بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
شركت پاكسان توليد‌كننده محصولات بهداشتي و شوينده طي جوابيه‌اي به مطلب«شركت دولتي پاكسان به ابهامات پاسخ دهد» كه به نقل از سايت توفان‌نيوز و در قالب طرح سؤال در روزنامه «جوان» درج شده بود پاسخ داده است.
کد خبر : ۱۶۷۳۵۹
نویسنده :
قاسمی -ارسالی
شركت پاكسان توليد‌كننده محصولات بهداشتي و شوينده طي جوابيه‌اي به مطلب«شركت دولتي پاكسان به ابهامات پاسخ دهد» كه به نقل از سايت توفان‌نيوز و در قالب طرح سؤال در روزنامه «جوان» درج شده بود پاسخ داده است كه عيناً در زير مي‌آيد: شركت پاكسان با مديريت جديد توانسته است با كاهش هزينه‌ها و حذف برج‌هاي زايد، ايجاد انگيزه بيشتر ميان كارگران، جلوگيري از قصور و سهل‌انگاري‌هاي برخي مديران و بهبود روش‌هاي مديريتي سود را در مدت مشابه عمر مديريتي مدير عامل جديد بيش از 77 درصد افزايش دهد. بديهي است كه برخي از افراد – ذيفعان سابق و مدعيان دروغين امروز – با از دست رفتن منافعشان در اين شركت كه جزو سوده‌ترين وموفق‌ترين شركت‌هاي زيرمجموعه بانك ملي است دست به اقداماتي بزنند كه موجب خدشه‌دار شدن موقتي وجه اين شركت معتبر داخلي شود، لذا جهت تنوير افكار عمومي ضروري است تا بر اساس رويه جديد و دستور اكيد مدير عامل در اين باره شفاف‌سازي شده و موارد اتهامي در مطلب چاپ شده به ترتيب و به شرح زير پاسخ و شفاف‌سازي شود.

1- نگارنده مطلب فوق مدعي شده است كه پروژه‌هاي پيمانكاري بدون ترك تشريفات قانوني در دوره جديد برگزار شده است كه اين مطلب از اساس كذب محض بوده و تنها در يك مورد ترك تشريفات انجام شده است كه مستقيماً باسلامت كارگران مرتبط بوده است وگرنه تمام پروژه‌هاي پيمانكاري بر اساس ضوابط و مطابق با قوانين موجود اجرا شده‌اند. مورد مذكور نيز بر اساس گزارش واحد HSE‌شركت و به استناد اعتراض شوراي اسلامي كار و نارضايتي عموم كارگران كه منجر به ممانعت سريع از ادامه كار پيمانكار سالن غذاخوري پاكسان و لزوم اقدام سريع در به كار‌گيري پيمانكار موقت انجام گرفته است.

2- همچنين در مطلب فوق ادعا شده كه با پيمانكار موقت سالن غذاخوري با افزيش 40 درصدي مبلغ مشابه پيمانكار قبلي قرارداد بسته شده كه اين مطلب نيز غيرواقعي بوده و قرارداد ايشان تا زمان برگزاري مناقصه قريب‌الوقوع تنها 10 درصد افزايش داشته كه با توجه به كيفيت و تورم 14 درصدي اعلامي از سوي بانك مركزي منطقي است.

3-در مطلب فوق به چاپ كتابي در هزاران جلد و باعنوان« فراتر از مديريت » اشاره شده كه اولاً تيراژ اين كتاب تنها هزار جلد بوده و اصلاً زمان چاپ كتاب مربوط به دوره حضور مديريت جديد در شركت پاكسان نبوده است. همچنين نويسنده بر اساس علاقه شخصي و بودجه شخصي اين كتاب را به چاپ رسانده كه سوابق و قراردادو پرداخت‌هاي آن موجود است.

4- نويسنده مطلب از تغييرات مديريتي شركت پاكسان ناراحت بوده وبركناري و جابه‌جايي مديران را نقد كرده است. در حالي كه دليل بركناري برخي مديران بر اساس كميته انضباطي و پيگيري‌هاي حقوقي و پرونده‌هاي قضايي مفتوح است كه ظاهراً نويسنده مطلب روابطي با مديران خلع يد شده يا معلق از كار دارد.

5- در مطلب فوق از استراتژي تبليغاتي و اسپانسر شدن شركت پاكسان در برنامه ماه عسل به شدت انتقاد شده و هزينه‌هاي تخصيص يافته براي تبليغات را از جيب كارگران دانسته است در حالي كه هزينه مذكوربر اساس كمپين تبليغاتي مورد تأييد هيئت مديره بوده و بازدهي تبليغاتي اين پروژه و حضور در برنامه ماه عسل با 25 ميليون بيننده (كه عمدتاً بينندگان بانوان و دختران هستند) يكي از موفق‌ترين برنامه‌هاي مؤثر در فروش و بازاريابي به شمار مي‌رود و بدون شك يكي از عوامل مؤثر در بهبود وضعيت سود و افزايش فروش كالا همين موضوع بوده است و در قياس با هزينه‌هاي تبليغاتي نتيجه گراي رقيبان شركت پاكسان اقدامي در‌خور تأمل و شايسته بوده است.

6- در بندي ديگر از ادعاهاي ذكر شده در اين گزارش از اعتراضات كارگري به عنوان حربه‌اي براي فشار بر مديريت جديد استفاده شده است، در حالي كه اين موضوع نيز كذب محض است زيرا مديريت جديد با دستور تبديل وضعيت شغلي بيش از 580 كارگر پيماني به قرارداد دائمي از سوي كارگران و در تجمعي پيش از شروع كار مورد تقدير قرار گرفت و اكنون مي‌توانيم ادعا كنيم تا پايان شهريور ماه در شركت پاكسان كارگري پيماني نخواهد بود. اين در حالي است كه برخي كارگران پيماني با سابقه 15 ساله در شركت فعاليت مي‌كردند و از مزاياي كارگران استخدامي محروم بودند.

7- همچنين در گزارش مذكور به پرداخت پاداش آخر سال اشاره شده كه اين پاداش نيز بر اساس ضوابط شركت‌هاي بورسي بوده اما مدير جديد در آن هيچ دخل و تصرفي نداشته و تصميم قانوني مذكور پيش از مديريت جديد اتخاذ شده اما طرح اين موضوع در زمان حاضر سؤال‌برانگيز است. در پايان خاطر نشان مي‌كند: نويسنده مذكور كه به نقل مطلبي در آن روزنامه به چاپ رسيده است تا قبل از مديريت جديد و فسخ قرار داد شركت پاكسان باايشان ماهانه 50 ميليون ريال ودر مجموع 105 ميليون تومان بابت مشاوره مطبوعاتي دريافت كرده كه گزارش مذكور نيز دقيقاً بعد از اين اتفاق تهيه و نشر داده شده و هم اكنون نيز طرح دعواي حقوقي عليه ايشان به دليل تهديد، اهانت و چاپ مطالب كذب در دادسراي رسانه و مراجع ذي‌صلاح ديگر در حال پيگيري است.

جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
پاکسان سفید چون برف