بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر : ۱۶۶۹۷۴

در آخرین روز معاملاتی هفته، حدود 326 میلیون اوراق بهادار در بازارهای فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، معاملات 20 مرداد‌ماه 1395 فرابورس با خرید و فروش 325 میلیون و 110 هزار ورقه بهادار در 29 هزار و 187 نوبت به ارزش یک هزار و 589 میلیارد و 140 میلیون ریال به پایان رسید.

آیفکس در ساعات آغازین فعالیت بازار 4 واحد بالا رفت اما پس از آن رو به کاهش گذاشت و در پایان با حدود یک واحد افت نسبت به دیروز روی عدد 817 واحد توقف کرد.

در بازار اول 53 میلیون ورقه بهادار به ارزش 138 میلیارد ریال داد و ستد شد و 156 میلیون ورقه بهادار به ارزش 367 میلیارد و 610 هزار ریال در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت.

بیشترین حجم معاملات روز جاری متعلق به ریل پرداز سیر با معامله 61 میلیون و 620 هزار سهم بود و بیشترین ارزش معاملات در نماد پالایش نفت تهران به ارزش 97 میلیارد و 710 میلیون ریال رقم خورد.

همچنین سهام صنایع نسوز توکا، آتیه داده پرداز و دارو سازی کاسپین تامین بیشترین افزایش قیمت و سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب، پالایش نفت لاوان و زغال سنگ پروده طبس بیشترین کاهش قیمت را در روز جاری تجربه کردند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت نیز مربوط به اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا3" به ارزش 79 میلیارد ریال بود؛ در عین حال ارزش معاملات روزانه در نمادهای مختلف اسناد خزانه اسلامی به رقم760 میلیارد ریال رسید. بالاترین حجم معاملات ‏ETF‏ هم در صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 2 میلیون و 580 هزار سهم انجام شد.

این گزارش می‌افزاید، امروز اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در اغلب نمادها با کاهش قیمت مواجه و هر ورقه آن در بازه 927 تا 998 هزار ریال مبادله شد. بیشترین افت قیمت هم مربوط به نماد (تسه9309) آذر‌ 93 بود.

گفتنی است طی امروز، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب و حق تقدم آن پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات مجمع مذکور در سامانه معاملاتی و نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی، بازگشایی شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر