بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر : ۱۵۷۱۵۱
اجلاس ۵ جانبه مدیران بنادر حاشیه دریای خزر به میزبانی بندر امیرآباد امروز آغاز شد. 
 
در راستای توافق‌های کنفرانس اقتصادی کشورهای ساحلی دریای خزر در مهرماه 87 در بندر آستاراخان روسیه و به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در توافق کشورهای ساحلی خزر، اولین اجلاس مشترک 5 جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر اردیبهشت‌ماه 88 در بندر انزلی برگزار شد. 
 
پس از این توافق، مدیران بنادر کشورهای ساحلی به صورت دوره‌ای در یکی از بنادر خزر گردهم می‌آیند تا ضمن بررسی و برطرف کردن مسائل و مشکلات احتمالی، راهکارهای تسهیل تجارت و حمل و نقل دریایی بین این بنادر را بررسی کنند. 
 
در این اجلاس، مدیران بنادر کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و ایران مسائل مربوط را بررسی و همکاری‌های بندری و دریایی در خزر را رصد می‌کنند و در نهایت پروتکل اجلاس به امضای مدیران بنادر خواهد رسید. 
 
معرفی اعضای کارگروه تدوین یادداشت تفاهم کنترل و بازرسی چندجانبه، مذاکره در خصوص انعقاد تفاهم 5 جانبه، شناسایی محدوده سفرهای نزدیک به ساحل، بررسی موضوع انعقاد یادداشت تفاهم در زمینه کنترل و بازرسی صاحب بندر برای منطقه از بخش‌های مهم و راهبردی مطرح در این اجلاس است. 
 
در این مراسم، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیران بنادر کشورهای مذکور و جمعی از دست‌اندرکاران دریایی کشور حضور دارند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
توافق هایی که بدست می آید تاثیر مستقیم بر حخزر دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
رژیم حقوقی دریای خزر باید مشخص شود