بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
مدیرمالی شرکت کشت و صنعت شهداب عنوان کرد:

آمادگی "غشهداب" جهت انتقال به بازار عادی فرابورس

سازمان بورس و مراجع ذیربط در خصوص انتقال نماد "غشهداب" به صورت رسمی طی هفته جاری اظهار نظر می کنند و مدارک و مستندات لازم را به این مجموعه اعلام می کنند. علاوه بر این، می توان گفت با توجه به اینکه شرکت آمادگی لازم جهت ارائه مدارک درخواستی را دارد، ارسال موارد درخواستی به سازمان بورس در سریع ترین زمان ممکن انجام می پذیرد.
کد خبر : ۱۷۰۱۲۵
نویسنده :
جمشیدی

نماد معاملاتی شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان به منظور افشای اطلاعات با اهمیت از 29 شهریور ماه سال جاری متوقف است. در این شرایط برخی از گمانه زنی ها و شایعات حاکی از انتقال نماد معاملاتی از بازار توافقی فرابورس به بازار عادی است.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: نماد معاملاتی "غشهداب" طبق اعلام پیغام ناظر بازار به منظور افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شده و این موضوع نیز به مدیران شرکت ابلاغ شده است.

رضا اسدی در خصوص انتقال نماد معاملاتی شرکت به بازار عادی فرابورس اظهار داشت: سازمان بورس و مراجع ذیربط در خصوص انتقال نماد "غشهداب" به صورت رسمی طی هفته جاری اظهار نظر می کنند و مدارک و مستندات لازم را به این مجموعه اعلام می کنند. علاوه بر این، می توان گفت با توجه به اینکه شرکت آمادگی لازم جهت ارائه مدارک درخواستی را دارد، ارسال موارد درخواستی به سازمان بورس در سریع ترین زمان ممکن انجام می پذیرد.

وی افزود: اگرچه به دلیل اینکه نماد "غشهداب" در بازار پایه فرابورس معامله می شود و نیازی به اعلام سود برآوردی ندارد، اما این شرکت جهت حضور در بازارهای بالاتر فرابورس گزارش حسابرسی شده عملکرد نیمه اول سال مالی جاری را تهیه کرده و آماده ارسال به سازمان بورس است.

مدیر مالی شرکت کشت و صنعت شهداب در خصوص وضعیت سودآوری "غشهداب" گفت: این مجموعه طی عملکرد دوره مذکور به دلیل افزایش تولید محصولات با روند رو به رشد سودآوردی همراه شده و اعلام تعدیل مثبت سودآوردی از این محل دور از انتظار نیست. علاوه بر این توجه به این نکته حائز اهمیت است که بودجه سال مالی جاری بر مبنای شرایط عملیاتی و سودآوری سال گذشته تدوین شده و بر این اساس دلیل شرایط نامناسب آب و هوا و عدم برداشت مناسب گوجه فرنگی طی سال گذشته، بودجه امسال کمی محتاطانه برآورد شده است. این در حالی است که تاکنون برداشت گوجه فرنگی به عنوان یکی از مواد مصرفی مورد نیاز تولید نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد رشد داشته است.

همچنین از ابتدای سال مالی جاری تاکنون به طور متوسط افزایش 15 تا 20درصدی در قیمت فروش محصولات اعمال شده که این امر در بودجه امسال لحاظ شده بود.

اسدی افزود: در پی برگزاری مجمع فوق العاده سهامداران در خصوص برنامه افزایش سرمایه 20 درصدی از محل سود انباشته، برنامه مذکور طی ماه های آتی در دفتر مرجع ثبت شرکت ها ثبت می شود.

وی در پایان پیرامون برنامه های این شرکت جهت حمایت از روند قیمت سهام پس از ارتقاء به بازار عادی فرابورس ابراز داشت: سهامداران عمده "غشهداب" متعهد شده بودند تا 35 درصد از سهام تحت تملک خود را در بازار سرمایه عرضه کنند که تاکنون این میزان در جریان معاملات روزانه واگذار شده است. از این رو می توان گفت عرضه سهام از سوی سهامداران عمده تنها در مواقع الزامی و به منظور حمایت و ایجاد تعادل در روند معاملات صورت می پذیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر