بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
در صنعت نساجی شرکت های تولید کننده کف پوش، موکت و فرش در این طرح شرکت کردند که اولویت با شرکت هایی است که زودتر نسبت به ارسال درخواست همکاری اقدام نمودند، حال آنکه لیست ارائه شده تنها بخشی از شرکت ها را شامل می شود و روزانه بر تعداد آنها افزوده می شود.
کد خبر : ۱۵۶۸۵۲
نویسنده :
جمشیدی
توزیع کارت اعتباری 10 میلیون تومانی در حالی از 18 آبان ماه جاری آغاز می شود که این برنامه در راستای تحریک بخش تقاضا ارائه شده و باید دید که تا چه اندازه می تواند در رونق اقتصادی موثر واقع شود.

در همین ارتباط، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: درخصوص برنامه های دولت برای رونق اقتصادی و تأمین نقدینگی صنایع دو موضوع مطرح است. از یک سو کارت اعتباری 10 میلیونی بین متقاضیان توزیع می شود و از سوی دیگر دستورالعمل جدید از سوی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر خرید دین یا همان فروش اقساطی با نرخ 16 درصد و سر رسید یکسال ابلاغ شده است که این برنامه جهت تأمین نقدینگی بنگاه ها طراحی شده و طی آن کلیه واحدهای تولیدی می توانند جهت مشارکت در طرح خرید دین درخواست خود را ارسال کنند.

محمد مهدی رییس زاده در خصوص مجموعه هایی که در طرح کارت اعتباری 10 میلیون تومانی مشارکت کردند، گفت: در صنعت نساجی شرکت های تولید کننده کف پوش، موکت و فرش در این طرح شرکت کردند که اولویت با شرکت هایی است که زودتر نسبت به ارسال درخواست همکاری اقدام نمودند، حال آنکه لیست ارائه شده تنها بخشی از شرکت ها را شامل می شود و روزانه بر تعداد آنها افزوده می شود. بطوریکه به طور مثال تنها حدود سه برند فرش ماشینی در لیست لحاظ شده، حال آنکه حدود هزار برند فرش ماشینی مشغول فعالیت هستند.

علاوه بر این، طرح اعطای تسهیلات به بنگاه ها از طریق خرید دین ابزار خوبی به شمار می رود که بر اساس آن شرکت های تولید کننده که عموماً خودرو سازها هستند چک های دریافتی را با نرخ 16 درصد نزد بانک به صورت نقد تنزیل می کنند و بانک ها محدودیت منابع مالی ندارند و به بانک مرکزی وصل می شوند.

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در خصوص اثر گذاری اجرای طرح های مذکور بر اقتصاد کشور ابراز داشت: اگرچه صنایع نساجی و لوزام خانگی تنها بخشی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص می دهند، اما به نظر می رسد حمایت از آنها تا حدودی مسائل و مشکلات فعلی را برطرف خواهد کرد. حال آنکه صنعت نساجی تنها شامل فرش و موکت نیست و ریسندگی و پوشاک نیز جزو این صنعت هستند که می توان ابزارهای دیگر برای تأمین نقدینگی و سرمایه آنها طراحی کرد و در صورت موفقیت در اجرای این برنامه ها می توان به بخش های دیگر توجه نمود.

رییس زاده افزود: دولت می بایست یارانه تولید را پرداخت کند و برای صنایع کوچک چاره ای بیاندیشند چرا که در شرایط اقتصادی فعلی توان پرداخت بهره وام بانکی را ندارند و اغلب یا تعطیل شده اند یا کمتر از ظرفیت تولید می کنند و در نهایت به نظر می رسد راهکار ویژه چیزی نیست جز حمایت دولت از صنایع.

وی در خاتمه درخصوص شرکت های فعال در صنعت نساجی اظهار داشت: حدود 500 شرکت در این صنعت فعالیت می کنند که عمدتاً صادر کننده در بخش نساجی، الیاف و فرش مصنوعی هستند که شرکت های قالی سلیمان و فرش مشهد از جمله شرکت هایی هستند که در لیست کارت اعتباری 10 میلیونی قرار دارند و زیر مجموعه های زیادی را در اختیار دارند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
آقا بجای برگذاری این شیو ها که هیچ نتیجه ماندگاری ندارد یک فکر اساسی بکنید ،بجای این بچه بازی ها تصمیمات اشتباه تان را در مورادی چون افزایش نرخ خوراک،بهره مالکانه ،تغییر فرمایشی قیمت سنگ آهن برای حمایت از فولاد،افزایش نرخ حاملهای انرژی برای تولید علی الخصوص کارخانجات انرژی بری چون فولاد ،سیمان ،کاشی ،فرآورد های نسوز و صنایعی نظیر این ،خرید فرمایش و نادرست محصولات پتروشیمی و نرخ ناعادلانه پالایشی ها و رویه تعیین نرخ اشتباه که در حال حاضر در دست پالایش و پخش است و باید به نهاد بی طرفی واگذار شود و کلا نگاه تان به بازار سرمایه را تغییر اساسی بدهیدو از متخصصین برای پیشبرد اهداف اقتصادی استفاده بفرمایید نه متعهدین به ظاهر متدین برادر من همه اقتصاد کاهش تورم نیست یکه به این آقای دکتر بگه کاهش و کنترل تورم در زمان رونق معنا دار میشود نه در زمان رکود در یک کلام ضربه ای که مسئولین محترم و مجلس و دولت (گذشته یا حال) به ما زدند دهها برابر تحریمها بوده است