بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بورس اوراق بهادار تهران( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز یکشنبه مورخ 1395.04.27 در محل پژوهشگاه نیرو با حضور بیش از 76 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۶۳۲۸

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بورس اوراق بهادار تهران( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز یکشنبه مورخ 1395.04.27 در محل پژوهشگاه نیرو با حضور بیش از 76 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیئت‌رئیسه مجمع با حضور آقای علیرضا عسگری مارانی به‌عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان نصراله برزنی و مرتضی علی اکبری و به دبیری آقای ابولفضل متین تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیئت‌مدیره توسط مدیرعامل محترم ، جناب آقای دکتر قالیباف و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورت‌های مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29

2- تقسیم 100 ريال به‌عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به‌عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی شاخص اندیشان به‌عنوان بازرس علی‌البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار

5- انتخاب اعضای هیئت مدیره به شرح ذیل:

· اعضای اصلی:

- شرکت‌های سرمایه گذاری صبا تامین

-گروه مالی ملت

- گروه ارزش آفرینان پاسارگاد

- کارگزاری بانک تجارت

- گروه سرمایه گذاری تدبیر

- کارگزاری توسعه فردا

- سرمایه گذاری توسعه ملی

· اعضای علی البدل:

- سرمایه گذاری غدیر

- آقای ابراهیم التجانی

- گروه مدیریت سرمایه گذاری امید

6- تصویب افزایش سرمایه 36.3 درصدی، سرمایه بورس تهران از 1100 میلیارد ریال به 1500 میلیارد

مجمع شرکت بورس

حاشیه مجمع:

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، روز یکشنبه 27 تیرماه 94 ، مجمع عمومی عادی سالیانه بورس تهران با حضور76 درصد از سهامداران برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی رضا عسکری مارانی به عنوان رئیس جلسه مجمع، رسمیت جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بورس اوراق بهادار تهران را با حضور بیش از 76 درصد از سهامداران اعلام کرد.

رییس جلسه از آقایان مرتضی علی اکبری از طرف گروه نهادهای مالی، نصراله برزنی از طرف گروه کارگزاران به عنوان ناظرین جلسه، ابوالفضل متین از طرف کانون اشخاص حقیقی به عنوان دبیر جلسه و آقای حسین پناه به عنوان نماینده سازمان بورس برای حضور در جایگاه دعوت کرد.

همچنیندکتر حسن قالیباف اصل به عنوان مدیرعامل بورس تهران، علی عباس کریمی معاونت پشتیبانی و آقای جم نماینده بازرس قانونی و حسابرس از موسسه حسابرسی بیات رایان در جایگاه حضور یافتند.

در ادامه این جلسه دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس ضمن تشکر از تمامی سهامداران برای حضور در مجمع، گزارش هیات مدیره به مجمع را برای سهامداران بورس تهران قرائت کرد.

بر اساس این گزارش درمجمع بورس اوراق بهادار تهران صورت های مالی منتهی به 1394.12.29 بررسی و تصویب شد . در ضمن با موافقت سهامداران شرکت بورس،پرداخت 10 تومان سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب رسید.

همچنین در مجمع عمومی عادی سالیانه بورس اوراق بهادار تهران روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار تعیین گردید.

در ضمن حسابرس و بازرس قانونی موسسه تدوین و همکاران و عضو علی البدل موسسه شاخص اندیشان انتخاب شدند.

در خاتمه این جلسه حق حضور اعضای هیات مدیره در جلسات برای هر جلسه در ماه 600 هزار تومان و پاداش کل اعضای هیات مدیره برای سال مالی منتهی به 1394.12.29مبلغ 210 میلیون تومان تعیین و با اکثریت آراء تصویب شد.

در مجمع عمومی فوق العاده بورس تهران پس از استماع سخنان دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس تهران و قرائت گزارش حسابرس قانونی با اکثریت آراء به افزایش سرمایه رای مثبت دادند و با تصویب افزایش سرمایه 36.3 درصدی، سرمایه بورس تهران از 1100 میلیارد ریال به 1500 میلیارد ریال افزایش یافت.

همچنین دکتر قالیباف از بهره برداری از ساختمان بورس در منطقه سعادت آباد ظرف دوسال آینده خبر داد.

لازم به ذکر است این افزایش سرمایه از محل اقلام حقوق صاحبان سهام شامل سود انباشته و اندوخته احتیاطی طی یک یا چند مرحله در 2 سال صورت می پذیرد.

در این مجمع، انتخاب اعضای هیات مدیره بورس تهران مطرح و رای‌گیری شد. پس از رای گیری شرکت‌های سرمایه گذاری صبا تامین، گروه مالی ملت، گروه ارزش آفرینان پاسارگاد، کارگزاری بانک تجارت، گروه سرمایه گذاری تدبیر، کارگزاری توسعه فردا و سرمایه گذاری توسعه ملی اعضای هیات مدیره بورس تهران را تشکیل دادند.

در ضمن به ترتیب سرمایه گذاری غدیر، آقای ابراهیم التجانی و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید به عنوان اعضای علی البدل این هیات مدیره انتخاب شدند.

* بورس تهران در یک نگاه:

مجمع شرکت بورس

مجمع شرکت بورس

* اعضای هیئت‌مدیره:

مجمع شرکت بورس

* گزیده اطلاعات مالی:

مجمع شرکت بورس

 روند 

متوسط ماهانه ارزش و حجم معاملات نرمال سه سال گذشته:

مجمع شرکت بورس

* پیام هیئت‌مدیره:

سال 1394 برای بازار سرمایه ایران با فرازوفرود و بیم و امید فراوان همراه بود. در این سال نه‌تنها بازار سرمایه که کل اقتصاد ایران با دقت به تحولات عرصه دیپلماسی چشم دوخته بود. مذاکرات ایران باقدرت های جهانی بی‌شک بخش بزرگی از توجه فعالان بازار سرمایه را از آن خود کرده بود. این سال با رکود جهانی که به دنبال افت رشد اقتصادی چین رخ‌داده بود نیز رودررو شد. به‌گونه‌ای که شاخص‌های اکثر بورس‌های معتبر بین‌المللی کاهش قابل‌ملاحظه ای تجربه کردند. در پی رکود یادشده، کاهش شدید قیمت نفت، فلزات اساسی و فولاد از دیگر رویدادهای پراهمیت اقتصاد جهانی بودند مه هر یک تأثیر قابل‌توجهی بر بازار سرمایه ایران داشتند. بااین‌وجود استقبال از توافق هسته‌ای چنان بود که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سه ماه پایانی سال، بیش از 30 درصد افزایش یافت.در پی توافقات انجام‌شده، امید به تجربه فضایی متفاوت در بازار سرمایه ایران، تنها به سرمایه‌گذاران خارجی محدود نشد و نگاه بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان بین‌المللی را نیز به‌سوی خود جلب کرد. بدین‌سان بورس تهران در سال 1394 پذیرای 71 هیئت خارجی بود؛ همچنین نشست مشترک با مسئولان ارشد و فعالان بورس استانبول برگزار کرد و خود نیز در نشست تخصصی معرفی بازار سرمایه ایران در لندن، در عالی‌ترین سطح شرکت کرد. میزبانی از اعضای فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی در شهر تاریخی اصفهان نیز از دیگر فعالیت‌های بین‌المللی بورس تهران در سال 1394 به شمار می‌رود که به کیفیت مطلوبی به انجام رسید.

به‌هرحال سال 1394 پر نشیب و فراز و با رشد 22.6 درصدی ارزش جاری و 22.8 درصدی ارزش اسمی بازار سهام بورس تهران به پایان رسید. ارزش معاملات نرمال بازار سهام در سال 1394 رشدی تقریباً 13 درصدی را تجربه کرد، هرچند افت معنادار معاملات عمده، کل ارزش معاملات سهام را کاهش داد. شاخص کل نیز در سه ماه پایانی با شتابی فزاینده اوج گرفت و درنهایت سال 1394 را با رشدی بیش از 28 درصدی پشت سر گذاشت. در همین مدت شاخص هم‌وزن که با دقت بیشتری روند عمومی بازار را به نمایش می‌گذارد، سعودی 35 درصدی را تجربه کرد.

در سال 1394 بورس اوراق بهادار تهران فرصت یافت تا توانایی بازار سرمایه در تأمین مالی فعالان اقتصادی را به اثبات برساند. عرضه موفق بیش از 58 هزار میلیارد ریال اوراق تأمین مالی که با رشد بیش از 450 درصدی معاملات این اوراق نیز همراه شد، عرصه جدیدی پیش روی جویندگان منابع مالی و همچنین فعالان بازار سرمایه ایران قرارداد.

عرضه اولیه شرکت‌هایی همچون سیمان خوزستان، پتروشیمی مبین، بیمه ما و پتروشیمی فجر و انتقال پتروشیمی جم و سبحان دارو از فرا بورس به بورس تهران از دیگر رویدادهای مثبت بورس تهران در سال 1394 بود. در این سال شرکت‌هایی نظیر تأمین سرمایه امید، بانک شهر، صنعتی مینو و شفا دارو نیز در بورس تهران پذیرش شدند اما مجال درج در تابلوی معاملات را نیافتند.

برگزاری مراسم زنگ معاملات به‌منظور گرامی داشت سالروز پذیرش شرکت‌ها در بورس تهران ازجمله اقداماتی بود که در سال 1394 آغاز و بدل به رویه‌ای متداول شد. این فعالیت باهدف افزایش جذابیت‌های بورس تهران برای شرکت‌های پذیرفته‌شده انجام می‌شود. در ارتباط با افزایش جذابیت برای بورس شرکت‌های پذیرفته‌شده، بورس تهران مطالعات مفصلی در این سال به انجام رساند و در ابتدا به برگزاری جشن آغاز معاملات همت گذاشت.افزون بر این در حوزه ناشران، بورس تهران به برگزاری 2 میز صنعت و بیش از 1000 نفر ساعت، آموزش تخصصی برای ناشران بورسی اقدام کرد.

در زمینه اقدامات بورس تهران در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش می‌توان به مواردی همچون برگزاری بیش از 22 هزار نفر ساعت انواع دوره‌های آموزشی، برگزاری سمینار حاکمیت شرکتی توسط بورس اوراق بهادار تهران با همکاری دانشگاه الزهرا و دیگر سمینارهای تخصصی در استان‌ها و چاپ 7 عنوان کتاب در حوزه‌ی کودک و نوجوان و عموم سرمایه‌گذاران اشاره کرد.

در حوزه توسعه‌ی بازار نیز بورس تهران موفق به دریافت مصوبه‌ی کمیته‌ی فقهی برای معاملات آتی سبد سهام شد و مطابق با مصوبه یادشده دستورالعمل معاملات مذکور را تهیه کرد و به سازمان بورس ارائه داد. مطالعات مفصل در ارتباط با نرم‌افزار مدیریت ریسک قراردادهای اختیار معامله به نتایج دلگرم‌کننده‌ای دست‌یافت و در اختیار شرکت مدیریت فناوری و همچنین سازمان بورس قرار گرفت. همچنین مطالعاتی در مورد امکان‌سنجی راه‌اندازی ابزارهایی همچون وارانت و ریپو در بورس تهران به انجام رسید. شناسایی مشوق‌های بورس‌های اوراق بهادار برای شرکت‌های پذیرفته‌شده، بررسی انواع شاخص‌ها در سایر بورس‌ها، آسیب‌شناسی و بازار گردانی در بازار سرمایه ایران، بررسی قوانین و مقررات تقسیم سود در کشورهای منتخب، بررسی روش‌های متداول عرضه اولیه اوراق بهادار و تهیه دستورالعمل پیشنهادی دراین‌ارتباط ازجمله فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای بورس تهران در سال 94 به شمار می‌آید.

در پایان هیئت‌مدیره از همراهی سهامداران محترم، اعضای شورای عالی بورس و اوراق بهادار، هیئت‌مدیره و مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضا و ناشران پذیرفته‌شده، اصحاب رسانه و سرمایه‌های انسانی خود قدردانی و سپاسگزاری می‌نماید و معتقد است توسعه و تعمیق بازار سرمایه با همکاری همه فعالان بازار ممکن خواهد شد.

* رویدادهای مهم:

مجمع شرکت بورس

مجمع شرکت بورس

مجمع شرکت بورس

مجمع شرکت بورس

* ترکیب سهامداران:

تعداد سهام و ترکیب سهامداران شرکت در جدول شماره 1 نشان داده‌شده است. بر اساس ماده 54 قانون بازار اوراق بهادار هیچ سهامدار حقیقی یا حقوقی به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم نمی‌تواند بیش از 2.5 درصد از سهام شرکت را در اختیار داشته باشد. بر اساس ماده 9 اساسنامه، سهامداران شرکت به سه گروه کارگزاران، نهادهای مالی و سایر اشخاص تقسیم می‌شوند که در هر زمان، حداکثر درصد سهام گروه‌های مذکور و تغییرات بعدی آن توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین می‌گردد.

مجمع شرکت بورس

فهرست سهامداران عمده:


مجمع شرکت بورس

سرمایه و تغییرات آن

تغییرات سرمایه شرکت از بدو تأسیس به شرح جدول زیر است:

مجمع شرکت بورس

* وضعیت معاملات سهام بورس تهران

با توجه به تکالیف مجمع مبنی بر پذیرش سهام بورس اوراق بهادار در تابلو بورس و فراهم کردن امکان دادوستد سهام بین سهامداران، اقدامات و پیگیری برای اخذ مجوز موردنیاز تا تاریخ 1390.06.13 منجر به درج نماد "بورس" در بازار پایه فرا بورس گردید، بطوریکه معاملات بورس تهران در سه‌طبقه کارگزاران، نهادهای مالی و سایر اشخاص (مطابق با مفاد اساسنامه بورس تهران) به ترتیب با نمادهای "ذبورس1" ، "ذبورس2" و "ذبورس3"، از تاریخ مذکور در بازار پایه فرا بورس ایران به‌صورت توافقی و از طریق کارگزاران فعال در بازار فرا بورس صورت می‌پذیرد. جدول ذیل میزان معاملات سهام بورس تهران را در سال 93و94 نشان می‌دهد.

مجمع شرکت بورس

* روند شاخص کل بورس و روند ماهانه ارزش بازار در سال 94

مجمع شرکت بورس

* عملکرد و دستاوردهای سال 94:

بورس اوراق بهادار تهران هم‌راستا با راهبردهای کلان، برنامه‌های توسعه‌ای و فعالیت‌های جاری را در سال 1394 طرح‌ریزی و نسبت به انجام آن اقدام نموده است. برنامه‌های توسعه‌ای و اقدامات جاری معاونت‌ها و حوزه مدیریت به شرح جدول ذیل است:

مجمع شرکت بورس

مجمع شرکت بورس

مجمع شرکت بورس


* اهداف کلان:

اهداف کلان شرکت در هفت محور اصلی به شرح زیر عبارت است از:

مجمع شرکت بورس

* اهداف و برنامه‌های سال 95:

مجمع شرکت بورس

مجمع شرکت بورس


* ترازنامه:

مجمع شرکت بورس

* صورت سود و زیان:

مجمع شرکت بورس


* آدرس وب‌سایت شرکت:

http://www.tse.ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
بورس تهران در اندیشه جهانی شدن، این جمله بسیار زیبا آدمی را به فکر فرو می برد، انگار در کشور ما چند سالی است که اقلام از جمله اتومبیل ها به نرخ جهانی داد و ستد می شود، هیچ کالایی به علت ارزان بودن نوع خارجی به صورت قاچاق وارد کشور نمی شود، دولت هر وقت کمبود بودجه احساس کند از شرکت ها به انحاء مختلف از جمله نرخ خوراک، ارزش مالکانه، مالیات بر ارزش افزوده و .... دریافت نمی کند. تا کی باید بورس ما در توهم باشد معلوم نیست.
حمید مهراوران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
بسیار عالی زحمت کشیدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
واقعا ميخواهيد بورس ايران را جهاني كنيد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
با سلام .
لطفا در مورد وضعیت ساختمان شرکت بورس و اینکه چرا تا به حال این ساختمان آماده نشده است , پیگیری نمایید .
با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
اخه کداوم سرمایه گذار عاقل خارجی میاد تو بورس ایرانی سرمایه گذاری کنه که هیچ مسیولی نداره و نمادهاش دایما بسته میشن ان هم برای مدت طولانی ...تازه ضرهای بورسی هم به کنار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
سهامدار عزیز شک نکن بورس ایران قابلیت جهانی شدن را به چند دلیل دارد 1-مدیران عامل ایران چون هیچ نیرویی قادر به کنترل بدلیل ....نیست از هر طرف سرمایه اندوزی میکنند خارجی ها هم به تبع اموزش لازم را می بینند 2- با تعدادی سهم برای سوخت که کنار گذاشته اند نوسان گیری را برای اقوام نزذیک با جمله های قرار دادی در سهام یاب انجام می دهند (بکرات شاهد هستیم سهام مثبت بلا فاصله به منفی تبدیل می شود (خارجی هام هم بعد از مدتی نان ایران را بخئرند احکام وارده در تورات وانجیل فراموش می شود 3- حارجی ها هم یاد می گیرند فقط پشت شیشه تلئزیون حرف از دیانت بزنند ودر مجامع علامت حضرت مسیح را بکشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
نزدیک دو ماه از مجمع سالیانه میگذره و نماد باز نشده ،تو هم نو زرد درامدی!!؟
فردوسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
مخصوصا واسه ناتوانی در عرضه ها و بخور بخور کارگزاران که خودشان از اعضای هیئت مدیره هستند این بورس رتبه یک جهانی را بخود اختصاص خواهد داد!! خجالت هم نمیکشن با اینهمه فساد و زد و بند در اندیشه جهانی شده هم هستن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
مدیران بیسواد تو این کشور همه دوست دارن جهانی بشن.خونه خودشونو نمیتونن مدیریت کنن نابغه ها....