بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
در پی اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها و مهیا شدن شرایط جذب و ورود سرمایه گذار خارجی، سامسونگ نیز با بررسی پتانسیل های اقتصاد و بازار سرمایه ایران و خرید سهام "تجار" استارت توسعه فعالیت خود را در ایران زده است.
کد خبر : ۱۶۱۷۵۷
نویسنده :
کیوان فر

شرکت سامسونگ به عنوان هفتمین برند بزرگ و مطرح دنیا طی معامله ای سهام شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان را از ایران خودرو خرید تا این شرکت خوش نام اولین گام را برای ورود به بازار سرمایه ایران بردارد.

به گزارش بورس نیوز، سامسونگ در حالی این جایگاه را در میان برند های مطرح جهان در اختیار دارد که تداوم خلاقیت و معرفی محصولات و خدمات نوآورانه سامسونگ، رهبری بازار های تلفن های هوشمند، تلویزیون و سایر لوازم خانگی از مهم ترین عوامل موفقیت سامسونگ معرفی شده اند. آنچنان که این برند معروف همواره طبق سلیقه مشتریان خود پیش می رود و با همین روش توانسته سایر رقبای خود را در تولید برخی محصولات کنار زده و از آن ها پیشی بگیرد.

هفتمین برند بزرگ دنیا مالک یک شرکت بورسی شد/ عرضه اولیه

در پی اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها و مهیا شدن شرایط جذب و ورود سرمایه گذار خارجی، سامسونگ نیز با بررسی پتانسیل های اقتصاد و بازار سرمایه ایران و خرید سهام "تجار" استارت توسعه فعالیت خود را در ایران زده است. بطوریکه مقرر گردیده این برند خارجی از طریق کارت های خرید که به تازگی در طرح فروشی اعتباری لوازم خانگی جهت عرضه آماده شده، به واسطه "تجار" عرضه اعتباری محصولات خود را به مردم آغاز کند. چرا که شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان با مشارکت در طرح فروش اعتباری لوازم خانگی سعی کرده در این طرح ملی پیش قدم شود.

در همین ارتباط خبرنگار بورس نیوز به سراغ حسینی، معاونت مالی و اقتصادی شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان رفته تا از کم و کیف این طرح بزرگ که برای اولین بار در ایران اجرایی می شود، با خبر شویم.

معاونت مالی و اقتصادی "تجار" در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون برنامه های سامسونگ و "تجار" در خصوص عرضه کارت های خرید اعتباری برای اولین بار در کشور، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و شراکت تجاری بین سامسونگ و "تجار" کارت های خرید اعتباری به متقاضیان این طرح عرضه شود و کلیه شرکت ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی می توانند با انعقاد قرارداد برای مجموعه های خود و پرسنل و کارمندانشان کارت اعتباری دریافت کرده و به صورت اعتباری محصولات سامسونگ را خریداری کنند.

وی در پاسخ به اینکه شرایط خرید اعتباری از طریق این کارت چیست؟ گفت: هر مجموعه ای می تواند متقاضی دریافت این کارت ها باشد و از جانب شخص حقوقی خود و یا از بابت کارمندانش تضمین دهد که در موعد مقرر و طبق توافقات به عمل آمده در قرارداد فی ما بین، نسبت به پرداخت اقساط و نیز تسویه اعتبارات مورد استفاده اقدام می کند. بدین ترتیب برای افراد حقیقی متقاضی دریافت این کارت ها، خرید اعتباری تا سقف 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده و افراد حقوقی نیز می توانند طی مذاکرات با این مجموعه سقف مورد نظرشان را با شرایط متفاوت و متناسب با نیاز خود خریداری کنند.

وی در خصوص نرخ بهره و زمان تسویه این اعتبارات به خبرنگار ما چنین پاسخ داد: این اعتبارات بدون پیش پرداخت بوده و نرخ بهره 20 درصد با موعد تسویه یکساله برای آن در نظر گرفته شده است.

حسینی در پاسخ به اینکه دارندگان تجار کارت محصولات چه برند هایی را می توانند خریداری کنند و چه فروشگاهی به آن ها خدمات مورد نیاز را ارایه می کنند، گفت: دارندگان تجارکارت می توانند از 5 شعبه اصلی واقع در تهران که تحت تملک و مدیریت برند سامسونگ است، محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند. دلیل اینکه پایلوت طرح از طریق این 5 شعبه اجرایی می شود، آن است که بتوانیم بهترین خدمات را به مشتریان خود ارایه کنیم. اما پس از آن می توان طرح مذکور را در سایر شعب و دیگر استان ها نیز بیان کرد.

معاونت مالی و اقتصادی "تجار" در خصوص اینکه آیا محدودیتی برای صدور این کارت ها برای این شرکت فرا بورسی وجود دارد، گفت: خیر؛ محدودیتی در عرضه این کارت ها وجود ندارد. چرا که نظر به گردش مالی شرکت سامسونگ ظرفیت بالایی برای فروش محصول و اعتباردهی وجود دارد. این مقام مسئول در خصوص اینکه آیا "تجار" با این طرح به دولت جهت حمایت از تولید و اشتغال زایی کمک می کند، اظهار داشت: بله؛ چون دولت قصد دارد از طریق اجرای این طرح شرایط خرید اعتباری محصولات با برند های برتر را تسهیل کند، ازاین رو تجارت کارت می تواند کمک بسزایی در تحقق این هدف داشته باشد.ضمن اینکه تولید و مونتاژ محصولات برند سامسونگ در داخل کشور موجب اشتغال زایی در کشور می شود. از همین رو می توانیم با ارایه این کارت، به دولت در تحقق خواسته هایش کمک کنیم.

وی در ارتباط با زمان آغاز عرضه این کارت های اعتباری به متقاضیان و امکان ارایه خدمات عنوان کرد: در شرایط فعلی که با هم صحبت می کنیم، این طرح آماده اجرا شده است و تا کنون با حدود 5 شرکت بزرگ دولتی و غیر دولتی قرارداد هایی منعقد گردیده و تعداد قابل توجهی کارت به آن ها عرضه شده است. بر همین اساس دارندگان این کارت ها می توانند از امروز خرید های خود را از شعب اصلی شرکت سامسونگ در تهران انجام دهند.

حسینی به ویژگی های این کارت ها اشاره کرد و گفت: این کارت ها مغناطیسی بوده و قابلیت درجه بندی و اعتباردهی متفاوتی را دارد که منحصراً به اسم اشخاص صادر می شود. ضمن اینکه در هر مرحله از خرید همانند کارت های شبکه بانکی جزییات اعتبار مصرف شده و باقیمانده آن و نیز میزان اقساط و پرداختی های آن از طریق پیامک برای دارنده کارت ارسال می شود. وی تأکید کرد افزون بر این، پرداخت اقساط آن می تواند به صورت مستقیم از سوی دارندگان و یا غیر مستقیم از سوی شرکت طرف قرارداد با "تجار" صورت گیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که شراکت تجاری بین "تجار" و سامسونگ روی سودآوری این شرکت فرابورسی چقدر اثر گذار است، گفت: با توجه به اینکه گردش های مالی شرکت سامسونگ بسیار بالا است و بخشی از فروش این برند مطرح دنیا از طریق "تجار" و کارت های اعتباری آن صورت می گیرد، حاشیه سود مطلوبی را عاید شرکت خواهد کرد. اما با توجه به اینکه این طرح به تازگی کلید خورده، حساب دقیقی از اثرات سودآوری آن وجود ندارد و نمی توان رقم مشخصی را برای افزایش سود هر سهم "تجار" اعلام کرد.

وی پیرامون سایر طرح های آتی شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان عنوان کرد: طرح های جدید دیگری نیز در مجموعه مورد بررسی است که هنوز نهایی نشده، اما گروه لوازم خانگی سامسونگ برنامه های متعددی برای این شرکت تحت تملک خود در نظر دارد و با توجه به تغییرات مدیریتی در "تجار" و انتقال مالکیت از شرکت ایران خودرو به سامسونگ ، انتظار داریم این سهامدار عمده طرح های ارزشمندی را از طریق "تجار" در داخل کشور اجرایی کند که پس از قطعیت و نهایی شدن حتماً پیرامون آن ها اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

وی به برگزاری جشنواره بورس از طریق عرضه کارت های اعتباری "تجار" اشاره کرد و در خصوص تبلیغات خرید سامسونگ با بورس کارت اظهار داشت: در طرح فروش اعتباری محصولات سامسونگ برای شرکت های بورسی و نهاد های فعال در بازار سرمایه از جمله سازمان بورس، شرکت های بورس، فرابورس، بورس کالا، بورس انرژی، مدیریت فناوری بورس، کارگزاران و کانون کارگزاران و کانون نهاد های سرمایه گذاری و نیز کلیه شرکت های ثبت شده در بازار سهام الویت ها و خدمات ویژه ای درنظر گرفته شده است. چرا که این مجموعه ها به دلیل حضور در بازار سرمایه جزو معتبرترین شرکت ها و مجموعه ها هستند.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان در خاتمه سخنان خود پیرامون این شرایط ویژه در طرح جشنواره بورس و عرضه بورس کارت گفت: اجازه دهید این شرایط را در مذاکره با شرکت های بورسی مشخص کنیم. چرا که هر شرکتی می تواند خدمات متفاوتی را مد نظر داشته باشد و با توجه به انعطافی که در مجموعه داریم می توانیم به این شرکت های معتبر خدمات متنوعی را با شرایط مورد نظر شان ارایه کنیم تا بر اساس آن نشان دهیم ما به بازار سرمایه و بورس اهمیت می دهیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
بالاخره استارت بانکیها خورده شد.....بانکیها از خودرویی ها ارزنده ترند
بانکیها آرام آرام رشد خواهند کرد و 100 درصدی سود خواهند داد....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷
امين حضور جنب زيرگذر پلاك ١٤ فروشگاه محسن
نمايندگي محصولات سامسونگ و قبول تجار كارت
3313601”