بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
مستطيل شيشه اي تالار

دست اندازهای بورس را بشناسید!

امروز در حالی 200 میلیون سهم شرکت پتروشیمی فجر برای اولین بار در بورس به قیمت 1150 تومان عرضه شد که اهالی تالار قیمت عرضه را مناسب و جذاب برای سرمایه گذاری دانستند و معتقد بودند که موفقیت در این عرضه می تواند به روند صعودی آتی بازار سرمایه کمک کند.
کد خبر : ۱۶۱۰۹۱
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز چهار شنبه 94.11.28 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 501 واحد افزایش به رقم 54022 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1757 واحد افزایش عدد 173230 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 286 واحد افزایش به رقم 29862 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 140 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وپارس" با 25 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 9 واحد افزایش به رقم 819 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 6119 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 3032 میلیارد ریال رسید.

علی رغم پیش بینی اهالی تالار در خصوص روند نزولی و البته تعادلی بورس طی روز جاری به علت عرضه پتروشیمی فجر، اما امروز شاخص بورس و اغلب سهام شرکت ها با روندی صعودی همراه شدند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز در حالی 200 میلیون سهم شرکت پتروشیمی فجر برای اولین بار در بورس به قیمت 1150 تومان عرضه شد که اهالی تالار قیمت عرضه را مناسب و جذاب برای سرمایه گذاری دانستند و معتقد بودند که موفقیت در این عرضه می تواند به روند صعودی آتی بازار سرمایه کمک کند.

از سویی دیگر با عرضه "بفجر" ظاهراً هیجان بازار برای نقد کردن سهام به پایان رسیده و مجدداً از معاملات هفته آتی اهالی تالار مجبور به خرید سهامی خواهند شد که چندی پیش به علت خرید این عرضه اولیه به فروش رسانده بودند.

از سوی دیگر گروه انفورماتیک امروز نشان داد که می شود آرام و بی صدا هم شگفتی ساز شد البته هنوز تا تأیید اخبار خوب این شرکت زمان باقی است اما انتشار اخبار و شایعاتی مبنی بر صدور مسترکارت از طریق این شرکت ها سبب اقبال بازار به گروه مذکور شد. اهالی تالار معتقدند گروه انفورماتیک سال آینده با توجه به اقدامات و اتفاقات پیش رو با جهش سودآوری مواجه خواهد شد.

اما خودرویی ها همچنان پیشتاز و در صدر کانون توجه اهال بازار قرار دارند، تا به اینجا اتفاقات و اخبار منتشر شده نشان داده که احتمالاً برنامه های اصلاح ساختاری گروه مذکور عملیاتی و شدنی است.

همچنین پالایشی های بورس در حال طی کردن مسیر تعادلی در دو لاین صعودی و نزولی هستند. اهالی تالار بر این باورند که این گروه اگر خود را شفاف و مشکلات را حل شده ببینند حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

اما بانکی ها با انتشار نامه به اصطلاح شفاف سازی "وبصادر" بر سر دو راهی صعود یا نزول ماندند، هنوز معلوم نیست اصرار برای ثابت نگه داشتن این گروه و نیز ارایه گزارشات شفاف سازی رفع تکلیفی به چه دلیلی است؟ از زمانی که روند صعودی بازار سرمایه شروع شده این گروه هنوز نتوانسته تکلیف خود را با سهامشان روشن کند.

در گروه فلزات اساسی ظاهراً توسعه گوهران امید کمر به قتل فولاد بسته است. بنظر می رسد خط قرمز مدیران این شرکت رشد سهام "فولاد" است. لذا اهالی تالار به مدیران شرکت گوهران پیشنهاد می کنند برای سهام فولاد مبارکه موجود در پرتفوی خود بدنبال خریدار بلوکی باشد تا بیش از این سهامداران این شرکت را نگران و ناراحت نکنند.

در پایان اهالی تالار به سهامداران حقیقی و خرد پیشنهاد می کنند برای خرید سهام در بورس به جز پتانسیل های شرکت به سهامداران عمده نیز توجه کنند چرا که یکی از بزرگترین ریسک های بورس که کمتر به آن توجه می شود وجود سهامداران عمده بی اعتقاد به بورس در درون شرکت ها می باشند که مهمترین فعالیت آنها ایفای نقش دست انداز در سهام شرکت ها می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
راههای رونق بورس:
1- کوتاه کردن دست نوسانگیران بی...
2- جدا کردن معاملات حقیقی و حقوقی
3- جوگیر نشدن سهامداران هنگام گل‌الود کردن آب توسط نوسانگیران و حقوقیها
4- کاهش کارمزد کارگزارانی که معامله گران آن آنلاین خرید و فروش میکنند(کاهش کارمزد معاملات آنلاین)
5- توجه نکردن به شایعات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
مثل جالی بود دست انداز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
بسیار تحلیل درست و منطقی و بجایی است. بزرگترین مشکل و مانع اصلی در رشد سهام شرکت های سود ده و پر پتانسیل همین سهامداران عمده هستند تا جاییکه می توانند به علت عرضه زیاد بهترین و بنیادی ترین سهام را در صف فروش قرار دهند و سهام بی ارزش زیان دهی مثل سایپا را با صف چند صد میلیونی خرید مواجه نمایند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
دست سازمان بورس و کارگزاری ... درد نکنه که دو دفعه من رو از عرضه اولیه محروم میکنن. امروز برای چندمین باره که ثبت سفارش میکنم اونم در اولین ثانیه ها ولی دست آخر پیغام خطا بدام ارسال میشه. خوب با بگید این جور عرضه ها برای نورچشمی های خودمون هست ما خودمون رو هسته نکنیم.
در مورد فولاد هم تشکر میکنم که مطرح کردید واقعا هدف حقوقی این سهم جی هست موندم. دو هفته هست که این سهم داره درجا میزنه بخاطر عرضه حقوقی. یه روز چند میلیونی خرید میکنه و فردا چند میلیون میفروشه. بالاخره چیکار میخواد بکنه معلوم نیست.
ناشناس
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
میرسید هم فقط 1000 تا بود
حسین
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
در مورد خرید عرضه اولیه پیشنهاد میکنم، بهتره "دنبال" کارگزاریی باشی که در معاملات آنلاین قویتره مثل... ققط کمی بررسی میخواد و پرسوجو...
هدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
با سپاس یقینا طبق اظهار نظر شماشرکتهایی مثل. فولاد یها بانکی ها. معدنیها. پتروشیمیها در حق سهامدارانشان با توجه به سهام خودرویی که هیچ وضع مشخصی ندارند جفا کرده و میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
نمونه بارز ان سرمایه گذاری سپه که با 46 تومان سود محقق شده و مجمع ای که یک هفته دیگر برای تقسیم سود دارد و حداقل 40 تومان سود تقسیم خواهد کرد و قیمت سهمش زیر 160 تومان است اما حقوقی ان با توجه به ارزندگی زیاد سهم اجازه رشد به اون نمی ده و از اون طرف می بینیم شرکت هایی که زیان سنگین دارند و هیچی سود ندارن بالای 200 تومان هستن واقعا کی می خواد بورس منطقی بشه فقط هی میگن با تحلیل خرید کنید اما امروز می بینیم سهم هایی که 5 سال دیگه هم سود ندارن هر روز رشد می کنند و سهم های پر پتانسیلی مثل سرمایه گذاری سپه نمی زارن بره بالا و حقوقی مدام دخالت می کنه و عرضه می کنه
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
من موندم چطور میشه یک سهم (فخاس)چند سال فقط وفقط صف فروش باشه خداییش جزء عجایب بورسه ؟؟؟؟؟؟!!!!به نوعی این سهم کارش از دست انداز و چاله هم گذشته .مسئولین این سهم و بورس هم منتظرند حقیقیهای سهم رو خوب نا امید وبعدش نابود کنند تا کی و چه وقت این صفهای فروش جمع شودخدامی داند وبس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امين فرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
پاراگراف آخر واقعا عالي بود وجود حقوقيهاي بي تعصب در هر سهمي واقعا مصيبت است در وغدير هم يك حقوقي مخفيانه داره عرضه ميكنه طوري كه اسمش در ميان سهامداران عمده ديده نميشه ولي مانع رشد سهم ميشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
بورس نیوز جان از این به بعد مطمئنا حقوقیهایی که هیچ اعتقادی به بازار بورس ندارند و فقط به سود و جیب خودشون نگاه میکنند در قامت خریدار خیلی از سهمهای پر پتانسیل ظاهر خواهند شد . البته برای رسیدن به هدف خودشون بدشون هم نمیاد با استفاده از انواع وسایل شایعات بی اساس در مورد رشد بی محتوای سهمهای خریداری شده توی بازار پخش کنند
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کم کم فصل مجامع هست باید بیخیال سهام حبابی بود فقط سهام با پی به ای کم و نگهداری تا مجمع مثل پترو مبین و.....
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳
بورس نیوز لطفا در برابر بی عدالتی و ظلمی که شرکت آبادگران ایران (ثاباد) داره نسبت به سهامدارانش میکنه مدیران این شرکت رو مجبور به پاسخ گویی کن، این شرکت حاضر نیست سود سهامدارن رو طبق اطلاعیه کدال پرداخت کنه و از مهلت تعیین شده بابت پرداخت سود در اطلاعیه کدال گذشته و این شرکت سود رو پرداخت نکرده.