بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
توسط سه زیر مجموعه "خاور" رقم خورد:

شفاف سازی در خصوص واگذاری بلوک بانک پارسیان

الزام فروش بخش از سهام بانک پارسیان تحت تملک برخی از شرکت های خودروساز موضوعی است که طی سال های اخیر از سوی بانک مرکزی اعلام شده و انجام آن بارها به صورت شایعه و گمانه زنی مطرح شد و در عین حال به واقعیت نپیوسته است.
کد خبر : ۱۷۰۰۱۸
نویسنده :
جمشیدی

صبح روز جاری سه شرکت زیر مجموعه گروه ایران خودرو دیزل طی ارسال نامه ای روی سامانه کدال از برنامه های خود جهت واگذاری بلوک پارسیان خبر دادند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، الزام فروش بخش از سهام بانک پارسیان تحت تملک برخی از شرکت های خودروساز موضوعی است که طی سال های اخیر از سوی بانک مرکزی اعلام شده و انجام آن بارها به صورت شایعه و گمانه زنی مطرح شد و در عین حال به واقعیت نپیوسته است. این در حالی است که در اولین روز معاملاتی آبان ماه جاری سه شرکت زیرمجموعه ایران خودرو دیزل یعنی تولید محور خودرو و چرخشگر و گواه در خصوص برنامه هایشان جهت واگذاری بلوک بانک پارسیان از پرتفوی سرمایه گذاری خود شفاف سازی کردند.

شفاف سازی در خصوص واگذاری بلوک بانک پارسیان

بر این اساس، آنچه که از اهمیت زیادی برخوردار است، تبعات مثبت ناشی از اجرای برنامه واگذاری بلوک پارسیان بر وضعیت سودآوری شرکت های مذکور است که طبق اعلام مدیران آنها پس از انجام برنامه مذکور از طریق سامانه کدال شفاف سازی خواهد شد. علاوه بر این، با توجه به اینکه شرکت ایران خودرو دیزل به عنوان زیر مجموعه گروه ایران خودرو نسبت به برنامه های آتی خود جهت واگذاری بلوک بانک پارسیان شفاف سازی و اقدام نموده، بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه معتقدند که این موضوع احتمال واگذاری سهام بانک پارسیان از پرتفوی سرمایه گذاری ایران خودرو را بیش از پیش تقویت کرد.

بر اساس این گزارش، اگرچه انتشار نامه مذکور طی لحظاتی موجب افزایش تقاضا برای خرید سهام شرکت های خودروساز شد، اما بار دیگر روند نزولی بر این گروه حاکم گردید.

به هر حال به نظر می رسد سهامداران در انتظارند تا مشخص گردد که آیا این بار برنامه گروه ایران خودرو و زیر مجموعه هایش برای فروش سهام تحت تملک خود در بانک پارسیان محقق می شود یا خیر؟ و در کنار آن چه اثراتی بر وضعیت سودآوری این مجموعه ها در پی خواهد داشت؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر