بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر : ۱۵۷۸۵۳
وزیر امور خارجه آمریکا از نیروهای زمینی کشورهای عربی و ارتش سوریه خواست تا برای تحقق بخشیدن به شکست کامل داعش دست به اقدامی مشترک علیه این گروه تروریستی بزنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در جمع ده‌ها تن از وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در بلگراد گفت: من بر این باورم که ما در حال حاضر بدون توانایی یافتن یک نیروی مشترک زمینی که آماده مقابله با داعش باشد نمی‌توانیم در عملیات و کمپین هوایی علیه این گروه تروریستی به پیروزی برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اشاره‌اش به نیروی زمینی کشورهای غربی یا سوریه است، گفت: همانطور که ما از هوا علیه داعش دست به کمپین نظامی زده‌ایم، نیروی زمینی کشورهای عربی و سوریه نیز باید علیه این گروه تروریستی دست به اقدام بزنند البته آمریکا قرار است 50 نیروی ویژه را به زودی به سوریه اعزام کند.

اظهار نظرهای وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مذکور پس از رای‌گیری پارلمان انگلیس اواخر روز چهارشنبه در پیوستن این کشور به کمپین بمباران داعش در سوریه مطرح شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست وزرای امور خارجه در بلگراد ادامه داد: ما به دنبال گذار سیاسی در سوریه هستیم و می‌خواهیم ارتش سوریه در کنار مخالفان و نیروی نظامی روسیه و آمریکا و سایر کشورهای حاضر در ائتلاف علیه داعش به مقابله با این گروه تروریستی بپردازند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
شما اگه مردی جلوی عربستان و ترکیه رو بگیر که کمکشون نکنند بقیه پیشکش