بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر : ۱۵۷۴۷
مهندس عادل نژادسلیم از ایجاد شهرک‌‌های شیمیایی و پتروشیمی و دعوت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برای توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در این شهرک‌ها خبر داد.
 
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: برای به کارگیری هر نفر در صنایع مادر پتروشیمی افزون بر 400 هزار دلار هزینه می‌شود و این در حالی است که این رقم در طرح‌ها و صنایع پایین‌دستی به 4 هزار دلار می‌رسد.
 
وی در مقایسه صنایع مادر پتروشیمی با صنایع پایین‌دستی آن تاکید کرد: صنایع پایین‌دستی به سرمایه اندک نیاز دارند، در حالی که رقم ایجاد اشتغال آنها بیش از صنایع مادر است.
 
نژادسلیم افزود: به دلیل برخورداری ایران از موهبت نفت و گاز، باید از این مزیت برای توسعه صنعت پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی منابع هیدروکربنی استفاده کرد؛ بنا بر این با ساخت صنایع مادر پتروشیمی و تبدیل نفت و گاز به محصولاتی با ارزش افزوده بالا، این امکان در کشور فراهم می‌شود.
 
وی تاکیدکرد: باید از بحران‌ها و چالش‌های به وجود آمده به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و طرح‌ها و پروژه‌هایمان را با قیمت پایین به تولید برسانیم تا هنگام افزایش قیمت‌ها، محصولات را با سود مناسب به فروش برسانیم. معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به 12 طرح پتروشیمی که قرار است در سال جاری راه‌اندازی شود، اظهار داشت: 5 - 6 مورد از این طرح‌‌ها مانند مروارید، مهر و اروند اواخر امسال یا اوایل سال آینده به مرحله تولید آزمایشی یا تجاری خواهند رسید.
 
وی میزان تولیدات این شرکت را تا پایان مهر ماه 17 میلیون تن اعلام کرد و افزود: تا پایان سال نیز 35 میلیون تن محصولات میانی و 25 میلیون تن محصولات نهایی در این شرکت تولید خواهد شد.
 
نژادسلیم با بیان این که این شرکت در برنامه‌های خود دو راهبرد کوتاه مدت و بلندمدت را مدنظر قرار داده است، تصریح کرد: عصر حاضر قواعد بازی متفاوتی دارد و باید با ایجاد تعامل و ارتباط، مجهز شدن به ابزارهای مدیریتی نوین و ایجاد خلاقیت به نحو مطلوب ایفای نقش کرد و بیش از پیش به تحقیق و ایجاد فناوری‌های نوین پرداخت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر