بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
پای گزارشگر صدا و سیما هم به تالار شیشه ای باز شود و همجنان حواشی این شرکت همچون دو سال گذشته تداوم دارد . حال باید دید آیا سازمان بورس در خصوص این موضوع کوتاه می آید و فتح بابی می شود برای اعتراض سهامداران باقی شرکتها به این گونه برخوردها که بعضا برخورد سلیقه ای نامیده می شود یا بر تصمیم خود استوار می ماند و اجازه گسترش حواشی را نمی دهد.
کد خبر : ۱۶۶۲۵۹
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 95.05.02 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 416 واحد افزایش به رقم 52534 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 192 واحد افزایش عدد 163278 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 151 واحد افزایش به رقم 26911 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فملی" با 118 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 48 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 6 واحد افزایش به رقم 793 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1283 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1883 میلیارد ریال رسید.

اولین روز از معاملات مرداد ماه بورس همچون خود این ماه گرم و پر تب و تاب بود، رشد 420 واحدی شاخص کل و رسیدن این نماگر به نزدیکی های کانال 75 هزار واحدی نشان از فصل گرم بورس دارد اما نکته قابل توجه تجمع اعتراضی سهامداران پلی اکریل اصفهان در مقابل شرکت بورس در خصوص عدم موافت سازمان بورس با درخواست افزایش سرمایه 1000 درصدی این شرکت بود که باعث شد پای گزارشگر صدا و سیما هم به تالار شیشه ای باز شود و همجنان حواشی این شرکت همچون دو سال گذشته تداوم دارد . حال باید دید آیا سازمان بورس در خصوص این موضوع کوتاه می آید و فتح بابی می شود برای اعتراض سهامداران باقی شرکتها به این گونه برخوردها که بعضا برخورد سلیقه ای نامیده می شود یا بر تصمیم خود استوار می ماند و اجازه گسترش حواشی را نمی دهد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، با اتمام فصل مجامع و مشخص شدن اتفاقات آتی شرکت ها در کنار اخبار مثبت شرکت های خودرویی و رشد قابل توجه قیمت جهانی فلزات بازار سرمایه پا در راه صعود نهاد این در حالیست که امید آن می رود اتفاق پیش بینی نشده ای که باعث تغییر جهت بازار سرمایه شود رخ ندهد.

از سوی دیگر چارتیست های بازار معتقدند که شاخص کل بورس با توجه به اتفاقات اخیر و نیز شکل نموداری که بدست آورده قابلیت رشد تا محدوده 81 هزار واحد در میان مدت را دارا می باشد.

همچنین اخبار رسیده از تیم اقتصادی دولت حکایت از عزم تیم طیب نیا و سیف برای کاهش نرخ سود بانکی تا تک رقمی شدن را در سال جاری دارد و این یعنی پتانسیلی چند برابری برای رشد بورس در آینده ای نزدیک.

اما در گروه فلزی امروز شاهد واکنش این گروه به قیمت های جهانی بودیم بطوریکه گروه روی که برای تعدیل سود متوقف شده اند ظاهراً باید مجدداً پیش بینی های خود را بر مبنای نرخ روی 2200 دلاری تغییر دهند و شرکت صنایع ملی مس ایران نیز امروز نشان داد که رشد قیمت مس سود این شرکت را نیز دستخوش تغییراتی خواهد کرد.

به هر حال خام فروشی شرکت های معدنی همچون سنگ آهنی ها، فولادی ها و گروه روی می تواند در شرایط صعود قیمت های جهانی ارزش افزوده بالایی برای آنها به ارمغان آورد.

از سوی دیگر دو شرکت خودرویی سایپا و ایران خودرو در مجامعی که برگزار کردند جاده مخصوصی های بورس را به وجد آوردند، سایپا با اعلام قرارداد سیترئن و تأثیرات مثبت احتمالی بر سود شرکت از یک طرف و ایران خودرو با رونمایی از مذاکره در حال انعقاد قرارداد با 6 شرکت خارجی و نیز بیان تغییر دیدگاه سمند به عنوان بازارگردان شرکت بعد از بازگشایی نماد از طرفی دیگر نوید جاده سبز خودرویی ها بعد از بازگشایی نماد را دادند.

اما این اتفاقات و اخبار خودرویی ها در حالی بود که مدیرعامل شکرت سایپا در مجمع خود خبری داد که در صورت اتفاق بیشتر از سهامداران خود باعث شادی سهامداران شرکت رقیب خود شد. چرا که به گفته جمالی اواخر هفته گذشته هیأت دولت مصوبه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را برای مدت 6 ماه تمدید کرد که اولین شرکت منتفع از این موضوع ایران خودرو خواهد بود چرا که یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن زیان انباشته 2.3 هزار میلیاردی این شرکت همین موضوع است.

در گروه معدنی ها نیز سنگ آهنی ها هم از رشد قیمت جهانی بی نصیب نماندند و توانستند مورد توجه بازار سرمایه قرار گیرند باید دید نماد این شرکت ها چه زمانی برای تغییر سود پیش بینی شده از تابلوی قرمز خداحافظی می کنند.

لیزینگی ها نیز روز نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشتن ظاهراً بحث افزایش سرمایه "ولغدر" باعث اقبال بازار به این نماد شده است هر چند که کلاً این گروه از وضعیت به مراتب بهتری نسبت به بقیه برخوردار است و "ولساپا" با ارایه گزارش 3 ماهه این موضوع را ثابت کرد.

در مابقی گروه ها همچون پتروشیمی، سیمانی و غیره منتظر یک رخداد مثبت هستیم که البته بعید نیست در آینده ای بسیار نزدیک این گروها نیر در جاده سبز بورس قرار گیرند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
خواب دیدید خیر باشه. چه شاخص بالا بره چه پایین بیاد این حقوقی بی ... و دلال و نوسانگیر نامرد هستن که سود میبرن. در عوض صعود شاخص هم با ضررهای میلیونی هیچ فایده ای نداره. جز خروج از منجلابی که روحانی به بهانه کاهش تورم برا مردم درست کرده
امینی
ROMANIA
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
این شرکتهای زیانده هم شدند پدیده دیگری پدیده را گفتیم ادمهای ناشی سرشان کلاه رفته در بورس چی
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
سلام این مصوبه کجاست ؟؟ چرارونمایی نمیشود ؟ مگرشمادیده اید که تایید میکنید !!!!
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
عنوان تیتر با محتوای خبر را هرکس فهمید لطفا توضیح دهد بقیه هم متوجه موضوع شویم . در غیر ایتصورت واجب است بورس نیوز عذر خواهی نماید .
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
با سلام. بورس نیوز خواهش میکنم در مورد معاملات میدکو و حقوقی نوسانگیر ی مطلب بذار.
اراک بورس
-
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
با تک رقمی شدن سود بانکی فقط فشار اقتصادی بر قشرمتوسط و مصتضعف بیشتر میشود باورتان نمیشود بروید تحقیق کنید
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
با معاملات بلوکی حقوقیها شاخص مثبت می کنند تا یک تعداد دیگری رابا فریب وارد منجلاب بورس بکنند وسرمایه آنها رابه باد بدهند .
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
سهام داران محترم حقوقی ها با قیمت پایین گذاشتن سهم شما را وحشت زده می کنند وسهام را مجانی از چنگتان در می اورند شما هم متحد شده مثل مرغ هرکدام چند سهم نوک بزنید به این طریق نوسان گیران هم به تله می افتند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
الکی شاخص را بالا می برند باید بذارند تا 60000تا پایین بیاد بعدرشدکنه تاسهامدارات ازضررخارج بشن