بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
100 درصد سهام شرکت هواپیمایی آسمان در اختیار آتیه صبا به عنوان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری است و این شرکت جزو شرکت‌های این هلدینگ محسوب می‌شود.
کد خبر : ۱۶۷۸۷۵
نویسنده :
آتیه صبا

هلدینگ آتیه صبا 60 شرکت زیرمجموعه دارد که شرکت‌هایی مانند: هواپیمایی آسمان، شرکت ملی نفتکش و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران را شامل می‌شود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد هلدینگ آتیه صبا پرداخت و گفت: هلدینگ آتیه صبا 60 شرکت زیرمجموعه دارد که شرکت‌هایی مانند: هواپیمایی آسمان، شرکت ملی نفتکش و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران را شامل می‌شود .

احمدرضا نیک‌کار اصفهانی افزود: 100 درصد سهام شرکت هواپیمایی آسمان در اختیار آتیه صبا به عنوان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری است و این شرکت جزو شرکت‌های این هلدینگ محسوب می‌شود.

به گفته مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با شرکت هواپیمایی آسمان پیش از این 10 هواپیمای زمین‌گیر داشت،‌ که در راستای افزایش اشتغال 10 فروند هواپیما را فعال کردیم که برای 8 فروند موتور از خارج کشور خریداری شد.

نیک‌کار اظهار کرد: ظرفیت فعلی شرکت هواپیمایی آسمان نسبت به 6 ماه قبل دو برابر شده است و نسبت به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پروازهای بیشتری دارد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا تصریح کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم طی هماهنگی با وزارت راه پس از اخذ مجوزهای اوفک خرید هواپیمای نو را در دستور کار قرار دهیم.

نیک‌کار اصفهانی با تأکید بر اینکه شرکت هواپیمایی نباید تعدد ناوگان داشته باشد، اظهار داشت:‌ تلاش کردیم یک مدل خاص هواپیما برای پروازهای کوتاه برد و مدل هواپیمای بزرگ‌تر برای پروازهای خارجی داشته باشیم و از تعدد برند هواپیما در انواع تایپ‌ها خودداری کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان 3 هزار نفر نیروی انسانی داشت، گفت:‌ این تعداد نیروی انسانی زیاد بود اما تلاش کردیم که آنها را به کار گیریم و تعدیل نیرو نداشته باشیم در این راستا هواپیماهای زمین‌گیر را عملیاتی کردیم.

نیک کار ادامه داد:‌ سرمایه شرکت هواپیمایی آسمان پیش از این 50 میلیارد تومان بود که در 3 ماهه گذشته این رقم به 330 میلیارد تومان افزایش یافت و بعد از ایران‌ایر تنها ایرلاینی هستیم که ارقام سرمایه مورد تصویب سازمان هواپیمایی کشوری را محقق کرده‌ایم.

وی گفت: شرکت هواپیمایی آسمان به 5 بانک بزرگ کشور بدهی داشت که بدهی به 4 بانک پرداخت شد و بدهی به بانک پنجم هم تسویه می‌شود.

نیک کار اصفهانی با بیان اینکه آتیه صبا بزرگترین مجموعه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است، افزود: استراتژی ما کارآفرینی و حضور در عرصه‌های مختلف حمل و نقل و گردشگری است.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا اظهار کرد: امروز یک بشکه نفت خام 40 دلار قیمت دارد در صورتی که یک گردشگر 2000 دلار در کشور هزینه می‌کند و این یعنی صادرات 100 بشکه نفت خام؛ بنابراین باید توسعه گردشگری در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این راستا طی توافق با دانشگاه لوزان سوئیس قرارداد ساخت اولین آکادمی گردشگری بین‌المللی را در اصفهان به امضا رساندیم که از ماه گذشته اجرای آن آغاز شده است.

نیک کار با اشاره به اینکه 64 هتل جهانگردی و ایران گردی خواهیم داشت که 5 ستاره خواهند بود، گفت: هفته آینده کلنگ اولین هتل (حلال) در اصفهان به زمین می‌خورد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود: در راستای ممانعت از افزایش آلودگی هوا نیز برنامه‌ریزی کردیم 1000 دستگاه خودروی هیبریدی برای هتل‌های مذکور وارد کشور کنیم که تعدادی از آنها در آستانه شماره گذاری است.

نیک کار گفت: از خودروی بنزین سوز سالانه 200 کیلوگرم مونواکسید کربن تولید می‌کند اما این خودروهای هیبریدی سالانه 70 گرم مونوواکسید تولید کرده و حداکثر 3 لیتر در صد کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد هواپیمای آسمان با کمپانی سازنده هواپیما میتسوبیشی بیان کرد: در سال اقدام و عمل باید زمانی که فعالیت‌ها به نتیجه رسید، آن را اعلام کرد هنوز به دلیل عدم صدور مجوزهایی اوفک هواپیمایی از خارج از کشور خریداری نکردیم اما تلاش کردیم هواپیمایی زمین گیر شرکت هواپیمایی آسمان را که همان 10 فروند بود فعال کنیم.

نیک کار بیان کرد: همان گونه که گفته شد آسمان به 5 بانک بزرگ بدهکار بود که بدهی به 4 بانک تسویه شد و تسویه بدهی بانک پنجم تا 20 روز آینده انجام می‌شود

وی بیان کرد: همچنین سرمایه شرکت آسمان طی سه ماه اخیر از 50 میلیارد تومان به 330 میلیارد تومان طبق الزام سازمان هواپیمایی کشوری افزایش یافت.

نیک کار افزود: در این راستا با دو کمپانی بزرگ که یکی شرکت میتسوبیشی ژاپن مذاکراتی را انجام دادیم تا طبق برنامه ریزی مشخص قطار مسافربری با سرعت 250 تا 270 کیلومتر بر ساعت راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت آتیه صبا گفت: پروژه راه‌اندازی تهران - مشهد با 250تا 270 کیلومتر در ساعت را در دستور کار قرار دادیم، در این راستا با دو کمپانی بزرگ که یکی شرکت میتسوبیشی ژاپن مذاکراتی را انجام دادیم تا طبق برنامه‌ریزی مشخص قطار مسافربری راه‌اندازی کنیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر