بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

"وصنعت" و پتانسیل‌های تکنوفاند برای رشد

در تایم فریم روزانه و حالت لگاریتمی، ریتم و نظم خاصی در آخرین نوسانات قیمت شکل گرفته است. همانطور که مشاهده می‌کنید، قیمت در این وضعیت در درون یک کانال صعودی در حال نوسان است که با هر بار برخورد به کف کانال، تا محدوده سقف آن پیشروی کرده است.
کد خبر : ۱۷۰۲۷۵
شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن که مالکیت۵۹ درصداز سهام آن متعلق به بانک صنعت و معدن است، در سال۱۳۸۰و با قیمت۱۵۲۰ريال در بازار بورس عرضه شد. این شرکت سرمایه گذاری ۴۷۴۴ میلیارد ريال سرمایه گذاری به بهای تمام شده انجام داده که ۴۱۹۹ میلیارد ريال از آن در بازار بورس بوده است.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، واسطه گری های مالی۳۰ درصداز پرتفوی سرمایه گذاری این شرکت است. همچنین۱۹ درصداز سرمایه گذاری این شرکت در گروه محصولات شیمیایی است و پس از آن کانی های غیر فلزی۱۷.۵ درصداز بهای تمام شده پرتفوی این شرکت را به خود اختصاص داده است.

بیشترین سرمایه گذاری این شرکت بر اساس بهای تمام شده در سهام شرکت سیمان فارس و خوزستان است که۲درصد آن در مالکیت شرکت است و بهای تمام شده آن۴۷۳ میلیاردريال می‌باشد اما بر اساس ارزش بازار، نماد های غگل، ولصنم، شیران، خودرو، واتی و شکلر در صدر جدول شرکت های سرمایه پذیر قرار دارند.

این شرکت با سرمایه اسمی۳هزار میلیارد ريال، بالغ بر۸هزار میلیارد ريال خالص ارزش دارایی دارد. بنابراین NAV آن در محدوده بالای۲۶۵۰به ازای هر سهم است و نسبت p/nav آن در محدوده۶۳ درصداست. بنابراین در موقعیت قیمتی خوبی قرار دارد.

سود هر سهم محقق شده این شرکت در پایان دوره۹ماهه منتهی به شهریور۱۳۹۵به سطح۲۹۸ ریالرسیده و از مجموع۸۹۵ میلیاردريال سود خالص،۴۲۹ میلیاردريال سود فروش بخش اندکی از سهام شرکت های سرمایه پذیر همچون ایران خودرو و فاراک است. سود تکرار پذیر این شرکت در محدوده کمتر از۱۸۰قابل محاسبه است.

نکته با اهمیت در این شرکت میزان ذخائر۵۰۶ میلیاردريالی مربوط به کاهش ارزش شرکت های سرمایه پذیر است. با توجه به اینکه ذخیره اخذ شده مربوط به شرکت هایی است که در بخش سرمایه گذاری های کوتاه مدت طبقه بندی شده اند و پرتفوی سریع المعامله شرکت هماکنون در سود قرار دارد، به لحاظ استانداردهای حسابداری لازم است که شرکت نسبت به برگشت ذخائر وشناسایی۱۶۸ ریالسود از این ناحیه اقدام کند. در سنوات اخیر نیز وصنعت پس از رشد بازار نسبت به آزادسازی ذخائر اقدام نموده و انتظار می‌رود در پایان سال مالی جاری نیز اقدام مشابهی داشته باشد. بنابراین سود سال جاری وصنعت می تواند از۵۰۰ ریالبه ازای هر سهم عبور کند با این تذکر که سود مزبور تکرار پذیر نیست.

نگاه تکینیکی به نماد :

در تایم فریم روزانه و حالت لگاریتمی، ریتم و نظم خاصی در آخرین نوسانات قیمت شکل گرفته است. همانطور که مشاهده می‌کنید، قیمت در این وضعیت در درون یک کانال صعودی در حال نوسان است که با هر بار برخورد به کف کانال، تا محدوده سقف آن پیشروی کرده است. اکنون قیمت بار دیگر به این محدوده واکنش نشان داده و انتظار می‌رود این بار نیز تا محدوده سقف کانال و قیمت۲۰۰تومان صعود کند.

وصنعت و پتانسیل‌های تکنوفاند برای رشد


همچنین در نمای حسابی، قیمت به۶۱.۸درصد فیبوناچی ریتریسمنت و سطح حمایتی خود واکنش نشان داده و یک رالی صعودی را شروع کرده است. چنانچه قیمت موفق به شکست سقف قبلی خود شود، انتظار می رود تا نسبت متناظر خود و تا۱۶۱.۸درصد فیبوناچی اکستنشن که محدوده قیمتی۲۰۶تومان است به حرکت خود ادامه بدهد.


وصنعت و پتانسیل‌های تکنوفاند برای رشد

هرچند قیمت هنوز نتوانسته است در بالای کمو قرار بگیرد اما با قدرت در بالای تن کن سن و کی جن سن تثبیت شده است. چنانچه قیمت بتواند خود را بالای کمو برساند و تن کن سن، کی جن سن را به سمت بالا قطع کند می‌تواند نشان از قدرت گرفتن بیشتر رالی صعودی باشد.


وصنعت و پتانسیل‌های تکنوفاند برای رشد

همچنین در نمودار مستقل از زمان P&F ایجاد حمایت در محدوده ۱۵۵تومان به زیبایی مشخص است. چنانچه قیمت بتواند مقاومت ۱۷۵تومان را بشکند در این نمودار نیز سیگنال خرید صادر خواهد شد.


وصنعت و پتانسیل‌های تکنوفاند برای رشد

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مجید حصاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر