بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر : ۱۶۹۴۷۴

امروز صبح در حرم مطهر رضوی برگزار شد:


ثقل

هزاران مادران با حضور در بزرگترین محفل شیرخوارگان حسینی جهان اسلام در حرم مطهر رضوی، شیرخوارگان خود را نذر قیام امام زمان(عج) کردند.

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با اولین جمعه ماه محرم، چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی با حضور هزاران مادر و کودک در صحن جامع رضوی برگزار شد.
ساعت 8 صبح است و تا برگزاری این ویژه برنامه یک ساعت دیگر باقی مانده، بخش اعظمی از صحن مفروش شده است. مادران در حالی که کودکان خود را در آغوش گرفته اند، آرام آرام وارد صحن می شوند. صدای گریه کودکان در صحن شنیده می شود و در کنار آن صدای ظریف مادران که می گویند لا لایی لا لای ....
ساعت 9 صبح شده، بوی عود و اسپند و گلاب فضای صحن را پر کرده، فضای وسیع صحن جامع رضوی مملو از مادرانی شده که به همراه کودکان شیرخوار به حرم رضوی مشرف شده اند تا فرزندانشان را نذر یاری قیام امام زمان(عج) کنند.
این همایش صحنه زیبایی را در حرم رضوی رقم زده است، بر تن کودکان شیرخوار به یاد طفل شیرخوار امام حسین(ع) لباس سبز پوشانده شده و به نشانه ادامه راه سرخ نهضت عاشورا تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) سربند یا صاحب الزمان را بر پیشانی این سربازان امام زمان(عج) بسته اند.
صدای «لبیک یا حسین(ع)»، «لبیک یا زینب(س)» و «لبیک یا صاحب الزمان(عج)» در حرم طنین انداز می شود و مادران در حالی که کودکان خود را بر دست گرفته اند، یک صدا، با نوای مداحان «لالایی علی جان، بخواب عزیزم» را می خوانند. کمی که از روضه و مرثیه خوانی مداحان می گذرد دیگر صدای گریه کودکی شنیده نمی شود، عاطفه مادری باعث شده بود تا مادران کودکان خود را محکم در آغوش گرفته و با یاد آوری حال مادر حضرت علی اصغر(ع) در کربلا، بلند بلند گریه کنند.
در ابتدای این همایش حجت الاسلام و المسلمین اسلامی فر به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه در طول تاریخ همیشه بین حق و باطل، جنگ بوده و هر کجا که اولیاء و ائمه الهی برای هدایت بشریت حرکت کردند، دشمنان با آن¬ها به مقابله برخواستند، اظهار کرد: امروز مادران با فرزندانشان در حرم رضوی و دیگر نقاط کشور و جهان گرد هم آمده اند، تا به پیامبر(ص) بگویند: یا رسول الله اگر در کربلا خواستند نامی از حقیقت دین و اولاد شما نباشد، امروز آمده ایم تا برای پایداری دین شما فرزندان خود را مانند أم وهب هدیه کنیم.
وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال متزلزل کردن اعتقادات و باورهای مردم هستند و روز و شب برای واقعه عاشورا، شبهه افکنی می کند، اما به عنایت الهی، تا کنون پیام امام حسین(ع)، به گوش جهانیان رسیده و صدای اسلام در تاریخ محو نشده است.
صحن وسرای رضوی امروز را به خاطر خواهد سپرد، این نوگلان زندگی حافظه تاریخ را با حضور حسینی خود رنگ حماسه خواهند بخشید، آن¬ها قد خواهند کشید و به تبرک نامی که بر سربندهای سبزشان ثبت شده، یار و یاور امام عصرشان خواهند بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر