بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر : ۱۶۵۸۰۸
نویسنده :
سهیلا صالحی

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا براساس گزارش شفاف سازی در خصوص آخرین وضعیت شرکت به شرح زیر اعلام نمود:

1- با عنایت به خرید 000ر540ر723 سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری رنا توسط شرکت گروه سرمایه­گذاری سایپا از شرکت­های تجارت الکترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان در تاریخ 12/04/95، طی نامه شماره 8925/122به تاریخ 13/04/95 (پیوست شماره 1) از شرکت درخواست گردید تا مستندات و توضیحات لازم درخصوص معامله مذکور را به این سازمان ارائه نماید.

2- شرکت پاسخ نامه ارسالی توسط این سازمان را در تاریخ 20/04/95 و طی نامه شماره 1314/95 (پیوست شماره 2) ارائه نموده است که پاسخ شرکت جهت استحضار سهامداران ارائه می گردد.

3- در پاسخ به نامه این سازمان در خصوص ارائه گزارش توجیحی خرید سهام رنا جهت اطلاع سهامداران، شرکت مبانی مشخص برای ارزیابی سهام به مبلغ فوق و همچنین مصوبات هیئت مدیره شرکت دراینخصوص را ارائه ننموده است و صرفا" اقدام به ارسال صفحه پایانی گزارش کارشناسان رسمی دادگستری نموده است. مطابق اطلاعات ذیل ، قیمت معامله بلوک فوق ( 24 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری رنا) صرفا با فرض انتخاب 3 عضو هیئت مدیره و ایجاد کنترل بر شرکت و مجمع توسط کارشناس توجیح گردیده است. شایان ذکر است که قبل از خرید سهام فوق شرکت دارای 2 عضو هیئت مدیره در شرکت سرمایه گذاری رنا بوده است و شرکتهای فروشنده سهام فوق نیز دارای 2 عضو دیگر هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری رنا بوده اند . شایان ذکر است که شرکت درخصوص فروش 150 میلیون سهم (5 درصد) از سهام شرکت سرمایه­گذاری رنا به قیمت متوسط 311ر1 ریال در تاریخ 13/11/94 اعلام نموده است که عرضه سهام فوق جهت تامین نیاز مالی شرکت و روان سازی سهام در بازار صورت گرفته است.

4- شرکت آخرین پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 30/12/95 را در تاریخ 19/04/95 و بدون لحاظ نمودن آخرین وضعیت شرکتهای سرمایه گذاری کارکنان سایپا ، تجارت الکترونیک خودرو تابان و پیشگامان بازرگانی ستاره تابان (به علت تغییرات ناشی از فروش سهام سرمایه گذاری رنا به شرکت سرمایه گذاری سایپا) ارائه نموده است. مطابق پیش بینی فوق مبلغ 500 میلیارد ریال از سود پیش بینی شده (بیش از 78 درصد از سود پیش بینی شده) مربوط به پیش بینی سود حاصل از فروش سرمایه گذاریها می باشد. شایان ذکر است که مطابق اطلاعات ارسالی توسط شرکت تا تاریخ 31/03/95 مبلغ 19 میلیارد ریال از سود پیش بینی شده بابت فروش سرمایه گذاریها محقق شده است و شرکت اعلام نموده است که تسویه بخشی از بدهی مربوط به خرید سهام شرکت سرمایه گذاری رنا از طریق فروش داراییها خواهد بود.

5- مزید اطلاع، روابط سهامداری میان شرکتهای فوق الذکر به شرح ذیل می­باشد:

- شرکت گروه سرمايه گذاري سايپا به ترتیب مالک 40.31 درصد،20 درصد و 20 درصد از سهام شرکت­های گروه سرمايه گذاري کارکنان سايپا، تجارت الکترونيک خودرو تابان و پيشگامان بازرگاني ستاره تابان می­باشد.

- شرکت گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا مالک 80 درصد از سهام هر کدام از شرکت­­های تجارت الکترونيک خودروتابان و پيشگامان بازرگاني ستاره تابان می­باشد

- شرکت­­های تجارت الکترونيک خودروتابان و پيشگامان بازرگاني ستاره تابان به ترتیب مالک 2.35 درصد و 10.6درصد از سهام شرکت سایپا می­باشند.

- شرکت سایپا مالک 73.31 درصد از سهام شرکت گروه سرمایه­گذاری سایپا می­باشد.

6- بدیهی است با توجه به عدم ارسال مدارک کافی جهت رفع سئوالات در خصوص معاملات صورت گرفته توسط شرکت در سهام شرکت سرمایه گذاری رنا ؛ مراتب اعلامی در این اطلاعیه صرفا" به منظور استحضار سهامداران از وضعیت شرکت و اطلاع از پاسخهای ارسالی توسط شرکت بوده و مسئولیت رعایت صرفه و صلاح سهامداران با هیئت مدیره شرکت می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کنجکاو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
آیا کسی هست که از سازمان بورس سوال کند که آیا واقعا شما در عمل نگران صرفه و صلاح سهامداران هستید !!؟؟؟ بجای این مو شکافیها کمی هم بازار تان نگاه کنیدکه همه را بیچاره کرده اید