بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر : ۱۶۵۰۶۸
محمد فطانت رئیس سازمان بورس در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس؛ گفت: هرگونه درخواست مبنی بر ارائه اطلاعات سهامداران به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا تلاش برای رصد دارایی‌های مردم به شدت تکذیب می‌شود.

وی افزود: بر اساس ماده 18 قانون بازار اوراق بهادار سازمان بورس از افشای مستقیم و غیرمستقیم هرگونه اطلاعات محرمانه سهامدارن منع شده و بر این اساس افشای اطلاعات سهامداری نقض صریح این ماده و با قانون مغایرت دارد. این در حالی است که در ماده 12 و 16 قانون توسعه بازار نیز نسبت به ضمانت اجرایی این قانون پیگرد کیفری نیز گنجانده شده است.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه ارائه اطلاعات کدهای سهامداری افشای داده‌های محرمانه و ریز مردم است، عنوان کرد: سازمان بورس به هیچ وجه زیر بار ارائه اطلاعات مردم در کدهای معاملاتی نخواهد رفت و عددی از این اطلاعات به سازمان هدفمندی یارانه‌ها یا هر نهاد ناظر دیگری ارائه نخواهد شد و این در حالی است که حتی بنده به عنوان رئیس سازمان بورس نیز به این اطلاعات دسترسی مستقیم ندارم. 

فطانت در خصوص آخرین پیگیری‌ها برای استمهال یک ساله معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها گفت: با هماهنگی های انجام شده با مسئولان ذیربط و رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور  موافقت درخصوص شرکت‌هایی که تجدید ارزیابی دارایی‌های خود را در دفاتر خود تا قبل از پایان سال مالی 94 ثبت کرده‌اند اعلام شده به گونه‌ای که این شرکت‌ها می‌توانند در سال 95 به هر شکلی که اقدامات اداری خود را در خصوص افزایش سرمایه برگزار کنند از معافیت مالیاتی برخوردار شوندو بزودی موافقت کتبی مقامات مالیاتی اخذ و به بازار اعلام خواهد شد.

وی در خصوص کاهش نرخ سود بانکی گفت: برای کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی توافق شده و از اول تیر ماه انجام می شود، این تصمیم با موافقت سیستم بانکی بوده است و نیازی به تایید شورای پول و اعتبار شاید ندارد. این خبر بسیار خوبی برای بازار سرمایه است که می‌تواند برای سهامداران مورد توجه قرار گیرد. 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
بورس نیوز یه ذره دقت کن اسم سایت شما بورس نیوزه اونوقت خبرنگار خبرگزاری فارس رفته دنبال این کارا!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
جناب فطانت شما فقط رئیس سازمان هستید نه همه کاره اقتصاد و مملکت.
پس مطمئن باشید تا زمانی که اعتقادی از سوی رئیس دولت و مردان! اقتصادی به بورس نباشد اوضاع از این بدتر خواهد شد. مگر کاهش 2 تا 3 درصدی سود بانکی از چند روز پیش نقل محافل نشده است؟ پس چرا طی همین چند روز بیش از 3000 واحد از شاخص بورس ریزش داشته. نه عزیز برادر شما هم اینکاره نیستید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
دروغي ديگر. همانطور كه ميگفتن به حساب بانكي مردم سر كشي نميكنيم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
(وی در خصوص کاهش نرخ سود بانکی گفت: برای کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی توافق شده و از اول تیر ماه انجام می شود، این تصمیم با موافقت سیستم بانکی بوده است و نیازی به تایید شورای پول و اعتبار شاید ندارد. این خبر بسیار خوبی برای بازار سرمایه است که می‌تواند برای سهامداران مورد توجه قرار گیرد)

خیلی مورد توچه واقع شد امروز !!!!!!! خح خح خح خح
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
بزک نمیر بهار میاد. سه ساله تمام زندگی و اعصابمون بهم ریخته حالا هی بلوک بزنید و وعدع وعید بدید. بس کنید بابا بسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
شپلی و ذوب که متوقفن

فردا لازما بخرید

لازما

لازما

لازما
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
خاهن و پلاسک با 140% تجدید ارزیابی صف خرید بودن ولی لازما !!!!!!!!!
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
اگه کارخانه بلوک زنی فطانت کار نمیکرد الان شاخص زیر هفتاد هزار بود و از این ریزشهای انفجاری خبری نبود.
پارسا فتحیان دستگردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
چرا این دولت دست روی هر کجا میگذارد اوضاعش بدتر میشود العان در شرایط رکود میخواهد مالیات را هر جوری شده بگیرد از طرفی به قول خودشان کنترل تورم انجام میدهند و بعد در شرایط بد اقتصادی کشور هدفمندی اجرا میکند و هزینه تولید را بالا میبرد و حالا هم که میخواهد یارانه ندهد دست روی بورسی میگذارد که در این دولت بدترین دورانش را گذرانده / واقعا تصمیم گیران این دولت چه کسانی هستند اصلا در این مملکت زندگی میکنند چرا هروز اوضاع بد و بدتر میشود تنها تنها با استعفا دادن میتوانند یک امیدی به مردم بدهند اگر ندادند هم در انتخابات 96 خود مردم تصمیم میگیرند .
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
لطفا اطلاعات سهامداران را به هدفمندی بدهید وضرر سهامداران خرد بیچاره را هم اطلاع بدهید در ضمن هر کس که بانی ضرر به سهامداران خرد شده به حق سپردیمش سه سالی هست مردم سرمایه گذار در بورس بدبخت شدند رفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
این یارو طیب میا با ریسش اوایل کارشون همه مردمو دعوت کردم پس اندازاشونو بیارن تو بورس بعد طیب نیا در دی ماه 92 اعلام حباب کرد و دستور ریزش داد که تا حالا ان ریزش ادامه داره همش هم بخاطر فقیر کردن قشر متوسط و مثلا کنترل تورم بود. بجای فقیر کردن مردم خودتون حقوقهای چند صد مایونی نگیریم.شماها خودتون بیسوادین و چیزی نمیفهمین فکر کردین مردم هم نمیفهکمن؟ خیر ملت همه چی رو میدونن و بموقش خدمت شما دزدان بیت المال خواهند رسید.تمام پولهایی که از جیب ما زدین رو از حلقومتون بیرون خواهیم کشید.