بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
دبیر انجمن صنایع لبنی خبر داد:

ارسال اولین محموله صادراتی طی 10 روز آینده

شرکت های صادر کننده محصولات لبنی و اتاق بازرگانی در صدد رفع موانع پیش آمده برآمدند و انتظار می رود تا در پی برطرف شدن مشکلات اولین محموله صادرات طی هفته آینده به کشور روسیه بارگیری شود.
کد خبر : ۱۶۰۶۷۹
نویسنده :
جمشیدی

موضوع صادرات محصولات لبنی به کشور روسیه در حالی طی ماه گذشته مطرح شده بود که تاکنون شرکت های لبنی بنا به دلایلی موفق به انجام این امر نشده اند.

در همین ارتباط، دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شرکت های صادر کننده محصولات لبنی و اتاق بازرگانی در صدد رفع موانع پیش آمده برآمدند و انتظار می رود تا در پی برطرف شدن مشکلات اولین محموله صادرات طی هفته آینده به کشور روسیه بارگیری شود.

رضا باکری با بیان اینکه قوانین گمرکی و سیستم دولتی کشور روسیه موانع اصلی اجرایی شدن برنامه صادرات محصولات لبنی بوده، در این خصوص گفت: کشور روسیه، کشوری با سیستم کاملاً دولتی است و بازاریابی در آن نسبت به سایر کشورها دشوار است. اما با این حال مشکلات مذکور در حال برطرف شدن است و اولین محموله طی 10 روز آینده ارسال می شود.

وی به برآورد صادرات محصولات لبنی به ارزش حداقل 500 میلیون دلار طی یک سال اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه صادرات محصولات لبنی طی چند مرحله انجام می شود و مقدار اولین محموله صادراتی چندان با اهمیت نیست. چرا که ورود به بازار جدید و بازاریابی در کشور جدید نیاز به زمان دارد که البته به طور قطع مقدار برآوردی طی یک سال محقق خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع لبنی در خصوص برنامه های شرکت های تولید کننده جهت صادرات محصولات به سایر کشورهای خارجی گفت: محموله صادراتی به کشور روسیه و جماهیر شوروی صادر می شود و فعلاً برنامه ای جهت صادرات به سایر کشورها در نظر نداریم.

باکری افزود در حال حاضر شرکت های لبنیاتی همچون کاله، شیر پگاه تهران، گلپایگان و فارس در مرحله اول صادراتی به کشور روسیه صادر می شود و فعلاً برنامه ای جهت صادرات به سایر کشورها در نظر نداریم.

باکری افزود: در حال حاضر شرکت های لبنیاتی همچون کاله و سه زیر مجموعه شرکت پگاه یعنی شیر پگاه تهران، گلپایگان و فارس صادر کننده محصولات تولیدی خود هستند و درخواست مابقی شرکت های لبنی داوطلب در حال بررسی از سوی کارشناسان می باشد تا در پی موافقت کارشناسان به لیست شرکت های صادر کننده افزوده شوند.

وی در پایان در خصوص احتمال واردات محصولات لبنی به کشور با توجه به رفع تحریم های بین المللی گفت: به نظر بنده این امر بعید به نظر می رسد. چرا که قیمت فروش محصولات در داخل کشور کمتر از سایر کشورها است و تا زمانیکه نرخ فروش محصولات در همین محدوده باقی بماند برای تولید کنندگان خارجی توجیه اقتصادی ندارد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
پس با این حساب سهمایی مثل بهشهر باید پرواز کنن
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
غفارس رو دریابید!!!
سود سال آینده 300 تومن