بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر : ۱۶۸۰۵۳

بازار فرابورس ایران معاملات روز جاری را با رشد حجم و ارزش دادوستدهای انجام شده نسبت به روز گذشته به پایان رساند.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ امروز یکشنبه چهاردهم شهریورماه تعداد 149 میلیون ورقه در 14 هزار و 229 دفعه مبادلاتی دادوستد شد که ارزش آن بالغ بر 766 میلیارد و 770 میلیون ریال بود و ارقام مربوط به حجم و ارزش معاملات نسبت به روز شنبه رشد نسبی را تجربه کرد.

در همین حال در بازار سهام فرابورس نیز سهامداران نقل و انتقال 74 میلیون سهم را به ارزش 218 میلیارد ریال شاهد بودند که نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران بیشترین حجم و ارزش معاملات در این بازار را با دست به دست شدن 12.5 میلیون سهم به ارزش 36 میلیارد ریال شاهد بود.

امروز در حالی نمادهای "شراز"، "وگستر" و "بساما" بیشترین رشد قیمتی را در جریان بازار تجربه کردند که نمادهای "تلیسه"، "غمینو" و "کپرور" با بالاترین افت روزانه قیمت تا سقف حداکثر 5 درصد روبه‌رو شدند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با نوسانات زیادی همراه شد و در نهایت به افت 3.5 واحدی (کمتر از 0.5 درصد) رضایت داد. نمادهای "شتران"، "مارون" و "ذوب" با افت قیمتی خود بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس گذاشتند و در عین حال نمادهای "هرمز" و "شراز" تا سقف 1.12 درصد تاثیر مثبت بر شاخص داشته و مانع از ریزش بیشتر آن شدند.

در خصوص بازار سهام فرابورس همچنین لازم به ذکر است، روز جاری نماد معاملاتي شركت گسترش صنايع پيام (لپيام1)، با توجه به اطلاعات دريافتي مبني بر انتشار گزارش عدم اظهار نظر حسابرس متوقف شد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بررسی معاملات حاکی از آن است به‌ترتیب نمادهای "اخزا 5" و "اخزا 6" بالاترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کردند. اسناد خزانه اسلامی مرحله پنجم امروز به تعداد 50 هزار و 500 ورقه به ارزش 48 میلیارد ریال دادوستد شد. پس از آن اسناد خزانه اسلامی مرحله ششم نیز شاهد دست به دست شدن 49 هزار و 500 ورقه به ارزش حدود 45 میلیارد ریال بود.

پیام ناظر بازار امروز همچنین اعلام کرد؛ نماد معاملاتي اسناد خزانه اسلامي مرحله دوم در نماد اخزا2، به منظور پرداخت مبالغ اسمي اين اسناد در روز يکشنبه 21 شهریورماه، در پايان معاملات روز سه‌شنبه شانزدهم این ماه متوقف می‌شود.

در نهایت در بازار دادوستد اوراق تسهیلات مسکن نیز قیمت هر ورقه تسه در بازه قیمتی 868 هزار ریال تا 899 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر