بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
سرپرست مشاور سرمایه گذاری شرکت کارگزاری سهم آشنا عنوان کرد:

تاثیر عوامل سیاسی بر بازار در نیمه دوم سال

بر اساس تجربیات گذشته دولتمردان سعی دارند تا در ماه های پایانی مهلت ریاست جمهوری خود، قشر روشن فکر جامعه که ضریب هوشی بالاتر دارند و در بازار سرمایه مشغول به فعالیتند را از طریق جو مثبتی که در بورس ایجاد خواهند کرد، راضی نگه دارند.
کد خبر : ۱۶۸۴۸۹
نویسنده :
یارمحمدی

افرادی که در بورس مشغول به فعالیت هستند، متوسط ضریب هوشی آنها از متوسط ضریب هوشی جامعه بالاتر است و دولتمردان نیز بر این امر واقفند و فلسفه رشد بازار در زمان انتخابات ریاست جمهوری نه تنها در ایران بلکه در تمامی جوامع دیگر نیز همین موضوع می باشد.

سرپرست مشاور سرمایه گذاری شرکت کارگزاری سهم آشنا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بر اساس تجربیات گذشته دولتمردان سعی دارند تا در ماه های پایانی مهلت ریاست جمهوری خود، قشر روشن فکر جامعه که ضریب هوشی بالاتر دارند و در بازار سرمایه مشغول به فعالیتند را از طریق جو مثبتی که در بورس ایجاد خواهند کرد، راضی نگه دارند.

ابراهیم قزل گل در ادامه افزود: با نزدیک شدن به زمان انتخابات تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه معتقدند اتفاقات سنوات گذشته تکرار خواهد شد، از طرفی عموماً حجم معاملات در فصل های پاییز و زمستان با افزایش همراه می شود، چرا که سال مالی جدید شرکت های کارگزاری آغاز می شود و حجم زیادی از اعتبارات آزاد می شود و در پی آن معاملات نیز رونق نسبی می یابند. بنابر این 6 ماهه دوم تحت تأثیر عوامل داخلی مثبت تر از نیمه نخست سال خواهد بود.

وی تصریح کرد: البته بخشی از قراردادهای بلاتکلیف شرکت های مختلف در این زمان باقی مانده تعیین تکلیف خواهد شد و برای خودنمایی دولت هم که شده اجرایی می شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: برای بازار سرمایه کشور ما قیمت اهمیت چندانی ندارد و این حجم معاملات نقدینگی، گردش مالی و ظرف زمان است که حائز اهمیت می باشد و به عبارتی دیگر وقتی که ظرف زمان بازار پر شد و به اصطلاح صبر سرمایه گذاران تمام شد، اقدام به خرید می کنند.

قزل گرل با اشاره به تغییر در عوامل خارجی در نیمه دوم سال مالی جاری، گفت: بازار سرمایه ایران به بازارهای جهانی وابستگی زیادی ندارد و تغییر در این بازار تنها در کوتاه مدت واکنشی اندک نشان می دهد. اما به طور کل تغییر نرخ بهره آمریکا که به زودی فدرال رزرو آن را مشخص خواهد کرد، اثر قابل توجهی بر قیمت کالاهای اساسی دارد و این امر با توجه به اینکه حدود 40 درصد بازار سرمایه وابسته به نرخ های جهانی هستند می تواند در صورت افزایش نرخ بهره آمریکا اثر منفی بگیرد.

وی در خاتمه تأکید کرد: با وجود این عامل منفی در کنار فاکتورهای داخلی مثبت انتظار می رود برآیندی صعودی در نیمه دوم سال جاری بر بورس داشته باشد به طوریکه برخی سهام به بازدهی 30 تا 35 درصدی دست یابند یا حداقل بازدهی مفی نداشته باشند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸
آقایان دولتی که چندین سال مسولیت خود را به بهانه برجام کشور را تعطیل کردیداین همه دریافتی شما از پول نفت کجا رفت شما بجای اینکه طعم شیرین برجام را به سهامداران خرد میچشاندید هیچ بلکه با سیاست عقب مانده اقتصادیتان همه آنها را بدبخت کردید بدانید که این سه سال شما به هیچ وجه قابل بخشش نیست بازار سرمایه ثبات پیدا نکرده بلکه سهامداران خرد همه دارایشان را در دولت شما از دست دادند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
دولت بفکر رضایت امریکا و انگلیس و اسراییل و آل سعود هست.
فتحیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
یعنی قشر روشنفکر و باهوش جامعه اینقدر ساده هستند که تمام دوران دولت روحانی در بازار بورس را فراموش کنند . در این مدت تفکرات دولت اقای روحانی را کاملا نسبت به بازار بورس و اقتصاد کشور اگر باهوش باشیم شناختیم و عذابی که با بی تدبیری کل دولت در اقتصاد بخصوص بازار سرمایه کشیدیم را نمیتوانند در طی این چند ماه جبران و یا سر پوشیده کنند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
هدف دولت نابودی بورس و تولید است.
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
میگن با یه گل بهار نمیشه.
همون افرادی که متوسط ضریب هوشی بالاتری دارن، به بلایی که دولت سر سهامدارا تو سه سال گذشته آورد هم توجه دارن و اینطوری نیست که جو مثبت احتمالی دو سه ماه مونده به انتخابات فریبشون بده و عملکرد سه سال گذشته از یادشون بره. وگرنه ضریب هوشی بالاشون زیر سوال میره. :)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
حماقت محض است که خیانت سه سال و نیم دولت علیه سهامداران با چند روز مثبت از یاد برود