بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

"شپدیس" در مجمعی تازه سود تقسیم می کند!؟

قیمت هر سهم پتروشیمی پردیس در مدت ۱۱۵ روز کاری افت تقریبا ۳۰ درصدی تجربه کرده و از سطح ۱۰۰۰ تومان تا ۷۲۰ تومان کاهش داشته است. اما اکنون همانطور که در تصویر اول مشاهده می کنید، قیمت به نسبت طلایی ۶۱.۸ درصد Golden Ratio رسیده است.
کد خبر : ۱۷۰۴۳۸
شرکت پتروشیمی پردیس که سال مالی منتهی به شهریور 1396 دارد سود هر سهم خود را با سرمایه اسمی ۶ هزار میلیارد ريال 1027 ريال اعلام نموده در حالی که سود سال مالی منتهی به شهریور 1395 برای هر سهم 1315ريال پیشبینی شده است.

"شپدیس" به تازگی یک خط تولید اوره 1.075.000 تنی راه اندازی کرده و ظرفیت اسمی خود را به 3.225.000 تن در سال رسانده اما برای سال جاری 2.580.000 تن اوره به فروش خواهد رساند. این شرکت نرخ فروش داخلی را 6125ريال در هر کیلو فرض کرده و برای صادرات محصول قیمت اوره را 185 دلار در نظر گرفته در حالی که قیمت اوره جهانی در تاریخ انتشار این مطلب به سطح 215 دلار در هر تن رسیده است.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، نرخ گاز مصرفی 8.5 سنت با ارز 31 هزار ريالی فرض شده است. در صورتی که نرخ گاز آزاد شود و محصولات را با قیمت 200 دلار برای کل سال فرض کنیم، تعدیل مثبتی در سطح 20 درصد به دست خواهد آمد. این انتظار وجود دارد که اگر گاز با ارز آزاد محاسبه گردد، محصول داخلی نیز با ارز آزاد قیمت گذاری شود و قیمت 6125 ريالی در هر کیلو نیز به قیمت بورس کالا تبدیل شود بنابراین می توان گفت مفروضات "شپدیس" محافظه کارانه است ضمن اینکه شرکت مورد اشاره به زودی مجمع تقسیم سود نیز برگزار می کند که حداقل در آن 1000 ريال سود تقسیم می شود.

بررسی رفتار قیمت :

قیمت هر سهم پتروشیمی پردیس در مدت 115 روز کاری افت تقریبا 30 درصدی تجربه کرده و از سطح 1000 تومان تا 720 تومان کاهش داشته است. اما اکنون همانطور که در تصویر اول مشاهده می کنید، قیمت به نسبت طلایی 61.8 درصد Golden Ratio رسیده است. همچنین میزان این حرکت اصلاحی با اصلاح بزرگ قیمت در سمت چپ نمودار برابر شده است. قرار گرفتن تراز 100 فیبوناچی اکسپنشن در این سطح محدوده برابر بودن اصلاح قیمت در دو موج اصلاحی اخیر را نشان می‌دهد. همپوشانی این دوسطح فیبوناجی (61.8 درصد RET و 100 درصد APP) سطح حمایتی محکمی را برای قیمت ایجاد کرده‌اند و این در حالی است که قیمت در این محدوده یک حمایت کلاسیک نیز داشته است. مجموعه عوامل بالا نشان می‌دهد قیمت به لحاظ تکینکی در محدوده مناسب خرید قرار دارد.

اما به لحاظ زمانی هنوز با کلاستر زمانی مناسب فاصله داریم. در اصلاح قبلی زمان موج اصلاحی 127 روز بوده است اما زمان این موج هنوز کامل نشده است. همچینین فاصله زمانی کف‌های متوالی نیز با زمان ایده‌ال خود فاصه دارد. اما به هر حال بهتر است تحرکات قیمت را در این محدوده زیر نظر داشت.

از طرفی قیمت در مسیر صعود خود، کوموی قطور نزولی را دارد که مانعی جدی بر سر راه صعود خواهد بود. بررسی رفتار عناصر ایچی‌موکو می‌تواند در ورود به موقع بسیار موثر باشد.

چنانچه قیمت رالی صعودی خود را شروع کند و در مسیر صعود قرار بگیرد، می‌تواند به اهداف بسیار جذابی دست پیدا کند.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مجید حصاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر