بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
مدیر مالی شرکت قند هگمتان عنوان کرد

تلاش قند هگمتان در جهت افزایش تولید

نرخ چغندر به عنوان ماده اولیه شرکت های قندی از 270 تومان به حدود 290 تومان افزایش یافته است اما در مورد سطح کشت چغندر با توجه به اینکه تحت تأثیر عوامل مختلفی است نمی توان نظر داد سال گذشته سطح کشت چغندر افزایش یافته بود.
کد خبر : ۱۶۴۷۵۰
نویسنده :
فرشادفر

سه نوع کارخانه قند وجود دارد نوع اول کارخانجاتی هستند که چغندر قند را خریداری و فرآوری می کنند این کارخانه ها به علت کاهش سطح کشت چغندر در سال های پیش با کمبود مواد اولیه مواجه هستند و در نتیجه توان اینکه با حداکثر ظرفیت خود فعالیت کنند را ندارند. نوع دوم کارخانجاتی هستند که شکر خام را فرآوری می کنند که این دسته هم به علت واردات بی رویه شکر خام در سال های پیشین متضرر شدند. دسته سوم کارخانه های قندی هستند که هم شکر خام را فرآوری می کنند و هم از چغندر شکر تولید می کنند. شرکت قند هگمتان با توجه به تولید شکر سفید از چغندر و تصفیه شکر خام به شکر سفید در دسته سوم قرار می گیرد.

پیش بینی شرکت در سال 95 از تولیدات، 17 درصد رشد نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

در این رابطه مدیر مالی شرکت قند هگمتان به خبرنگار بورس نیوز گفت: نرخ چغندر به عنوان ماده اولیه شرکت های قندی از 270 تومان به حدود 290 تومان افزایش یافته است اما در مورد سطح کشت چغندر با توجه به اینکه تحت تأثیر عوامل مختلفی است نمی توان نظر داد سال گذشته سطح کشت چغندر افزایش یافته بود. شرکت های قندی علاوه بر پرداخت نرخ چغندر باید 2 کیلوگرم شکر، 2 کیلو گرم قند، 20 کیلو تفاله خشک به چغندر کار تحویل دهند که اینها هزینه هایی بر دوش شرکت هاست با این وجود با توجه به تعویض ماشین آلات فرسوده شرکت انتظار می رود تولید شرکت افزایش یابد. شرکت از سال 87 تاکنون 20 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای بهبود زیرساخت ها و تعویض تجهیزات قدیمی انجام داده است. سال جاری نیز 3 الی 4 میلیارد تومان خرید و نصب ماشین آلات داریم. با توجه به نوسازی تجهیزات انتظار افزایش تولید داریم.

اکبر نیک راه در مورد قیمت شکر و وضعیت سوبسید دولت به کارخانه های قند تصریح کرد: قیمت شکر برای کارخانه ها توسط دولت 2530 تومان مصوب شده است و کارخانه ها شکر را با قیمت 2300 تومان عرضه می کنند ما به تفاوت این رقم سوبسید دولت است ولی برای سال جدید میزان سوبسید هنوز اعلام نشده است.

وی تأثیر ماه رمضان و فصل گرما بر تقاضای قند و شکر را اینگونه توضیح داد: شرکت های قندی تا فرودین ماه انبار شرکت خود را تخلیه می کنند و فقط شکر نیشکری در انبار این شرکت ها باقی می ماند با توجه به فصل گرما و نزدیکی ماه رمضان بیشتر تقاضای شکر نیشکری بالا می رود و بیشتر دولتی ها منتفع از آن قضیه می شوند همانطور که در سال پیش تقاضا تغییر چندانی نسبت به ماه های پیشین نداشت انتظار نمی رود امسال نیز تغییرات قابل توجهی را شاهد باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر