بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
مستطيل شيشه اي تالار

چو کشتی بی ناخدا به سینه دریا

قرار بود وام مسکن 60 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شود اما این هم بنا به دلایلی نشد. قرار شد وام خودرو 25 میلیون تومانی بدون سقف زمانی به متقاضیان پرداخت شود اما یکدفعه سقف زمانی برای آن تعیین و خیلی راحت متوقف شد.
کد خبر : ۱۵۷۱۰۴
نویسنده :
ّبابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.08.24 شاخص بازار اول ( تالار اصلي) با 71 واحد کاهش به رقم 43799 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 497 واحد افزایش عدد 139979 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 5 واحد افزایش به رقم 24568 واحد رسيد.

همچنین در این روز "حکشتی" با 44 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شپنا" با 33 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحد افزایش به رقم 707 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 892 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 440 میلیارد ریال رسید.

مستطیل شیشه ای بورس آنقدر غبار آلود شده که کمتر کسی تمایل دیدن آن را دارد البته شاید یکی از مهمترین دلیل های این موضوع یکنواختی و رکودی است که فعالان حقیقی و حقوقی این مستطیل شیشه ای در پس آن ندارند. دیگر نه اعتمادی به حرف ها هست و نه عملکرد های مسئولین، فقط باید نشست و دید.

بنابر گزارش بورس نیوز، در رأس همه قول ها و وعده های مسئولین فعلاً بانک مرکزی سردمدار خلف وعده کنندگان است، تا به امروز آنچه که دیده ایم رفتار غیر قابل پیش بینی بانک مرکزی در امور بانکی و اقتصادی است بطوریکه گویی کشتی بی نا خدا به سینه دریا است.

چرایی این موضوع بسار ساده است چون اول قرار بود نرخ ارز بدون هیجان و نوسان قابل توجه در محدوده ای مشخصی با تلورانسی اندک بماند اما نشذ.

قرار بود سود بانکی کاهش پیدا کند که اما در عمل نه تنها نشد بلکه نرخ سود سپرده رقابتی شد و هیچگاه نظارتی هم بر روی آن صورت نگرفت.

قرار بود وام مسکن 60 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شود اما این هم بنا به دلایلی نشد. قرار شد وام خودرو 25 میلیون تومانی بدون سقف زمانی به متقاضیان پرداخت شود اما یکدفعه سقف زمانی برای آن تعیین و خیلی راحت متوقف شد.

قرار بود دوباره نرخ سود بانکی متناسب با تورم کاهش پیدا کند اما اگرچه جلسه برگزار شد اما نرخ سود کم نشد.

بازم بگم یا بسه؟ بگم...

از آن طرف طبق گفته مدیر فروش و بازاریابی ایران خودرو این شرکت طی 6 روز موفق به فروش 65 هزار خودرو ثبت نامی شده که این رقم معادل 30 درصد تعداد خودروهای فروخته شده در 6 ماهه نخست سال این شرکت می باشد. اما تا خبر آمد وام 25 میلیونی متوقف شد اول از همه ایران خودرو واکنش نشان داد و صف فروش شد. جالبه که خبر مثبت بی تأثیر است اما خبر منفی نیامده تأثیر خودش را می گذارد.

بگذریم، هر چه از این بورس بگوییم کم گفته ایم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
وام خودرو شکست خورد حالا باید خودرو رااقساط وبدونه سود بدهند و پس از مدتی قیمت فرو خواهد ریخت علاوه بر بی کیفیت بودن وقیمت بالا باید دانست که بازار خودرو اشباع شده این یک واقعیت مگر دولت خودروها رابه اروپا یاامریکا صادر کنند بهتره تویوتا با ما رقابت نکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
این گوشه ای از حرفهای ماست.دوست من دولت به کدوم وعده اش عمل کرده؟ نرخ سود بانک ها خیلی ها رو تنبل بار آورده. چند وقت پیش رفته بودم لباس بخرم یکی اومده بود به فروشنده که محصولات یه تولیدی ایرانی رو می فروخت می گفت دیوونه ای برو پولتو بذار بانک توی خونه بشین ماه به ماه برو سودت رو بگیر حالشو ببر. نمی دونم دولت می خواد چه کار کنه فقط می دونم داره مملکت رو نابود می کنه.مردم هم در بورس اینقدر لطمه خوردن که از ریسمون سیاه و سفید می ترسن. دیگه به مسئولین اعتماد ندارن و متاسفانه اقتصاد در سراشیبی نزول قرار گرفته. من نمی دونم چی شده فقط می دونم که در گردابی افتادم که دارم غرق میشم اگه بمونم ته مونده سرمایه ام ممکنه از بین بره و اگه برم نمی دونم چطور 80 درصد ضرر این دو سال رو جبران کنم و از خجالت خانواده که به من اعتماد کردن در بیام فقط می دونم دارم غرق میشم خدا از باعث و بانی اش نگذرد اونایی که با وعده های پوچ و اقدامات نسنجیده ما رو به بازار کشونده و نابود کردن...
ناشناس
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
نه شما بلکه تمام سهامداران خرد در فاز ضرر هستند و اکثر اوناهم از جمله من و شمام بالای پنجاه درصد تو ضرر هستیم .خدا به داد ما برس
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
آقای روحانی فقط توانست یک هفته تقاضا رو تحریک کنه واقعا خسته نباشید ای شیر مردان
جعفر خله
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
البت پاکتی.اینجور مقامات کمی شجاعت هم میخواد روحانی بایدبا صدای بلند بگه من میفرستین مذاکره بعد پشتمو خالی میکنید و به ملت گزارش بده متاسفانه نه روحانی اینکارس نه خاتمی بود مموتی کمی شجاعت داشت
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
آقای روحانی فقط توانست یک هفته تقاضا رو تحریک کنه واقعا خسته نباشید ای شیر مردان
جلال
GERMANY
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
سلام دوستان من فامیلامون عراق زندگی میکنن همون عراقی که هر روز جنگه جالبه بدونین نرخ سود بانکی تو عراق 5 درصده و خیلی از عراقی ها اومدن پولشون رو گذاشتن تو بانک های ایران برای سود اینه مملکت ما که همه رو مفت خور کرده نرخ بهره تو امریکا صفره بله امریکا که مثلا بلاد کفره که برای یک وام 28 درصد نزول میگیرن؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
فاتحه خودرویی ها را باید خواند....انبارهای خودرو برای آخرین بار خالی شد ....از این به بعد باید خودرو های خارجی در انبارها برای فروش جمع کنند
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
دوستان سلام این که مشخص توی این بازار همه ضرر کردند مثل بنده اما خواهشن صبر داشته باشید اون هم فقط یک ماه انشاالله طوری بورس خوب بشه که شاید باورش سخت باشه براتون الان سهم داشته باشید که اون وقت فقط تماشاگر باشید و سود ببرید توکل به خداوند برزگ انسان به امید زنده است پس امیدوار باشید
علی
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
بیدار شو اشکان جان
تا کی باهات بازی کنند و متوجه نشی ؟
ناشناس
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
خدا از دهنت بشنوه . اما فکر نمی کنم.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
این کشتی بی ناخدا داره تاپیکو رو کجامیبره انگار تو تاپیکو خبری هست!!!!!!!!!
باقری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
اونایی که خودرو قسطی خریدن ،بعداَ معلومشون میشه تو چه گردابی گرفتارشدن ،واما یه نکته جالب : خودرو از فولاد ، پلاستیک ،لاستیک ،پارچه، شیشه و و ساخته میشه ،هر کدام از تولید کننده های این مواد ۹٪ مالیات ارزش افزوده را به دولت میدن ، بعد کارخانه با این مواد خودرو میسازه و اینم ۹٪ مالیات ارزش افزوده رو به دولت میده ،حالا جالبتر میشه که کارخانه روی اقساط خودروی فروخته شده هم ۹٪ مالیات ارزش افزوده اضافه میکنه !!!
لاماسیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
دوستان عزیز .

گول این فروش ها ر ا نخورید .

اوضاع خودرویی ها خراب تر خواهد شد.

با این طرح ها نه تنها کمکی به صنعت خودرو نمی شود بلکه دو دستی به ته چاه میفتند
علی
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
فاز منفی و الکی ندید لطفا
خودرویی هم همیشه حمایت دولت را داشته اند و هرگز هم زمین نمیخورند

همش بازیه برای جمع کردن سهام مردم بیچاره
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
آقای روحانی دیگه از جون جقله سرمایه ما چی میخوای.تو مملکت فقط حواست به اینه که یه وقت 20میلیون تومن منه نگون بخت حتی 1قرونم تو دو سال سود نکنه که هیچ بیشتر از50درصدم ضرر بده.ولی اونی که یه میلیارد میذاره تو بانک ماهی 20 میلیون سود بانکی بگیره.آخه این چه کاریه که داری میکنی با ما بدبختا؟!
کجای این کار حرکت اقتصادیه قشنگیه؟ یعنی تو جمع کابینه که هیچ؛ تو خلوت خودتم حتی به این اتفاقی که برای ویترین اقتصادی یه مملکتی افتاده و داره نابودش میکنه نمیافتی؟
من که با کوچک سرمایه ام از بازار سرمایه حمایت کرده ام و کار درستیو انجام دادم، چرا باید تاوان تصمیمات غلط تیم اقتصادی جنابعالیو بدم؟! آخه چرا؟گناه من بیچاره( من نوعی ) که الان تعدادمونم کم نیست، چیه واقعا؟
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
گناهت اینه که کار درست را انجام ندادی ...
کار درست گوش کردن به حرف مسئولین نیست ...
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۹
بدون شک بعد از عقد قرار داد با خودرو سازهای جهانی فروش خودرو در کشور با مقیاس بالا بصورت اقساطی خواهد بود ؛ شرکت رنو اینکارو شروع کرده .
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
بازار سرمایه با 50 سال قدمت نیاز یه مدیر با تجربه در این زمینه دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
15 نظر غیر قابل انتشار ؟؟
چه خبره اقاب بورس نیوز ؟ ما که چیزی نگفتیم ...