارج شده ویا شرکت بسته شده و..... در صورت فروش زمین ودارایی ها بایستی حق سهامدار خود را به دست او برساند در شرکت گچ تهران ایا حق تمامی سهامداران داده شده است؟ ایا بازار سرمایه نگاه به این مسایل دارد؟ نیاز امروز حق قانونی سهامداران است که به دست .....
کارخانجات مخابراتی ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
بازار سرمایه بسیار خوب می شود ارزش هر سهم را بدانید سود های خوب جان می گیرند و بازار وارزش سهام را می سازند
اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
بعضی از سهام در بورس هستند که مدت 15 تا 35 سال است ارزیابی دارایی هنوز نشده اند ودر قیمت های کف دست پا می زنند وحالت سکون در بازار سایه انداخت است بورس بایستی به فکر حقوق سهامداران باشد
کارخانجات مخابراتی ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
در بازار سرمایه کمتر صف خرید سهام را شاهد هستیم بازار خوب سرمایه بایستی با صف وحداقل با گره بورسی در چند سهم همراه باشد نه اینکه شرکتی بعد از 30 سال هنوز به رشد اصلی خودش نرسد دارایی شرکت 15 برابر شده ولی مدت 3 سال است سهامداران شرکت صبوری کرده اند زیرا حالت بازار سکون است وحق بعضی از شرکتها وسهامداران انان به راحتی تضییع می شود امیدواریم نگاه به این موضوعات هم گردد
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
سال98هر7سال اوج میگیره .
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲
باتمام این اوصاف حرف اخر رامردم میزنندکه برای خرید خودرو با قیمت بالا اکثریت پولی برای خرید با توجه به تورم سرسام اور چند ین سال گذشته وعدم هماهنگی بین تورم وافزایش پرداختی کارمندان وکارگران توسط دولت باعث رکود سنگین شده وبرای خروج از رکود 2 راه بیشتر وجود ندارد یا افزایش حقوق به میزانی که تورم گذشته وحال را جبران نماید یا کاهش قیمتها تا عموم مردم توان خرید داشته باشند دادن وام با سود برای کارمند وکارگرانی که سالها تحمل تورم راداشته اندوپس اندازی برای پرداخت اقساط راندارند به نظر بنده این طرح قابل اجرا نیست