بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
در حال حاضر مجموعه پالایش نفت اصفهان در انتظار اعلام نرخ نفت خام و فرآورده های اصلی تولیدی خود می باشد که هنوز شرکت ملی پالایش و پخش برای 6 ماهه نخست سال جاری به صورت نهایی این قیمت ها را اعلام نکرده است تا صورت های مالی قابل اتکایی در اختیار سهامداران مجموعه قرار دهیم.
کد خبر : ۱۶۹۹۳۲
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت پالایش نفت اصفهان از سال 92 مراحل تولید بنزین یورو 4 را آغاز و از نیمه دوم سال 94 به مدار تولید وارد شده و بیشترین سهم سبد تولید این محصول را در بین دیگر شرکت های پالایشی خصوصی شده در اختیار دارد.

مدیر مالی شرکت پالایش نفت اصفهان ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه پالایش نفت اصفهان در انتظار اعلام نرخ نفت خام و فرآورده های اصلی تولیدی خود می باشد که هنوز شرکت ملی پالایش و پخش برای 6 ماهه نخست سال جاری به صورت نهایی این قیمت ها را اعلام نکرده است تا صورت های مالی قابل اتکایی در اختیار سهامداران مجموعه قرار دهیم.

مهدی صرامی در ادامه افزود: در رابطه با نرخ فروش بنزین یورو 4 این شرکت نیز هنوز نرخی اعلام نشده است، اما به محض ارائه آن صورت های مالی شفافی تهیه و روی سامانه اطلاع رسانی کدال جهت اطلاع سهامداران منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به رشد قیمت نفت خام طی نیمه نخست سال جاری گفت: رشد قیمت نفت خام در مجموع به نفع شرکت های پالایشی خواهد بود و در کنار اجرای پروژه های کیفی سازی سودآوری صنعت و پالایش نفت اصفهان را در حد استانداردهای بین المللی دستخوش تغییر قرار خواهد داد.

صرامی در خصوص پروژه های کیفی سازی پالایش نفت اصفهان توضیح داد: یکی از مهمترین پروژه های کیفی سازی که تاکنون اجرا شده و پالایش نفت اصفهان در اجرای آن پیشتاز بوده و بیشترین سهم تولید را در اختیار دارد، مربوط به تولید بنزین یورو 4 شرکت می باشد که در نیمه دوم سال 94 به مرحله تولید رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه کیفی سازی دیگری که طبق برنامه پیش بینی شده در مهر ماه سال 97 به بهره برداری می رسد، تصفیه گازوئیل مجموعه می باشد که در مراحل اجرایی قرار دارد و پیمانکاران آن در حال فعالیت هستند که به محض اتمام کار، سهامداران نتیجه سودآوری این طرح را خواهند چشید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شرکت پالایش نفت اصفهان از زیرساختهای بنیادی بسیار قوی برخوردار بوده که با توجه به اجرای طرح های کیفی سازی مذکور افق روشنی پیش رو دارد.

صرامی با اشاره به این موضوع که "شپنا" بیشترین سودآوری را در بین دیگر پالایشی های حاضر در بازار سرمایه در اختیار دارد، اظهار داشت: برای اجرا و اتمام حلقه نهایی طرح بهینه سازی پالایشگاه با شرکتی کره ای در حال مذاکره هستیم که این امر نیز می تواند آینده درخشانی را برای "شپنا" رقم زده و سودآوری مجموعه را طی سال های آتی با رشد همراه کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرتضی
GERMANY
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
قربونت مدیر جان
مجموعه شما اینقدر تواناست پس چرا سهامدارای حقیقیتون مدتهاست تو ضررن؟!
این سهم چی از شراز و شبریز و بقیه پلایشیها کم داره که هر روز میرن بالا ولی شپنا همیشه درجا میزنه؟!
خواهشا یه فکری هم برا بازار گردانی سهمتون کنین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
چه عجب مطلبی در خصوص شپنا دیدیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
وقتی که سهام رو یک چهارم قیمت قبلیش باز میکنید و اونوقت واسه خودتون توی هیئت مدیره پاداش هم میزارید دیگه معلومه علنا دزدی میکنید..وجدان چیزیه که نه دولتمردان دارند نه وابسته های اونا که شما باشید.حرفهاتون هم دوزار نمی ارزه..پول کثیف نسل و نتیجه همه شماها رو خراب میکنه..مطمئن باشید آخرش نه در دنیا خیر میبینید نه در آخرت