بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر : ۱۶۶۹۵۵
به گزارشبولتن نیوز،با افزایش تولید گاز در پارس جنوبی، مصرف سوخت مایع در نیروگاه های کشور کاهش یافته و زمینه برای افزایش صادرات فرآورده های نفتی فراهم شده است.


پیشتر، بیشتر نیروگاه ها از گازوییل و نفت کوره برای تولید برق استفاده می کردند، اما به تدریج گاز جایگزین سوخت های مایع شده است.

سیدناصر سجادی مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران با تشریح جزییات افزایش صادرات فرآورده های نفتی، گفت: در ١٨ روز مرداد ماه جاری ، به طور میانگین روزانه 47میلیون لیتر نفت کوره و 14 میلیون لیتر نفت گاز و در مجموع روزانه 61 میلیون لیتر فرآورده نفتی صادر شده است.

وی با بیان این که میانگین صادرات فرآورده های نفتی در 141 روز نخست امسال از مرز 56 میلیون لیتر در روز گذشت، گفت دراین مدت به طور میانگین روزانه 44 میلیون لیتر نفت کوره و حدود 12 میلیون لیتر نفت گاز صادر شده است.

وی ادامه داد: صادرات گازوییل پارسال سه میلیون لیتر بود در حالی که با اقدام های انجام شده تنها صادرات این فرآورده در مرداد ماه امسال چهار برابر شده است.

سجادی اعلام کرد: برای ایجاد زیرساخت های صادراتی، امکانات بسیار وسیعی در بنادر جنوبی و ماهشهر به وجود آمده و توسعه یافته است.

وی گفت: با امکانات وسیع صادراتی به وجود آمده در بنادر جنوبی کشور، امکان انتقال فرآورده های نفتی به جنوب و صادرات از این بنادر ایجاد شده است.
منبع:ایرنا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر