بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۲
نکته اصلی این است که با توجه به کاهش قیمتهای جهانی و سهام در بورس تهران این شرکت سرمایه گذاری می تواند سودآور باشد و یا اینکه مجبور خواهد شد با ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاریها در صورتهای مالی خود مواجه شود و حتی سود پیش بینی شده خود را برای سال مالی جاری تعدیل منفی دهد .
کد خبر : ۱۶۸۵۳
به گزارش خبرنگار بورس نیوز، سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان وابسته به موسسه مالی و اعتباری مهر که حدود یکسال است در بورس فعال شده طی این مدت سهام شرکتهای تکنوتار ، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران ، توسعه معادن روی ، فولاد مبارکه ، مالی و اعتباری سینا ، تاید واتر ، توس گستر ، توسعه آذربایجان ، تراکتور سازی ، لوله و تجهیزات سدید ، صدرا ، فرآوری مواد معدنی ایران و داروسازی جابربن حیان را خریداری کرده است .
 
اما طی هفته جاری اقدام به خرید مجدد سهام شرکتهای توس گستر، تاید واتر ، توسعه معادن روی ،تراکتورسازی ، فولاد مبارکه و جابربن حیان نموده است .
 
مهر اقتصاد ایرانیان طی این دوره خریدهای بسیاری را در بورس طبق آمار فوق الذکر انجام داده است اما نکته اصلی این است که با توجه به کاهش قیمتهای جهانی و سهام در بورس تهران این شرکت سرمایه گذاری می تواند سودآور باشد و یا اینکه مجبور خواهد شد با ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاریها در صورتهای مالی خود مواجه شود و حتی سود پیش بینی شده خود را برای سال مالی جاری تعدیل منفی دهد .
 
به هر صورت ورود به جرگه سهامدارای برخی از شرکتهای بورسی از جمله گروه روی که هم اکنون قیمت تمام شده هر تن روی برای کارخانجات 1500 دلار است ولی قیمت فروش آن در محدوده 1050 دلار می باشد بسیار چالش برانگیز است .
 
 از سوی دیگر فولاد مبارکه هم با مشکلات خاص خود در کاهش قیمتهای جهانی بیلت فولادی و عدم امکان تحقق طرحهای توسعه ای مواجه است همچنین آلومینیوم ایران هم با توجه به کاهش قیمتهای جهانی تا سطح 1480 دلار برای هرتن شمش مواجه شد و سرانجام مجبور شد که سود هر سهم خود را به میزان 50% تعدیل منفی بدهد که تبعات این کاهش سود در صورتهای مالی مهر اقتصاد ایرانیان می نشیند .
 
از سوی دیگر به علت کاهش حجم مبادلات دریایی قطعا شرکت تاید واتر هم که ارایه دهنده خدمات کانتینری و بندری است با کاهش سود روبرو خواهد شد .
 
تمام این موارد در سود آوری سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان به طور مستقیم تاثیر خواهد داشت و باید منتظر ماند و دل به تدبیر مدیران مهراقتصاد ایرانیان بست .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر