بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر : ۱۵۶۸۵۴
اسماعیل غلامی در گفتگو با «نسیم»: دولت یازدهم به بانک‌ها بدهکارتر شد؛ هفت ماه از سال گذشته، هنوز تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی‌ها مشخص نیست به نظر شما با چه تضمینی می‌توان خصوصی‌سازی کرد

معاون سابق سازمان خصوصی سازی با انتقاد از برخی از رفتارهای دولت یازدهم در روند واگذاری ها و خصوصی سازی گفت: در حال حاضر شرایط بورس خوب نیست، همین الان آقای فطانت فرد برای دولت شرط گذاشته که اگر می خواهید بورس پیشرفت کند بسیاری از مسائل را مانند حق بهره برداری از معادن و نرخ خوراک پتروشیمی ها باید طوری تصویب کنید که اگر کسی می خواهد سهم بخرد تا 5 یا 6 سال دیگر تکلیفش مشخص باشد. ولی می بینید علی رغم توافق برجام تغییری در بازار سرمایه حاصل نشده است، و علائم بازار بورس در حال منفی شدن است.

اسماعیل غلامی بیان کرد: وقتی اکنون هفت ماه از سال گذشته ولی هنوز تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی هامشخص نیست به نظر شما با چه تضمینی می توان خصوصی سازی کرد.

غلامی گفت: امروز اگر به شرکتهایی که سازمان خصوصی سازی قصد واگذاری آنها را دارد نگاه کنید متوجه می شوید در میان شرکتهای واگذار شده، چهار شرکت قوی و با سابقه خوب مالی پیدا نمیشود!

وی افزود: شما اگر به آگهی های مزایده ها نگاه کنید یا در حال فروش اموال هستند و یا در حال فروختن پمپ بنزین هستند، البته چند شرکت بزرگ برای واگذاری داریم که دولت یازدهم آنها را واگذار نکرده، مانند شرکت ملی حفاری، پالایشگاه کرمانشاه و چند شرکت دیگر که البته به نظر می رسد دولت دوست ندارد این شرکتها را واگذار کند و متاسفانه دلیلش هم مشخص نیست!

وی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار نسیم با طرح این سوال که فکر می کنید چرا در این دو سال که دولت یازدهم بر اداره کشور حاکم شده بدهی دولت به بانکهای تجاری بیشتر شده است چنین گفت: زیرا این دولت، اقدام به چاپ اوراق مشارکت کرد و تنها نام بستانکار را تغییر داد و و به جای پیمارنکاران، بانکها بستانکار این دولت هستند.

معاون سابق سازمان خصوصی سازی گفت: در حالت قبل بستانکار تنها یک نفر پیمانکار بود و امروز بستانکار بانکها هستند و به نظر من افزایش بدهی دولت به بانکها حق الناس است زیرا اگر پولشان را ندهید اینها به جای این که به مردم وام با نرخ 17درصد بدهند با نرخ 25 درصد می دهند.

وی در خصوص بدهی دولت قبل به تامین اجتماعی هم گفت: باید از دولتمردان یازدهم پرسید مگر کسانی که از دولت حقوق می گیرند، از کدام نهاد این حقوق را دریافت می کنند؟ مگر از تامین اجتماعی نمی گیرند؟ دولت هیچ گاه بدهی خود را به تامین اجتماعی نداده است و این می شود بدهی دولت به تامین اجتماعی، بنابراین واگذاری هایی که این دولت و دولت قبل به تامین اجتماعی هم به این دلیل انجام شده و ناشی از رد دیون بوده است.

معاون سابق سازمان خصوصی سازی افزود: تفاوت واگذاری های این دولت و دولت قبل به تامین اجتماعی این است که ما آگهی می دادیم اگر مشتری نبود به تامین اجتماعی می دادیم اما این دولت بدون آگهی به تامین اجتماعی واگذار می کند، حالا مردم قضاوت کنند که کدام واگذاری ها بهتر بوده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
نرخ خوراك كاهش نيابد هيچ اميدي ديگر به رشد بورس نخواهيم داشت
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
مرد حسابی تو به فکر شاخصی؟؟!!!!
وگستر 320 تومانی کردند 80 تومان.
شبندر 1650 تومانی کردند 360 تومان.
و الباقی ماجرا.............................
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
مشکل بورس داخلی است و خیلی از مسئولین قصد کمک و حل مشکل بورس را در عمل ندارند.
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
نمیدونم این آقای غلامی دنبال چیه ... هرازگاهی میاد ومنفی بافی میکنه ومیره ..خوبه دوران تصدی گری شما وکردزنگنه رومردم خوب یادشونه ....برو خدا روزیتو جای دیگه بده ....همینجوریش سهامدارها ناراحتن شمام آتش بیار معرکه نشو .....یادش بخیر بیمه دانای 2600تومانی جناب غلامی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کاهش سود بانکی باعث هدایت سپرده های خرد به سمت بورس میشود
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
سود برخی شرکت های بورسی از سود بانکی هم بیشتر است و این یک مزیت نسبی برای بخش تولید است مثلا همین چند روز پیش اوراق سلف موازی پتروشیمی فروخته شد با نرخ سود روزشمار ۲۳ درصد و نرخ سود سررسید ۲۴تا ۲۷ درصد , البته سرمایه گذاری در بورس نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است