بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۵
کد خبر : ۱۶۹۸۴

عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: صنعت برق اکنون به دست کم 40 تريليون ريال اعتبار نياز دارد که نيازهاي کشور را در اين بخش تامين کند.

دکتر" حسين اميري خامکاني" روز شنبه ضمن اظهار اين مطلب به خبرنگار اقتصادي ايرنا با اشاره به مشکل تامين برق در کشور و اينکه هر لحظه ممکن است با اتفاق مشابه در تابستان امسال مواجه شويم، افزود: بخشي از علت کمبود تامين برق ،پديده خشکسالي بود که سبب شد نيروگاه هاي برق آبي کاهش توليد داشته باشند و بخشي نيز محدوديت هاي واردات قطعات ناشي از اعمال تحريم ها براي احداث نيروگاه و عدم ورود بخش خصوصي براي احداث نيروگاه بود.
نماينده مردم زرند و کوهبنان ضمن اشاره به اينکه در دو سه سال گذشته چند نيروگاه به مدار آمد، افزود: رشد توليد برق در کشور در سه سال گذشته کاهش يافته است ، در حاليکه طرح هايي که در صنايع سيمان و فولاد تعريف شده است ، رشد مصرف برق را در چند سال اينده بالا مي برد.
وي در ادامه تصريح کرد، براي رشد صنعت برق بايد کار مشابهي که براي احداث پالايشگاه هاي نفت و گاز در کشور با اختصاص سه درصد از درآمد فروش نفت صورت گرفت ، انجام شود تا نگراني سال هاي آتي از بين رود.
عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي ادغام وزارتخانه هاي نفت و نيرو را راهکاري براي يکپارچه سازي سياستگذاري در بخش انرژي عنوان کرد و افزود: در حال حاضر راهبرد واحدي براي انرژي نداريم و به طور قطع بحث يکي شدن اين دو وزارتخانه که طرفدار زيادي در مجلس دارد ، نه فقط حجم دولت را کاهش مي دهد ، بلکه سياستگذاري انرژي را يکپارچه مي کند.
اميري با تاکيد بر اينکه اگر سياستگذاري انرژي در يک دستگاه باشد ، کارايي و بهره وري انرژي افزايش مي يابد، تصريح کرد، بحث ادغام وزارتخانه هاي نفت و نيرو در کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در مرحله بررسي اوليه مي باشد و هنوز روي کاغذ نيامده است.
به گفته نماينده مردم زرند و کوهبنان، اگر طرح جامع انرژي روي کاغذ بيايد ، يکي از بندهايش ادغام دو وزارتخانه نفت و نيرو خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر