بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
با توزیع 6025 ریال سود نقدی در مجمع

همراه اول قهرمان توزیع سود در بورس تهران

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران ( سهامی عام ) رأس ساعت 09:00 روز سه شنبه مورخ 1395.01.31 درمحل پژوهشگاه نیرو با حضور بیش از 92 درصد سهامداران برگزار شد. در این مجمع 6025 ریال سود نقدی برای هر سهم توزیع شد که بالاترین میزان در بورس تهران است .
کد خبر : ۱۶۲۹۹۷

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران ( سهامی عام ) رأس ساعت 09:00 روز سه شنبه مورخ 1395.01.31 درمحل پژوهشگاه نیرو با حضور بیش از 92 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای سید هاشمی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان بیگدلی و نوربخش و به دبیری آقای زرگر تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس آقای رجبی و نماینده موسسه حسابرسی بزرگ اصل نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مهندس صدوقی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1394.12.29

2- تقسیم 6025 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان بازرس اصلی و قانونی

4- انتخاب روزنامه های دنیای اقتصاد و فناوران اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

مجمع همراه اول

در مجمع برتریت اپراتور تلفن همراه در خاورمیانه مطرح شد؛

برنامه های "همراه" برای افزایش سودآوری/ تقدیر از کوچکترین سهامدار

در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام سال مالی 1394 شرکت ارتباطات سیار ایران 31 فروردین ماه سال 95 در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد و این جلسه با حضور بیش از 92.7 درصد از سهامداران رسمیت یافت.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، وحید صدوقی، مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران در جمع سهامداران به روند واگذاری سیم کارت و جذب 7 میلیون مشترک جدید در سال 1394 اشاره کرد و گفت: همراه اول در حالی از سال 81 فعالیت خود را آغاز کرد که در سال 88 و با واگذاری به بخش خصوصی حدود 39.8 میلیون سیم کارت به مشتریان خود ارایه داد که این میزان در سال 94 به بیش از 77.9 میلیون سیم کارت افزایش یافت.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 560 هزار مشترک دائمی و بیش از 6480 هزار مشترک اعتباری جذب این اپراتور شد تا سهم بازار "همراه" به 59 درصد و ضریب نفوذ آن در کشور به 80.2 درصد برسد.

صدوقی تأکید کرد: در حال حاضر با توسعه شبکه نسل دوم تلفن همراه شاهد پوشش 100 درصدی در مناطق شهری و پوشش 86.9 درصدی در مناطق روستایی هستیم تا در مجموع 96.5 درصد از جمعیت کل کشور در 1242 شهر تحت پوشش این شبکه قرار گیرند. همچنین 6910 سایت در کشور مجهز به نسل سوم و 307 سایت مجهز به نسل چهارم موبایل در 470 شهر هستند. بدین ترتیب در شبکه ارتباطی "همراه" در بخش ترافیک دیتا نسل دوم و سوم شاهد رشد 144 برابری در ابتدای فروردین ماه سال 95 نسبت به فروردین ماه سال 1392 هستیم.

مدیر عامل این اپراتور در بیان جایگاه "همراه" در میان 298 شرکت بورسی اظهار داشت: "همراه" از نظر امتیاز به موقع بودن و قابلیت اتکای اطلاعات رتبه 98 را در میان سایر شرکت های بورسی کسب کرده است. وی به عملکرد سال مالی گذشته "همراه" نیز اشاره کرد و گفت: درآمد کل حاصل از سرمایه گذاری های تلفیقی گروه به بیش از 9704 میلیارد تومان و سود خالص تلفیقی گروه به 2558 میلیارد تومان رسیده است.

صدوقی با اشاره به افتتاح پروژه های توسعه باند پهن و نوسازی و ارتقای شبکه همراه اول با سرمایه گذاری 24 میلیارد و 500 میلیون ریالی، رشد 0.5 درصدی سود برآوردی هر سهم سال 94 نسبت به سال پیش از آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: روند تقسیم سود نقدی بین سهامداران نیز متناسب با سود برآوردی هر سهم روندی صعودی را طی سنوات گذشته طی کرده و برای سال مالی 94 نیز هیأت مدیره پیشنهاد 90 درصدی سود محقق شده را به مجمع عمومی عادی سالیانه ارایه کرده است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران از کسب عنوان برترین اپراتور دائمی و اعتباری در ایران و کشور های حوزه خاورمیانه از نظر تعداد مشترکین خبر داد و گفت: "همراه" از نظر تعداد مشترکین دائمی در بین 1003 اپراتور فعال در دنیا رتبه پانزدهم را در اختیار دارد. از نظر ارزش بازار نیز "همراه" در سال مالی 93 رتبه دوم و از نظر سودآوری رتبه پنجم را به دست آورد.

صدوقی در خصوص اجرای پروژه MNP و انتقال داده های تلفن همراه بین اپراتور های مختلف اظهار داشت: این پروژه که قرار است از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی شود، در سطحی وسیع تعریف شده و از سال گذشته مشاور بین المللی این پروژه انتخاب شده است. وی پیرامون اقدامات به عمل آمده جهت حفظ مشتریان اظهار داشت: در مجموعه اقداماتی کاملاً هوشمندانه ارایه شده که بر اساس آن توانستیم مشتریان خود را حفظ کنیم و از سایر اپراتور های رقیب نیز پیشی بگیریم.

وی در خصوص آثار اجرای طرح های مختلف همچون طرح "هدف رو بزن" بر کاهش سودآوری "همراه" گفت: طرح هدف رو بزن در ابتدا کمی درامد راکم و سپس موجب جذب حدود 2میلیون مشترک جدید شد و این استراتژی برای مقابله با طرح شارژ چند درصد برابری تعریف شده توسط سایر رقبا معرفی گردید و تلاش آن ها برای بهبود طرح های جا افتاده نامحدود در طرح هدف رو بزن! دارد.

مدیر عامل این اپراتور برتر کشور با بیان این که پیش بینی بودجه سال 95 محتاطانه صورت گرفته، تأکید کرد: برنامه های گسترده متعددی برای اجرا در سال مالی جاری برآورد شده و انتظار می رود این ارقام در طول سال با رشد همراه گردد. اما 715 تومان سود پیش بینی شده حداقل سودی است که به طور قطع تا پایان سال محقق خواهد شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در پایان این جلسه از کوچکترین سهامدار "همراه" که کمتر از یکسال سن داشت، با اهدای هدیه به صورت نمادین تقدیر به عمل آمد.

در پایان رییس مجمع به هیأت مدیره تأکید کرد مدیریت "همراه" از سیاست استفاده از منابع خارجی برای توسعه فعالیت ها استفاده کند؛ چرا که منابع داخلی کشور بسیار محدود است؛ حال آن که مدیریت بهینه در فعالیت های اقتصادی در گرو استفاده از منابع خارجی جهت توسعه طرح ها و پروژه هاست.

به گزارش بورس نیوز، مجمع صاحبان سهام "همراه" با حضور نزدیک به 93 درصد سهامداران تقسیم سود 6025 ریالی معادل 95 درصد سود محقق شده را به تصویب رساند.

در اجراي مفاد ماده 232 اصلاحيه قانون تجارت، مصوب اسفند ماه 1347 و ماده 45 قانون بازار اوراق بهادار بدینوسیله گزارش فعاليت و وضع عمومي شركت براي سال مالي منتهي به 1394.12.29 بر پایه سوابق، مدارك و اطلاعات موجود تهيه و به شرح زیر تقديم م يگردد. گزارش حاضر به عنوان گزارش سالیانه هيأت مديره به مجمع، مبتني بر اطلاعات ارائه شده در صورت هاي مالي حسابرسی شده بوده و اطلاعاتي را در خصوص وضع عمومي شركت و عملكرد هيأت مديره فراهم مي آورد.

به نظر اينجانبان اطلاعات مندرج در اين گزارش كه درباره عمليات و وضع عمومي شركت مي باشد، با تأكيد بر ارائه منصفانه نتايج عملكرد هيأت مديره و در جهت حفظ منافع شركت و انطباق با مقررات قانوني و اساسنامه شركت تهيه و ارائه گرديده است. اين اطلاعات هماهنگ با واقعيت هاي موجود بوده و اثرات آنها در آينده تا حدي كه در موقعيت فعلي مي توان پيش بينی نمود، به نحو درست و كافي در اين گزارش ارائه گرديده و هيچ موضوعي كه عدم آگاهي از آن موجب گمراهي استفاده كنندگان مي شود، از گزارش حذف نگرديده و در تاريخ 1395.01.18 به تأ ييد هيأت مديره رسيده است.

v درباره شرکت:

شرکت ارتباطات سیار ایران بر اساس بند 3 مصوبه شماره 190.76016 مورخ 1382.04.24 شورای عالي اداری با انتزاع فعالیت های شبکه ارتباطات سیار از شرکت مخابرات ایران و انتقال آن به شرکت مزبور که با تغییر نام مرکزسنجش از راه دور ایران به شرکت ارتباطات سیار شکل گرفته، تأسیس گردید و از تاریخ 1383.08.01 بر اساس مصوبه شماره 4 مورخ 1383.07.20 مجمع عمومی صاحبان سهام فعالیت خود را آغاز نمود. در تاریخ 1386.12.04 بر اساس مصوبه شماره 49 مورخ 1383.08.05 مجمع عمومی صاحبان سهام، نام شرکت به «شرکت ارتباطات سیار ايران» تغییر نام یافت و مورخ 1386.12.04 تحت شماره 28263.ث32.86 در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید.

در حال حاضر شرکت از شرکت های فرعی شرکت مخابرات ایران (سهامی عام) می باشد و در تاریخ 1389.09.28 پس از عرضه 5 درصد از کل سهام خود در بازار فرابورس ایران از سهامی خاص به سهامی عام تغییر شخصیت حقوقی داد و نهایتا در تاریخ 1391.11.29 در شرکت بورس و اوراق بهادار ایران پذیرفته و از تاریخ 1392.05.29 نام شرکت از فرابورس به تابلو اصلی بورس منتقل شده است.

1- هرگونه فعالیت (مستقیم یا غیر مستقیم) در خصوص ساخت، واردات، تأسیس، راه اندازی، اداره، توسعه، نگهداری، بهره برداری و دیگر خدمات حوزه ارتباطات و فناوری های مربوط به انتقال صوت، متن، دیتا و دیگر انواع اطلاعات در عرصه داخلی و بین المللی مستقلاْ و یا با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی

2- تولید هر نوع دستگاه و برنامه اعم از سخت افزار و نرم افزار و شبکه و فروش یا اجازه بهره برداری از آن تحت هر عنوان

3- مبادرت به ارائه هر نوع سرویس مبتنی بر شبکه های مخابراتی و ارتباطی اعم از حقیقی و مجازی در زمینه صوت، متن، دیتا و دیگر انواع اطلاعات در عرصه تجارت الکترونیک و خدمات پرداخت و دریافت با رعایت قوانین لازم الاجراء مرتبط

4- ارایه خدمات ارزش افزوده و انواع سرویس های مبتنی بر انتقال صوت، متن، دیتا و دیگر انواع اطلاعات

5- تهیه و تصویب دستورالعم لها، معیارها و استانداردهای فنی و تخصصی مورد نیاز شرکت در زمینه تأسیس، توسعه، نگهداری و بهره برداری از شبکه ارتباطات سیار

6- همکاری با سایر اپراتورها در زمینه تبادل ارتباطات و ترانزیت ترافیک و رومینگ و استفاده از سایر منابع مشترک

7- مدیریت، برنامه ریزی و پیاده سازی آموز شهای تخصصی و تحقیقات به منظور توسعه مهارت های لازم

مجمع همراه اول

مجمع همراه اول

v وضعیت و تحولات صنعت مخابرات در سال1394 و جایگاه همراه اول:

پس از اخذ دیر هنگام مجوز نسل های 3 و 4 ارتباطات همراه در میانه سال93، شرکت ارتباطات سیار ایران با اهتمامی مثال زدنی به توسعه و بروزرسانی شبکه خود پرداخت تا پاسخگوی مطالبات انباشته کاربران ایرانی باشد. در پایان سال94، همراه اول موفق شد بیش از 400 شهر را از طریق نصب و راه اندازی بیش از 6500 سایت، تحت پوشش نسل 3 قرار دهد. با وجود اینکه توسعه نسل 4 به دلیل ضریب نفوذ کمتر پایانه های پشتیبانی کننده آن در اولویت قرار ندارد، همراه اول توسعه نسل 4 را با نصب 300 سایت در 30 شهر پرجمعیت کشور به انجام رساند. رشد نمایی مصرف داده در کشور بیانگر آن است که تداوم این تلاش مجدانه ضرورتی انکار ناپذیر است. به عنوان نمونه، طی کمتر از 2 سال گذشته حجم دیتای مصرفی ماهیانه مشترکین همراه اول در اسفند ماه 94 نسبت به فروردین ماه 92 با رشد خیره کننده ۱۲۸ برابری مواجه بوده است که این موضوع بیانگر پتانسیل فوق العاده و فرصت های فراوان پیش روست که می تواند تضمین کننده تداوم رشد و بالندگی شرکت در آینده باشد.

از سوی دیگر تغییر رویکرد در حوزه تنظیم مقررات، این صنعت را با رقابت پذیری روزافزون و پیچیدگی های جدید مواجه می کند. دو اتفاق مهم پیش رو در سال آینده در این حوزه یعنی ظهور اپراتورهای مجازی(MVNO) و ترابردپذیری شماره ها (MNP) ، امکان انتخاب اپراتور و سرویس دهنده برتر بر اساس کیفیت و ملاک های مورد نظر را برای مشترکین فراهم می کند. در این خصوص، همراه اول با برنامه ریزی دقیق و اندیشیدن تمهیدات لازم برای بهبود مستمر کیفیت خدمات و ارتقای تجربه مشتری و با اتکا به برند مورد اعتماد خود در صنعت تلکام با این چالش ها مواجه خواهد شد. کسب عنوان اپراتور برتر کشور به انتخاب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات طی دو سال پیاپی، شاهدی بر این مدعا ست.

به علاوه همگام با تغییرات جهانی و تحولات در حال وقوع در اکوسیستم ارتباطات کشور ، بسیاری از شرکت ها و بازیگران نوظهور وارد شده به عرصه دیجیتال با تکیه بر نوآوری در حال عرضه خدمات نوین به مشترکین و ایجاد جریان های درآمدی جدید هستند. همراه اول نیز در آستانه تدوین برنامه راهبردی 5 ساله پیشرو است تا همگام با تغییرات اکوسیستم، در راستای دستیابی به جایگاهی راهبردی منافع خود و شرکت های زیر مجموعه را متمرکز و همسو نماید.

همراه اول با حفظ جایگاه برتر خود در بازار ارتباطات همراه همچنان پیشتاز است. با در اختیار داشتن 59 درصدی از مشترکین بازار، همراه اول توانسته است رتبه اول بین اپراتورها و رتبه دوم بین 500 شرکت برتر ایران را در شاخص ارزش بازار از آن خود نماید.

مجمع همراه اول

v اهم محصولات، خدمات و کمپین های سال 1394:

· اپلیکیشن همراه من

· یو سیم برای استفاده از نسل چهارم دیتا

· مودم های نوترینو (3G و G4 )

· باشگاه فیروزه ای

· وای فای آفلود

· سیستم صورت حساب گیری برای اعتباری بر روی سامانه همراه من

· خرید بسته روی #1*

· رویا های دست یافتنی

· هر ایرانی یک سیم کارت

· بسته های مکالمه همراهی

· بسته های پیامک و دیتا بر روی #1000*

· مکالمه نامحدود

· از عید تا عید

· هدیه بسته اینترنت به دیگران از طریق#1*

· نیترو

· امتحان کن بعد بخر

v روند رشد EPS شرکت اصلی:

مجمع همراه اول

v شرکت های گروه:

ü شرکت نقش اول کیفیت (سهامی خاص):

این شرکت که با موضوع فعالیت اجرای خدمات طراحی و توسعه، تعمیر و نگهداری، بهینه سازی و بهره برداری از شبکه های مخابرات ثابت و سیار، امور پیمانکاری، نظارت و مدیریت مرتبط با آن ها و با هدف بهره گیری از دانش و تجربیات مهندسی شرکت طی سال ها طراحی و مهندسی شبکه های مخابراتی و با سرمایه 50 میلیارد ریال در تاریخ 1390.11.15 تأسیس و طی شماره421583 نزد اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید، در حال حاضر سرمایه شرکت به 500 میلیارد ریال افزایش یافته 100 درصد سهام شرکت متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران است. این شرکت در حال حاضر عملیات نگهداری بیش از ۳۵۰۰ سایت 2G و 3G را در شبکه همراه اول به عهده دارد. عملیات بهینه سازی را در ۴۴ درصد از جغرافیای شبکه مدیریت نموده و به طور متوسط ۱۵۰۰ درخواست مشترکین را در فرآیند CRM به صورت هفتگی مدیریت می نماید. شرکت چشم به بازارهای جدید دوخته و ضمن تداوم خدمات مدیریت شبکه همراه اول گسترش محدوده خدمات به مشتریان به غیر از همراه اول را با استفاده از 528 نفر نیروی انسانی توانمند در دستور کار قرار داده است.

ü شرکت سرمایه گذاری توسعه نوردنا (سهامی خاص):

این شرکت با موضوع فعالیت خرید سهام شرکت های تولیدی، بازرگانی، خدماتی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و خارج از بورس، سرمایه گذاری در خرید سهام مؤسسات، طرح ها و پروژه ها و انجام فعالیت های بازرگانی و تجاری داخلی و خارجی و با هدف بهره گیری از منابع و ظرفیت های موجود شرکت در تاریخ 1389.08.25 تأسیس و طی شماره 39 0127 نزد اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. در حال حاضر سرمایه شرکت به مبلغ 6.000 میلیارد ريال و 100 درصد مالکیت شرکت متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران است. این شرکت با بازدهی تجمعی ۲۱۴ درصدی از ابتدا، جایگاه نهم را در مقایسه با شرکت های سرمایه گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار داراست. تنوع بخشی به حوزه های سرمایه گذاری از استراتژی های جدید شرکت است که طی سال آتی اجرای آن آغاز می گردد.

ü شرکت ارتباطات مبین نت (سهامی خاص):

شرکت ارتباطات سیار ایران با هدف حضور در بازار خدمات ارتباطی اینترنت باند وسیع بی سیم- Wimax - در سال 139 0 اقدام به مشاركت به ميزان 40 درصد از سهام شرکت ارتباطات مبین نت نمود. این شرکت در حال حاضر با سرمایه به مبلغ 3,000 میلیارد ريال تنها اپراتور دارای مجوز سراسری در کل کشور به منظور عرضه خدمات ارتباطی دیتا مبتنی بر تکنولوژی Wimax است. در حال حاضر اين شركت با بیش از ۶۷ ۱ هزار نفر مشترك، حدود ۷۱ درصد از سهم بازار خدمات Wimax را در اختيار دارد. این شرکت همچنین با ارائه خدمات شبکه VPN و پهنای باند اختصاصی در بازار مشتریان سازمانی حضور دارد.

ü شرکت پرداخت اول کیش (سهامی خاص):

این شرکت با موضوع فعالیت اصلی ارائه خدمات ارزش افزوده مالی در شبکه تلفن همراه (پس از اخذ مجوزهای لازم)، طراحی و اجرای نظام خرید و فروش از طریق تلفن همراه با رعایت مقررات قانونی، پژوهش در باب تجارت الکترونیک سیار مبتنی بر تلفن ثابت و سیار و با هدف گسترش بازار خدمات و بهر هگیری از ظرفیت های شبکه و دانش مهندسی شرکت در تاریخ 1389.12.09 تأسیس و تحت شماره 8998 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و معنوی منطقه آزاد کیش به ثبت رسید.

سرمایه شرکت معادل ۱۷۵ ميليارد ریال بوده و شرکت ارتباطات سیار ایران مالک 29 درصد از سهام شرکت مذکور است. بر اساس آخرین گزارش ها تا پایان سال مالی منتهی به94.10.30 سود خالص با رشد ۳۲ درصد نسبت به سال قبل، به بیش از ۱۴۸ میلیارد ریال بالغ گردیده است.

v وضعیت گزارشگری مالی:

ü صورت های مالی:

مجمع همراه اول

ü نسبت های مالی:

مجمع همراه اول

v سرمایه شرکت:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ2.000.000.000.000 ریال (شامل تعداد 20,000,000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 100,000 ریال) بوده که در آذر ماه سال 1389 به مبلغ 2,064,984 ,800,000ریال (شامل تعداد 2,064,984 ,800,000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1,000 ریال) افزایش یافته است و در نهایت بر اساس مجوز مورخ 1392.12.27 سازمان بورس اوراق بهادار تهران و تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ 93.01.31 سرمایه شرکت از مبلغ 2,064,98 5 میلیون ریال به مبلغ 4,000,000 میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ 141,513 میلیون ریال و از محل اندوخته مبلغ1,793 ,502 میلیون ریال) افزایش یافت و در تاریخ 93.06.17 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

مجمع همراه اول

v توسعه و تعالی سازمان:

· انجام ممیزی داخلی استاندارد تخصصی صنایع مخابرات و برگزاری ممیزی شخص ثالث و اخذ گواهینامه

بین المللی مرتبط(TL9000).

· مدیریت و اجرای پروژ ههای تدوین شده در کتابچه نقشه راه تعالی سازمانی مرتبط با سال 1394 (TOE)

شامل:

· طراحی و استقرار استاندارد خطوط راهنمای کدهای رفتاری در سازمان(ISO10001) در حوزه خدمات

مشتریان.

· طراحی و استقرار استاندارد خطوط راهنمای حل منازعات برون سازمانی(ISO10003 ) در حوزه تنظیم

روابط با رگولاتوری و خدمات مشتریان.

· طراحی و استقرار استاندارد خطوط راهنمای پایش و اندازه گیری رضایت مشتری(ISO10004) در حوزه

خدمات مشتریان.

· طراحی و استقرار استاندارد خطوط راهنمای مدیریت مستندات (ISO10013) در حوزه توسعه و تعالی

سازمان.

· بروز رسانی استاندارد خطوط راهنمای رسیدگی به شکایات مشتریان (ISO10002) به ویرایش2014.

· اجرای نظام آراستگی و ساماندهی محیط کار (5S).

· استقرار نظام پایش شاخص های کلیدی طراحی شده پروژه TOE در دستیابی به تعالی در منابع انسانی.

· اجرای پروژه تعيين سبك رهبري و طراحي مسير بهبود رهبري در سازمان.

v توسعه منابع انسانی:

· جذب 97 نفر نیروی متخصص

· برگزاری کمپین در دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و حضور در نمایشگاه کار شریف به منظور جذب استعدادهای برتر

· تدوین و جاری سازی کارت امتیازی متوازن فردی به منظور اتصال استراتژی شرکت تا سطح فردی

· اجرای کانون توسعه مهارت های رهبری ویژه رؤسای ادارات

· اجرای پروژه های ارتقای سطح فرهنگ سازمانی شرکت

مجمع همراه اولمجمع همراه اول

v برنامه های سال 95:

· برنامه ریزی مسیر پیشرفت شغلی در سطح مشاغل کارشناسی

· بهبود فرآیند جذب از طریق برگزاری دوره های مصاحبه گری حرفه ای و تشکیل پنل های مصاحبه تخصصی

· اجرای کانون توسعه مهارت های رهبری ویژه مدیران کل

· استقرار پروژه اثربخشی کارکنان Reach بر اساس متدولوژی LTP

· استقرار نظام مهندسی فرهنگ و مهندسی فرهنگی

· بهبود برنامه جانشین پروری و پیاده سازی آن

مجمع همراه اولمجمع همراه اول

v عناوین، نشان ها و افتخارات:

· رتبه نخست اپراتوری در پنجمین جشنواره فاوا

· دریافت تندیس پنجمین جشنواره ملی فناوری ارتباطات و اطلاعات

· دریافت تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی

· دریافت تقدیرنامه از سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن

· دریافت گواهینامه ملی حمایت از حقوق مصرف کننده در سال 94

· دریافت گواهینامه رتبه دهم شاخص ارزش افزوده در همایش IMI100

· مانور عملياتي واكنش سريع در شرايط بحراني در حوزه ICT

· دریافت تندیس دیموند در هشتمین کنفرانس مدیریت نظام توزیع و پخش کشور

· دریافت نشان ویژه روابط عمومی آنلاین ایران

· دریافت نشان کیفیت و بهره وری در نهمین کنفرانس ملی کیفیت و بهره وری

· دریافت تقدیرنامه از سازمان اوقاف و امور خیریه

· دریافت لوح تقدیر در دومین سالروز عرضه سهام در بازار بورس

· دریافت لوح تقدیر در چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت

· دریافت لوح تقدیر از فدراسیون ورز شهای همگانی

· دریافت لوح تقدیر در کنفرانس بین المللی مدیریت

· دریافت لوح تقدیر در دومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری

· دریافت نشان تقدیر در دوازدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران

· دریافت جایزه ملی مدیریت دارایی های فیزیکی 2015

· دریافت نشان سازمان شنوا و پژوهش ارتباطی در سومین جشنواره رضایت و سازمان شنوا

v تاریخچه توسعه و نوسازی شبكه همراه اول:

شبكه همراه اول در سال 13 73 بر پايه استاندارد نسل دوم شبكه هاي ارتباطات همراه موسوم به GSM در كشور راه اندازي شد. اين نسل از شبكه قابليت هايي نظير مكالمه صوتي و پيامك را در اختيار كاربر قرار مي دهد. در سال 138 7 ، همراه اول با ارتقاي شبكه به فناوري GPRS موسوم به نسل 2.5 و توسعه قابليت ارسال و دريافت داده ها بر روي بستر مبتني بر IP در بخش Access ، امكان اتصال به شبكه اينترنت و پيام چندرسانه اي را براي كاربران محقق ساخت. كاربران از طريق شبكه دسترسي راديويي به شبكه Core متصل مي شوند كه

در آن مديريت، برقراري و مسيريابي تماس صوتي، پيامك و ارتباط با اينترنت انجام مي شود. ارتقاي شبكه از فناوريGPRS به EDGE يا نسل 2.75 كه سرعت تبادل داده ها تا مرز 236 كيلوبيت بر ثانيه را در اختيار كاربر قرار مي دهد، دراکثر نقاط کشور به پایان رسیده است. نوسازی و بروز کردن بخش Core شبکه همراه اول در

سال 1391 با هدف ایجاد خدمات باند گسترده همراه، بر بستر IP انجام شده است. به علاوه طرح توسعه و نوسازی بخش Access شبکه با استفاده از نسل سوم و چهارم شبکه های سلولی جهت ارائه سرویس های با پهنای باند بسیار وسيع (با حداکثر نرخ 300 مگابیت بر ثانیه) به کاربران شبکه همراه اول در سال 1391 آغاز شده است که هدف از آن ارائه سروی سهای مشابه با سیست مهای دیتا و پهنای باند وسیع مانندADSL خانگی، به کاربران همراه می باشد.

v توسعه شبکه موبایل باند پهن:

بر اساس چشم انداز و استراتژی همراه نوین، توسعه شبکه موبایل باند پهن در دستور کار قرار گرفت و با بروز رسانی نقشه راه، تدوین برنامه توسعه، برنامه ریزی مدیریت پروژه، نصب و راه اندازی نودهای جدید، جایگزینی نودهای قدیمی، آزمایش تحویل و بهینه سازی شبکه موبایل باند پهن در سال 1394 صورت گرفت. همچنین LOM توسعه تجهیزات رادیویی در انتهای این سال نهایی شد.

v اهم دستاوردهای حوزه فنی و شبکه در سال ۱۳۹۴:

· افزایش بیش از 8 برابری ظرفیت اتصال به شبکه جهانی اینترنت

· تبدیل شدن به بزرگترین دارنده آدرس IP در ایران

· پیاده سازی، راه اندازی شبکه WiFi و Small Cell در شبکه همراه اول

· طراحی تغییر ساختار شبکه Signaling و توانمند سازی شبکه Signaling برای سرویسهای LTE

· تخلیه و تحویل مراکز به منظور تجمیع تجهیزات و کاهش هزینه اجاره بهای ماهیانه برق و فضا

· توسعه شبکه Core جهت مقابله با افزایش ترافیک طرح تشویقی بست ههای مکالمات نامحدود

· توسعه پهنای باند اینترنت به میزان ۱۴۵ درصد

· مدیریت و بهین هسازی هزین ههای شبکه

· اتصال ۷۳ نود جدید wifi به شبکه Core فعلی شامل استان مخابرات خراسان رضوی و مبین نت

· راه اندازی شبکه موبایل باند پهن در بیش از ۴۰۰ شهر و رشد ارائه سرویس نسل 3 به مشترکین فعال به میزان ۲۰۰ درصد

· استفاده از توانمندی شرک تهای داخلی جهت تولید تجهیزات زیرساخت

مجمع همراه اول

v اهم پروژه های انجام شده در سال 1394:

ü سیم کارت گردشگر:

سیمکارت گردشگر، سیمکارتی اعتباری است که در راستای ارائه خدمات به گردشگران خارجی در ایران طراحی شده است. این سیمکارت تمامی نیازهای مکالمه، پیامک و اینترنت گردشگران را در سرتاسر ایران پوشش داده و امکان ارتباط آسان و با کیفیت را با استفاده از بستر های mBB، USSD، IVR و SMS برای آن ها فراهم می سازد.

ü سیم کارت انارستان:

سیمکارت انارستان با هدف ارائه خدمات متناسب با سن و فضای رشد دانش آموزان و نوجوانان در حوزه فروش سازمانی طراحی و پیاده سازی شد و توزیع آن در بازار هدف سیم کارت انارستان، از طریق تفاهم نامه توسط شرکت های ذی صلاح صورت می گیرد.

از اهداف طراحی و ارائه این سیم کارت می توان به فرصت های آموزشی برابر، کیفیت بالاتر خدمات آموزشی و ایجاد زمینه توسعه آموزشی در مقیاس گسترده و ملی اشاره نمود که این امر از طریق ارائه اینترنت پاک، تخصیص رنج خاص نسل آینده با شماره (0990)، بسته های دیتای ویژه، ارائه خدمات آموزشی پیامکی و ارائه اپلیکیشن های آموزشی مناسب دانش آموزان محقق گردیده است.

ü سامانه تعاملی هوشمند خودرو:

همراه اول با ایجاد روابط تجاری بلند مدت پایدار با بازیگران اصلی صنعت خودرو، در جهت هوشمندسازی خودروهای شخصی و عمومی فعالیت گسترد های را آغاز نموده است. «سامانه تعاملی هوشمند خودرو» رانندگان را نسبت به آگاهی لحظه به لحظه از وضعیت عملکرد اتومبیل خود توانمند نموده است. همچنین عیب یابی و شناسایی نقاط مبتلا به کاستی عملکرد را برعهده دارد.

«سامانه تعاملی هوشمند خودرو» مناسب برای تمامی خودروها می باشد؛ به طوریکه این محصول وضعیت اکوسیستم وسایل نقلیه و کیفیت تجربه رانندگان از وسایل نقلیه خود را بهبود بخشیده، جامعه ایران را از نتایج کاربردی خود بهره مند می سازد.

ü ایجاد بستر برای اپراتورهای مجازی(MVNO)

در پی تصمیم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر ارائه مجوز فعالیت اپراتورهای مجازی (MVNO) با هدف ارتقای سطح رقابت در بازار و افزایش کیفیت خدمت رسانی به مشتریان، شرکت ارتباطات

سیار ایران خود را مهیای میزبانی اپراتورهای مجازی توانمند ساخته است. راه اندازی اپراتورهای مجازی که سال هاست در کشورهای مختلف به ویژه در کشورهای اروپایی مورد تجربه قرار گرفته و در مواردی منجر به شکل گیری بازیگرانی موفق در صنعت مخابرات و افزایش کیفی سطح محصولات و خدمات و رقابت یتر شدن بازار شده است، به زودی در کشور ما نیز تجربه خواهد شد. اپراتورهای مجازی با نام تجاری خویش و عمدتاً با تنوع محصولات، خدمات و پیشنهادات قیمتی ویژه خود همچون یک اپراتور حقیقی وارد بازار شده لیکن فاقد شبکه رادیویی بوده و از شبکه رادیویی اپراتورهای موبایل (MVNO) استفاده خواهند کرد.

شرکت ارتباطات سیار ایران، به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، با تکیه بر پوشش گسترده و سایر قابلیت ها و ظرفیت های خود، میزبانی مناسب برای اپراتورهای مجازی پر توان خواهد بود. این شرکت از طریق حمایت و همکاری با شرک تهای متقاضی فعالیت در قالبMVNO ، ضمن سودآوری بیشتر در حوزه عمده فروشی و افزایش سهم بازار از طریق شرکای تجاری خویش، در جهت هدفی والاتر که همانا ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات به مشتریان تلفن همراه و افزایش نوآوری در این حوزه است گام برداشته و از این طریق نقش تعیین کننده خود را در مسیر موفقیت این تجربه جدید ایفا خواهد کرد.

v پاسخ به بندهای گزارش حسابرس در ارتباط با صورت های مالی منتهی به 1394.12.29:

مجمع همراه اول

v ترازنامه:

مجمع همراه اول

v صورت سود و زیان:

مجمع همراه اول

v وب سایت شرکت:

http://www.mci.ir/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر