بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر : ۱۵۸۴۶۶
معاملات امروز فرابورس ایران با داد و ستد 72 میلیون و 800 هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از 76 میلیارد تومان در 12 هزار و 908 دفعه معاملاتی پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران آیفکس نیز در پایان معاملات با افت 5.7 واحدی همراه شد و به این ترتیب شاخص کل به رقم 671 واحد رسید.

بررسی معاملات امروز بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس ایران نشان می‌دهد بیشترین حجم معاملات به نماد شرکت قند شیروان قوچان و بجنورد با دادوستد بیش از 7 میلیون سهم اختصاص داشت و بالاترین ارزش معاملات نیز مربوط به گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بود.

در میان اوراق با درآمد ثابت، اجاره رایتل2، بیشترین حجم و ارزش معاملات را با خرید و فروش 228 هزار ورقه به ارزش 23 میلیارد تومان در اختیار داشت. صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان نیز در پی دادوستد یک میلیون و 770 هزار سهم به ارزش معاملاتی 2 میلیارد تومان در صدر بالاترین حجم و ارزش ETFها قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوستان بیشترین افزایش قیمت را در جریان معاملات امروز فرابورس ایران تجربه کرد و نماد مهندسی صنعتی روان فن‌آور نیز با بالاترین افت قیمت روبه‌رو شد.

نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت لاوان، پالایش نفت تهران و سهامی ذوب‌آهن اصفهان پربیننده‌ترین نمادهای امروز فرابورس ایران بودند و اوراق تسهیلات مسکن در محدوده 710 تا 732 هزار ریال معامله شد.

در میان 7 نماد اول فرابورس ایران نیز که بیشترین تاثیر مثبت یا منفی را بر شاخص دارند، نماد شرکت پالایش نفت تهران، فولاد هرمزگان جنوب و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بیشترین تاثیر منفی و نماد معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بالاترین تاثیر مثبت را بر آیفکس داشت.

طبق این گزارش، قیمت اسناد خزانه اسلامی امروز با افزایش 0.14 درصدی به 949 هزار و 317 ریال رسید و معامله‌گران در نماد «اخزا» 92 هزار ورقه به ارزش 8 میلیارد و 758 میلیون تومان خرید و فروش کردند که به این ترتیب اسناد خزانه اسلامی در رتبه دوم بیشترین ارزش معاملات در میان نمادهای فرابورس قرار گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر