بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

تداعی یک خاطره/ شوک منفی بانک ها پس از بازگشایی

با توجه به اینکه قبل از عید سال 95 عوامل بسیاری همچون اصلاح ساختار مالی و خبرهای مثبت از انجام مذاکره و عقد قرارداد برای گروه خودرویی مطرح شده بود، این بار نیز به نظر می رسد این اتفاق در اندازه ای کوچکتر صورت پذیرفته باشد و هیجانی به گروه وارد کند، اما نباید فراموش کرد که این رشد هیچ دلیل بنیادی ندارد و تا زمانی که خودروسازان خودرویی تولید کنند و با حاشیه سود مناسب بفروشند، نمی توان انتظار بهبود وضعیت بنیادی آنها را داشت.
کد خبر : ۱۶۹۳۳۹
نویسنده :
یارمحمدی

طی چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر امضای قرارداد فی مابین خودروساز ایرانی و فرانسوی مطرح گشته که این موضوع علیرغم دارا بودن عدم شفافیت لازم، سیگنال مناسبی به این گروه جهت رشد قیمتی سهام آن صادر کرده که خاطره اخبار مثبت پیش از سال 95 و روند صعودی گروه خودرو را در ماه های پایانی سال 94 را تداعی می کند.

کارشناس سرمایه گذاری شرکت مدیریت سرمایه گذاری نوآوران سبا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به اینکه قبل از عید سال 95 عوامل بسیاری همچون اصلاح ساختار مالی و خبرهای مثبت از انجام مذاکره و عقد قرارداد برای گروه خودرویی مطرح شده بود، این بار نیز به نظر می رسد این اتفاق در اندازه ای کوچکتر صورت پذیرفته باشد و هیجانی به گروه وارد کند، اما نباید فراموش کرد که این رشد هیچ دلیل بنیادی ندارد و تا زمانی که خودروسازان خودرویی تولید کنند و با حاشیه سود مناسب بفروشند، نمی توان انتظار بهبود وضعیت بنیادی آنها را داشت که با توجه به رکود اقتصادی حداقل تا یکسان آینده این تغییرات رخ نخواهد داد.

محمد حسین عابدی نژاد مهر آبادی در ادامه افزود: آسان تبادلات بانکی، تغییر سهمیه تولید نفت در نشست اوپک طی هفته گذشته و مجوز خرید هواپیما نشانه هایی از کاهش موانع ارتباطی با دنیا می باشد که می تواند اثر مثبتی بر صنایع داشته باشد اما هنوز این سیگنال ها قدرت کافی جهت رشد قابل توجه را دارا نمی باشد.

وی تأکید کرد: با این وجود، قیمت های جهانی هنوز در محدوده کف خود قرار دارد و با توجه به منتفی شدن رشد نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، امکان رشد این قیمت ها نیز وجود دارد. از طرفی عوامل دیگری همچون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ایران باعث افزایش ریسک های سیاسی بازار سرمایه شده از طرف تک نرخی شدن ارز که احتمالاً رو به بالا صورت می گیرد برای برخی صنایع اثر مثبت داشته باشد ولی این تأثیر در بسیاری صنایع پیش خور شده است.

مهرآبادی گفت: در مجموع به نظر می رسد برآیند این عوامل مثبت و منفی بر بازار سرمایه به گونه باشد که روند صعودی ملایمی را در نیمه دوم سال جاری شاهد باشیم از طرفی با وجود آنکه به دلیل شفافیت در برخی گروه ها همچون خودرویی ها هیجان و رسر درگمی به بازار تزریق می کنند اما انتظار رشد شارپ و سریع برای بازار بورس وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در کوتاه مدت به نظر می رسد برخی سهام پر ابهام با رشد همراه شوند. از طرفی کاهش نرخ بهره بانکی یز به صورت واقعی احساس نشده و در صورتی که این امر نیز اجرایی شود نقدینگی قابل توجهی به بازار هدایت خواهد شد.

مهرآبادی در خاتمه گفت: هفته گذشته در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت قرار بر نگهداری 3 هزار میلیارد تومان ذخیره شد که برای صنعت و خصوصاً آن دسته با بانک های که با توجه به اصل 144 قانون خصوصی سازی شده اند می تواند سیگنالی منفی باشد و با بازگشایی این نمادها شوک منفی به بازار وارد کند. اما در مجموع همانطور که عنوان شد روند بورس در 6 ماهه دوم بهتر از نیمه اول خواهد بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
داداش گلم کدام نهاد به شما مدرک کارشناسی داده ؟ به این تحلیل شما نمره 3- میدهم . تا بیشتر تلاش کنی . نیاز به تلاش بیشتر متصور است . موفق باشید
در ضمن از بورس نیوز خواهش دارم نظر هر کارشناسی را در سایت درج نکند مگر قحطالکارشناس داریم که هر کس اظهار نظر میکند سریع درج میکنید شما هم یک کمی عجول هستید . جهت اطلاع
علی
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
واقعیت تلخ است و شایعه شیرین !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
حالا اون نمادهای بانکی که تو این چند وقت باز بودند چه گلی به سر ما زدند که بقیه نزدند . فقط سقوط سقوط سقوط داشتند .
سهامداران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
راست گفته وقتی به سود رسیدند در قیمتهای کلان بخرید که امسالهم سود کنند ... معلوم است چی گفتی وقت خرید همین امروز است نه فردا که قیمت زامیاد سایپا خودرو و .... رفت بالا 400 تا 500 تومان ......
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
سلام-وقتی درمملکت قانون جهانی اقتصاد رامراعات کنند.وهرمدیری مختارباشدازخودقانون صادرنماید.نمایندگان مجلس دربندوبست های خودسرگرم باشند.یکی شبانه حساب مردم راتخلیه کندویکی کارشرکت هارادستوری کند.ودستوردهدازسودبانک بایدفلان مبلغ برداشته وبه حساب بانک مرکزی ریخته تابتوانیدمجمع برگزارکنید.یعنی علنابه جیب مردم وسهامداردستبردبزندبایداقتصادویران شود.بایدسرمایه هاازبورس به دلالی ورانت هدایت شود.وای بحال سهام داران که دراین بانک سهام دارندودولت ونمایندگانش هئیت مدیره هابایدباسرنوشتشان بازی کنند
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
موافقم الان وقت خرید است نه بعد
محمدرضا پدیدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
بانک های شبه دولتی مانند ملت و صادرات و غیره ماهیانه حدود 800 هزار تومان به هریک شاغل و بازنشسته تحت عنوان عید غدیر - عید فطر - عید قزبان - روز پدر - مادر -خرید زولبیا بامیا - گردشگری و غیره پرداخت میکنندو مبلغی نمبماند که به سهامداران حقیقی بدهند. در مجمع سالیانه 1394 که در ساعت 11 روز 5 شنبه مورخ 1395/7/8 در سالن اندیشه تشکیل شده بود سود نقدی تصویب نکردند.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
سلام .دوستان مدیران عامل بانک ها وعوامل پشت پرده که از آنها حمایت کردند وتمام موجودی بانک ها را غارت کردند وبردند .دیگر ته این خزانه هم چیزی نیست که تقسیم کنند .کمی صبر کنید مثلا سه سال تا چیزی جمع بشه اگر دزدی پیدا نشد آنوقت سودی تقسیم می کنند .