بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر : ۱۶۷۲۶۷
در جلسات علنی این هفته مجلس شورای اسلامی و در ادامه انتخاب اعضای ناظر مجلس در هیأت‌ها و مجامع، نمایندگان، اعضای ناظر در سه هیأت رسانه‌ای و سیاسی انتخاب شدند.

به گزارش تسنیم براساس این گزارش احسان قاضی‌زاده هاشمی و غلامرضا کاتب بعنوان نمایندگان جدید مجلس در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما انتخاب شدند.

ترکیب فعلی اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما به این صورت است. حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای (رئیس شورا ) و محمدجواد لاریجانی از سوی قوه قضاییه، عبدالرضا رحمانی فضلی و حسام الدین آشنا (نایب رییس) از سوی قوه مجریه، غلامرضا کاتب و احسان قاضی زاده هاشمی از سوی قوه مقننه و محمدحسین صوفی بعنوان دبیر شورا انتخاب شدند.

شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که بر اساس اصل 175 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده‌است، نهادی برای نظارت بر صدا و سیما است.

این شورا به عنوان بازوی نظارتی، مسئول ارائه مستقیم گزارش‌ها و ارزیابی‌های قوای سه‌گانه نظام از عملکرد رسانه ملی به رهبر جمهوری اسلامی است. این شورا از 6 عضو (2 نفر به انتخاب رئیس‌جمهور ایران، 2 نفر به انتخاب رئیس قوهٔ قضائیه و 2 نفر به انتخاب مجلس شورای اسلامی) تشکیل می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر