بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
شرکت کارگزاری نهایت نگر بررسی کرد:

پیش بینی اول سال 95 "بترانس"

با توجه به ظرفیت 20 هزار مگاوات آمپری شرکت، این شرکت در حال حاضر 75 درصد از ظرفیت خود را به کار بسته است. در سال 93 این شرکت 87% از بازار داخلی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۱۶۳۲۵۲

با توجه به ظرفیت 20 هزار مگاوات آمپری شرکت، این شرکت در حال حاضر 75 درصد از ظرفیت خود را به کار بسته است. در سال 93 این شرکت 87 درصد از بازار داخلی را به خود اختصاص داده است.
نگاهی به شرکت

پیش بینی اول سال 95

  • فرایند تولید

پیش بینی اول سال 95

  • فاکتورهای اساسی موثر بر شرکت

* شرکت ایران ترانسفو در سال 1393 علی رغم استمرار کمبود نقدینگی و سختی تامین مواد اولیه و قطعات به دلیل تحریم های جهانی، فعالیت خود را ادامه داده و توانست همچنان جایگاه بزرگترین تولید کننده ترانسفورماتورهای قدرت و فوق توزیع را در منطقه و جایگاه دارنده بالاترین سهم بازار داخلی ترانسفورماتور را حفظ نماید. سهم از بازار این شرکت در بازارهای داخلی در سال 1393 معادل 87 درصد بوده است.

*ریسکهای محیط داخلی شرکت عبارتند از: کمبود نقدینگی (بطوریکه در ترازنامه شرکت در سال 1393 مانده سود سهام پرداختنی به سهامداران افزایش یافته و شرکت قادر به پرداخت سود سهام شرکت به برخی از سهامداران عمده نبوده است)، فرسوده بودن ماشین آلات و خروج متخصصین با تجربه از شرکت بوده و ریسک های خارجی شرکت عبارتند از: ورود شرکت های رقیب به بازار داخل کشور، نوسانات نرخ ارز، ادامه تحریم های جهانی و تغییر قوانین و مقررات میباشد.

*شرکت در حال حاضر اقداماتی جهت پذیرش دو شرکت زیر مجموعه، ایران ترانسفو ری و ترانسفورماتور توزیع زنگان در بازار فرا بورس انجام داده است. لازم به ذکر است که شرکت ایران ترانسفو مالک 100درصدی این دو شرکت می باشد.

* این شرکت نیز مانند سایر شرکتهای برقی وابسته به توانیر، مطالبات زیادی از این محل دارد، بطوریکه طلب شرکت از برق منطقه ای کشور در 6ماهه ابتدایی سال 94، 240 میلیارد تومان می باشد که مبلغ قابل توجهی از حسابهای دریافتنی شرکت را به خود اختصاص داده است.

  • تامین مواد اولیه

مهمترین ماده اولیه شرکت مس میباشد که شرکت آنرا از شرکت مس باهنر و دنیای مس تهیه می کند. شرکت ورق هسته، مواد عایقی، کلید و قطعات الکتریکی را از خارج از کشور تامین می نماید.

پیش بینی اول سال 95

  • بازار فروش محصولات

* شرکتهای برق منطقه ای و توزیع نیروی برق مهمترین مشتری شرکت می باشند که وزن 28 درصدی از فروش شرکت را دارد.

پیش بینی اول سال 95

  • خلاصه نکات کلیدی ترازنامه

در رابطه با اقلام ترازنامه ای نکات زیرقابل اهمیت می باشند:

* دارایی های جاری شرکت در 6 سال اخیر روند افزایشی داشته است. در این طبقه حسابها و اسناد دریافتنی تجاری شرکت افزایش ریالی زیادی نسبت به سال قبل داشته که نشان از مشکل وصول مطالبات شرکت است. حسابهای دریافتنی تجاری شرکت در 6 ماهه اول سال 94، حدود 43 درصد داراییهای جاری شرکت را تشکیل می­دهد. لازم به ذکر است که 19 درصد داراییهای جاری را طلب از شركتهای گروه و شركتهای وابسته تشکیل می­دهد.

* بدهی های شرکت در چند سال اخیر روندی افزایشی داشته است.

* سرمایه شرکت در 6 سال اخیر روندی افزایشی داشته است که این افزایش از محل سود انباشته شرکت بوده است.

براساس مفروضات مندرج در فایل پیوست شده ، EPS برآوردی کارشناس بیشتر از EPS اعلامی شرکت در سال 95 می باشد.

pdf فایل


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
hatef
RUSSIAN FEDERATION
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
سلام دوستان.درباره معامله بزرگ سهامدار عمده هم کمی توضیح بدهید.سپاسدار شماییم.
بورس باز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
برترین نمایندگی های ایرن ترانسفو در تهران
شرکت نیرو سرمایه هست که در بازار بورس قابل معامله هست با نماد نیرو
ازش غافل نشید .