بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
این نامه جعلی در حالی در فضای تلگرام دست به دست می چرخد که معاون اول رییس جمهوری اصلاحیه تبصره (3) ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده 104قانون مالیات های مستقیم را جهت اجرا ابلاغ کرد.
کد خبر : ۱۶۶۵۸۳
نویسنده :
کیوان فر
طی روز جاری تصویر نامه ای به نقل از مدیر عامل شرکت ایران خودرو خطاب به رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد که در متن آن آمده بر اساس تصمیم هیأت مدیره مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، این شرکت در نظر دارد که پس از انجام مجمع فوق العاده در تاریخ 95.05.13 تعهد افزایش سرمایه را تا تاریخ 95.05.20 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت برساند.

به گزارش بورس نیوز، این نامه که تصویر آن در ذیل آمده است در حالی از سوی یکه زارع خطاب به شاپور محمدی در کانال ها و گروه های تلگرامی منتشر شد که طبق پیگیری های خبرنگار ما مشخص گردید که این نامه جعلی بوده و مدیر عامل "خودرو" چنین نامه ای برای رییس سازمان بورس ارسال نکرده است.

نامه مدیرعامل

اما نکته اصلی اینجاست که این نامه جعلی در حالی در فضای تلگرام دست به دست می چرخد که معاون اول رییس جمهوری اصلاحیه تبصره (3) ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده 104قانون مالیات های مستقیم را جهت اجرا ابلاغ کرد.

طبق این مصوبه مهلت انجام سایر ترتیبات افزایش سرمایه و همچنین ثبت آن برای اشخاص حقوقی که تا پایان سال 1394 نسبت به تجدید ارزیابی دارایی های خود اقدام نموده اند، تا پایان سال 1395 تعیین شده است.

از این رو با توجه به مصوبه مذکور و نظر به اینکه تاکنون ایران خودرو هیچ اقدامی جهت تجدید ارزیابی دارایی هایش نکرده، پس نمی تواند از معافیت مالیاتی مذکور استفاده کند.

اما انتشار چنین تصویر جعلی و دروغینی که موضوع آن برای بازار سرمایه و فعالان آن بسیار در خور توجه و با اهمیت است، به نقل از یکی از مجموعه های بزرگ در گروه خودروسازان نه تنها کاری غیر اخلاقی و ناشایست است؛ بلکه مشکل اصلی در رابطه با چنین اقدامی آن است که انتشار این نامه جعلی شفافیت بازار سرمایه و نیز اعتماد سرمایه گذاران و سهامداران را نشانه گرفته است.

این در حالی است که حتی اگر چنین موضوعی برای "خودرو" امکان پذیر بود، به طور قطع یکه زارع از طریق سایت کدال اقدام به اطلاع رسانی پیرامون آن می کرد.

از این رو برخورد واجب دانستیم، در راستای اطلاع رسانی بهتر و شفاف شدن موضوع به سرمایه گذاران و سهامداران هشدار دهیم که امکان سوء استفاده های احتمالی را برای افراد سودجو فراهم نکنند و برای کسب اطلاعات واقعی و صحیح از سامانه اطلاع رسانی کدال استفاده کنند و به این قبیل اقدامات نادرست و غیر اخلاقی که این روزها به وفور در تلگرام منتشر می شود، بها ندهند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر