بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر : ۱۷۰۲۸۷

 رشد ۱۸ درصدی شاخص کل هم وزن بورس از ابتدای سال
بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها، از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان نخستین هفته آبان، شاخص کل هم وزن بورس اوراق بهادار تهران ۱۸ درصد رشد کرده است.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان نخستین هفته آبان، شاخص کل هم وزن بورس اوراق بهادار تهران ۱۸ درصد رشد کرده است. در این مدت شاخص کل ارزش وزنی این بورس با افت ۱ درصدی مواجه بوده است.

بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می ­شود، در هفته گذشته شاخص قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران ۱,۱ درصد و شاخص قیمت (هم‌وزن) این بورس ۲.۸ درصد افزایش داشت. در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران ۰.۵ درصد، قیمت سکه بهار آزادی ۰۷درصد و قیمت دلار مبادله‌ای ۰.۳ درصد رشد و قیمت یورو مبادله‌ای ۰.۶ درصد افت کرد.

در هفته منتهی به ۵ آبان ۱۳۹۵، حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران ۴,۶۰۸ میلیون سهم و ارزش آن ۱۰,۶۷۷ میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۱۱ درصد کاهش و ۴ درصد افزایش داشته است. صنعت «خودرو و ساخت قطعات» به مانند هفته‌های پیشین بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و ۱۸ درصد از حجم معاملات هفتگی را از آن خود کرد. صنعت «شرکت­های چندرشته­ای صنعتی» و «استخراج کانه‌های فلزی» به ترتیب با ۹ و ۸ درصد حجم معاملات هفتگی، در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در هفته منتهی به ۵ آبان ۱۳۹۵، صنعت «لاستیک و پلاستیک» با بازدهی ۱۸,۷+ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «ماشین­آلات و دستگاه‌های برقی» با افت ۷.۷ درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در مدت یادشده و در میان شرکت­ها، «آسان پرداخت پرشین»‌‌ با ۲۷.۶+ درصد و «کابل‌ البرز» با ۱۷.۶- درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.

در میان شاخص‌های بورس‌های معتبر بین‌المللی در هفته گذشته، شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با رشد ۶,۶ درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس لندن (FTSE۱۰۰) با افت ۰.۹ درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.

مطابق این گزارش در اولین هفته آبان ۱۳۹۵، قیمت انواع نفت با کاهش همراه بود و قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب ۴,۷، ۵.۱ و ۴.۳ درصد افت کرد. در مدت مشابه و در میان قیمت فلزات اساسی آلومینیوم با ۳.۱ درصد، بیشترین و نیکل با ۰.۷- درصد، کمترین بازدهی را داشتند.

ایبنا


اشتراک گذاری :
ارسال نظر