بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر : ۱۷۰۴۴۷

بازار فرابورس ایران در نخستین روز از هفته معاملاتی جدید شاهد نقل و انتقال نزدیک به 181 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از یک هزار و 365 میلیارد ریال بود.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ در معاملات روز شنبه 15 آبان ماه در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس حجم و ارزش معاملات به حدود 97 میلیون سهم به ارزش بیش از 313 میلیارد ریال رسید. در این بازار نماد ذوب‌آهن اصفهان بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را با نقل و انتقال 19 میلیون سهم به ارزش 56 میلیارد ریال شاهد بود. نماد "ذوب" البته به‌عنوان پربازدیدترین نماد معاملاتی امروز نیز شناخته شد و دومین نمادی لقب گرفت که بالاترین تاثیر مثبت را بر آیفکس به میزان 0.38 درصد گذاشته است.

در بازار سهام فرابورس نماد معاملاتي شركت توليدي شيروان، قوچان و بجنورد با نماد "قشير" با توجه به اطلاعات دريافتي مبني بر تعديل با اهميت پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي 1395 متوقف شد.

در این بازار همچنین آیفکس پس از افت و خیزهایی که تجربه کرد به افت 4 واحدی معادل 0.5 درصد تن داد و در پایان بازار در ارتفاع 838 واحدی نشست. نماد شرکت‌های پالایش نفت شیراز، پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت لاوان در حالی بالاترین تاثیر منفی را تا سقف حداکثر 1.2 واحد بر شاخص کل فرابورس گذاشتند که نماد شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و ذوب تا سطح حداکثر یک واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشته و از افت بیشتر آن جلوگیری کردند.

روز جاری بخش عمده‌ای از ارزش بازار فرابورس به معاملات انجام شده در بازار اوراق با درآمد ثابت اختصاص داشت. در این بازار تعداد 877 هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از 814 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که سهم نزدیک به 60 درصدی از ارزش کل معاملات را شامل می‌شد.

در این بازار نماد اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم شاهد نقل و انتقال 100 هزار ورقه به ارزش 192.8 میلیارد ریال بود. پس از آن نماد اخزا5 و 8 نیز بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفتند.

امروز با پیام ناظر بازار همچنین اعلام شد نماد معاملاتي لوتوس991، به منظور آغاز معاملات ثانويه، فردا در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس گشايش مي‌يابد. اوراق مذكور، چهار ساله با تاريخ سررسيد 17مهرماه 99 بوده و نرخ اجاره بهاي سالانه آن، 16 درصد با مواعد پرداخت هر سه ماه يکبار است. در همین حال نماد معاملاتي اسناد خزانه اسلامي مرحله چهارم در نماد اخزا4 نیز، به منظور پرداخت مبالغ اسمي اين اسناد، در پايان معاملات روز دوشنبه 17 آبان ماه متوقف می‌شود.

در تابلوی تسه‌ها هم قیمت هر ورقه تسهیلات مسکن در محدوده قیمتی 750 تا 804 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت. بیشترین رشد قیمتی را در این تابلو اوراق تسهیلات مسکن مهرماه 94 و بیشترین افت قیمتی را تسه خرداد94 در بازار تجربه کردند. در همین حال به علت پایان مهلت نقل و انتقال اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن اردیبهشت 93 نماد معاملاتی این اوراق در پایان معاملات امروز متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر